Dosud nejlepší vystoupení za volantem formulového monopostu. Tak hodnotil Petr Morávek svůj start při třetím letošním závodě Panattoni Carbonia Cupu na Masarykově okruhu v Brně. Závodník stáje Rieger Motorsport se v něm umístil na páté pozici ve třídě D4.
„Pocitově to byl můj nejlepší závod s formulí. Pokrok je určitě znát. Nebylo to tak, že bychom jezdili roztahaní. Drželi jsme se ve skupince pěti nebo šesti aut a pořád docházelo k nějakým soubojům. Za mě dobré,“ pochvaloval si Morávek, který letos usedá do monopostu formule Renault premiérově.
Na Masarykův okruh do Brna přijížděl Morávek povzbuzen úspěchy v prvních dvou závodech sezony. Úvodní podnik v Mostě mu ve třídě D4 přinesl třetí místo, z květnového výletu na maďarský Pannonia Ring si pak odvezl dokonce stříbrný výsledek. Už před brněnským vystoupením ale bylo jasné, že tentokrát bude cesta na pódium těžší. Ve skupině D4 se totiž sešlo nabité startovní pole včetně monopostů F3. Těm měl téměř 5,5 kilometru dlouhý okruh, který kombinuje dlouhé rovinky s táhlými zatáčkami, vyhovovat. A to se brzy potvrdilo.
„Start se mi celkem povedl,“ pochvaloval si Morávek, který se z celkového šestého místa posunul na čtvrté. Tušil ale, že něco takového je jenom dočasné. „Asi po třech kolech už jsem pociťoval sílu naší konkurence. Rychlejší vozy jsem za sebou udržet nedokázal. Jakmile přišly rovinky, tak mě předjely,“ vysvětluje Morávek. Na jeho spokojenosti to ale nic neměnilo. „Nějaké silnější monoposty za námi přece jen zůstaly. To bylo super,“ dodává.
Celé startovní pole šlo v Brně tak trochu do neznáma. Každý byl totiž zvědavý na nový asfalt, jehož pokládka byla dokončena nedávno kvůli červencovému návratu do MotoGP. Petr Morávek se na Masarykův okruh vrátil po více než 20 letech – v minulosti zde závodil v mistrovství republiky Formule Škoda a Formule Ford. Neměl proto ta nejčerstvější data pro srovnání. „Nemůžu to úplně porovnat. Kluci, kteří tu jeli loni, si to ale pochvalovali. A je pravda, že oproti Mostu jsem i já cítil lepší přilnavost,“ podělil se o svůj pohled.
Na seznámení s novým povrchem každopádně neměl mnoho času. „Při trénincích jsme toho moc neodjeli. V obou se něco stalo, takže se hodně přerušovalo. Vlastně jsme v každém tréninku odjeli jenom jedno nebo dvě měřená kola. Ani jsme si nic pořádně nevyzkoušeli a šli jsme rovnou do kvalifikace,“ říká Morávek.
Šéf stáje Honza Rieger byl s výkonem svého jezdce spokojený. „Petr skvěle odstartoval. V úvodu závodu se držel na celkovém čtvrtém místě. Sám ale do vysílačky hlásil, že pozici zřejmě neudrží a tak následně ani neztrácel zbytečně čas bráněním a souboji. Po zbytek závodu pak držel za sebou skupinku mladých talentů a udržel ji až do cíle. To považujeme za velmi dobrý skalp,“ chválil sedminásobný celkový vítěz Panattoni Carbonia Cupu mezi formulovými monoposty.
Morávkův výsledek považoval Rieger za maximum možného. „Brno je pro F3 jako stvořené. V dlouhých zatáčkách se projevuje výhoda aerodynamiky, v převýšeních zase motor. Už loni jsme proti F3 tahali za kratší konec provazu, zatímco na jiných tratích jsme byli schopni stíhat,“ analyzuje.
Sezona Panattoni Carbonia Cupu pokračuje ve středu 9. července. Letos podruhé se seriál vydá do Mostu.
Foto: Rieger Motorsport
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.