Po úspěšné závodní generálce do Rakouska. RTR projects pokračuje v přípravě na Red Bull Ringu

Po zisku tří triumfů ve třídě GT4 při úvodním podniku ESET Cupu na Hungaroringu, který pojala jako závodní generálku před novou sezonou seriálu ADAC GT4 Germany, pokračuje stáj RTR projects v přípravě. Během čtvrtka testuje na rakouském Red Bull Ringu.

Ani po úspěšném vystoupení při úvodním podniku ESET Cupu na Hungaroringu, který týmu přinesl tři triumfy ve třídě GT4, stáj RTR projects nezahálí. Pouze čtyři dny po završení vydařené závodní generálky před startem nové sezony ADAC GT4 Germany se totiž vůz KTM X-Bow GT4 objeví v akci znovu. Celý čtvrtek bude testovat na Red Bull Ringu.

Výběr dráhy pro další test není náhodný. Právě na rakouském okruhu se totiž v termínu 20.-22. května bude konat druhý podnik letošního ročníku ADAC GT4 Germany. Potřebu vyzkoušet si trať ještě před startem sezony umocňuje i skutečnost, že Matěj Pavlíček v minulosti na této trati ještě nezávodil. Josef Knopp už na tomto okruhu dva ostré starty absolvoval. Oba se odehrály v roce 2020, ještě ale v monopostu F4.

"Druhý závod je Red Bull Ring, chceme mít natrénováno. Na Oscherslebenu (dějiště úvodního podniku sezony - pozn. red.) jsme už testovali. Jestli vidím někde prostor ke zlepšení, tak je to adaptace na nové tratě, které jezdci neznají," říká majitel stáje Tomáš Miniberger a dodává, že v plánu jsou testy i na dalších okruzích z kalendáře. "Asi se tomu budeme muset více věnovat. Nejspíše se vydáme i na další okruhy, na kterých se bude závodit, aby jezdci byli připraveni a dokázali poté zajíždět dobré časy jak při kvalifikacích, tak v závodech."

Při testech se tým bude snažit rovněž znovu o něco více poznat své auto. V letošním roce totiž přechází na nejnovější specifikaci KTM X-Bow GT4. Ta na rozdíl od předchozí verze nemá zadní křídlo. Dále má zmenšený přední přítlačný spoiler a užší přední kola. Rovněž dosahuje o zhruba 30 koní vyššího výkonu.

"Prostor ke zlepšení vidím i v nastavení auta. Ani ne tak v nastavení jako takovém, jako spíše v poznání vozu. Máme nějaké homologované pružiny, předepsané výšky nebo kola. Jelikož jsme zvolili specifikaci 2022, museli jsme vědět, jak se různá nastavení projeví při jízdě. Hodně jsme se tomu věnovali. Začali jsme v Brně, kde jsme tomu ale kvůli špatnému počasí mohli dát jenom část dne. Také jsme se na to dost zaměřovali v Maďarsku. Myslím si, že auto už známe a víme, co je potřeba. Víme, jak musíme jet, abychom byli rychlí, neopotřebovávali pneumatiky a měli rychlost po celou dobu závodu," říká Miniberger.

Cíle pro Hungaroring splněny

Šéf stáje se vrátil rovněž k víkendovému vystoupení na Hungaroringu: "Chtěli jsme to pojmout jako takový závodní křest, aby se naučili závodit, rychle se adaptovat na trať, na auto, na různé podmínky jako voda nebo sucho i na souboje s vozy, které jsou rychlejší na rovinkách a pomalejší v zatáčkách. Zkrátka jsme chtěli co nejvíce nasimulovat nástrahy závodů ADAC. A to se vydařilo. Měli jsme mokro, sucho a nabité startovní pole. Opravdu jsme závodili a potrénovali jsme také kvalifikaci. Samozřejmě jsem spokojen s výsledkem, ale ještě více s tím, jak se naplnili cíle, se kterými jsme do toho šli," měl Miniberger radost.

Zapůsobil na něj mimo jiné výkon Josefa Knoppa v nedělním sprintu: "V první polovině závodu bojoval s autem, které ho brzdilo. Jakmile ho ale předjel, zajížděl časy, které byly rychlejší než jeho kvalifikační maximum a dokonce rychlejší než časy, které jsme tam jezdili v minulosti. Na Hungaroringu jsme schopni konkurovat pohárovým Porsche."

Jak Josef Knopp, tak Matěj Pavlíček si na Hungaroringu připsali po jednom sprintovém vítězství. V sobotní hodinové vytrvalosti pak triumfovali společně.

Úvodní foto: ESET Cup/Petr Frýba

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.