Podle Galáše bude Vesnič opět tvrdým oříškem

Podle Galáše bude Vesnič opět tvrdým oříškem

Cílem Jáchyma Galáše pro sezonu 2020 je zisk mistrovského titulu. Uvědomuje si však, že úřadující šampion Milovan Vesnič bude i letos velice záludným soupeřem. To a mnoho dalšího prozradil v rozhovoru pro oficiální web TCR Eastern Europe.

Tým GT2 Motorsport čeká další tropický víkend. Tentokrát na Slovakia Ringu
Třetí místo je maximem, tvrdí Milan Galáš
Pekař ovládl nedělní závod a přiblížil se k titulu

Jáchyme, loni jste zažil svůj premiérový rok na scéně TCR. A jednalo se o úspěšný debut. V TCR Eastern Europe jste totiž vybojoval titul vicemistra. Jaké jsou vaše ambice pro rok 2020? Předpokládám, že nyní již bude cílem titul…

Ano, letos bych chtěl skutečně vybojovat titul. Loňské druhé místo bylo skvělým začátkem, ale v této sezoně již pro mě bude cílem celkové prvenství. GT2 Motorsport letos nasadí dva vozy, což by nám mohlo pomoci například s nastavováním.

V loňském roce byl nad vaše síly pouze Milovan Vesnič. U kterých jezdců ale očekáváte, že vám dají v boji o mistrovskou korunu nejvíce zabrat letos? Předpokládáte znovu tvrdý boj proti Srbovi a Dušanu Kouřilovi Jr.? Nebo se podle vás zapojí do boje o titul ještě někdo další, například váš někdejší soupeř z Renault Clio Cupu Michal Makeš, kterého letos čeká v TCR Eastern Europe debutový ročník?

Největším soupeřem v boji o titul pro mě bude bezpochyby Vesnič. Určitě bude chtít titul obhájit a udělá pro to vše. Z nás všech má nejvíce zkušeností a právě proti takovým jezdcům má pak vítězství o to větší cenu. I Makeš by ale mohl zasáhnout do boje o přední pozice. Už s Renaultem Clio se byl schopen naučit jezdit rychle v krátké době. A vůz TCR je v podstatě pouze rychlejší Clio.

Loni jste byl v TCR Eastern Europe jediným jezdcem stáje GT2 Motorsport. Jak jste již ale zmínil, letos tým nasadí hned dva vozy Volkswagen Golf GTI. Vaším týmovým kolegou se stane Szymon Ladniak, se kterým jste loni nastoupil již v Grobniku během vytrvalostního závodu TC-3500. Jak se na spolupráci s polským závodníkem těšíte a co si od ní slibujete?

Jak už jsem zmínil, nasazení dvou stejných vozů nám určitě pomůže s hledáním správného nastavení nebo ideální stopy. Na spolupráci se samozřejmě těším, ale nechci si od ní slibovat příliš mnoho. Se Szymonem si ale rozumíme dobře.

Jáchym Galáš bude chtít v letošní sezoně vybojovat mistrovský titul.

Pokud by čistě teoreticky nastala situace, kdyby váš parťák měl nad vámi výrazně bodově navrch a bojoval by o titul, zatímco vy byste byl již ze hry venku, byl byste připraven mu na závodní dráze pomoci?

Pokud by tato situace skutečně nastala, pomoci mému týmovému kolegovi by bylo to nejrozumnější, co bychom jako jednotný tým měli udělat a já bych nejspíš v tu chvíli neměl ani moc na vybranou. Tato situace ovšem není nevyhnutelná, protože stačí v prvních dvou závodech nedojet a jste ze hry o titul venku. Jediné, co vám potom zbývá, je doufat, že se vašemu soupeři přihodí v průběhu roku to samé.

Letošní ročník měl původně sestávat ze šesti podniků. Nicméně nyní v kalendáři nalezneme o jeden závodní víkend méně. Úvodní klání na Hungaroringu totiž bylo kvůli koronaviru zrušeno, byť není vyloučeno, že se uskuteční v náhradním termínu. Co na rozhodnutí pořadatelů říkáte a jak moc podle vás současná koronavirová epidemie letošní ročník ovlivní?

Zrušení prvního podniku se v této situaci jeví jako jediné možné řešení. Samozřejmě doufám, že se pro závod na Hungaroringu najde nový termín a že tato epidemie co nejdříve skončí, protože aby veškerá má zimní příprava nakonec přišla vniveč, je to poslední, co chci.

Pokud vše dobře dopadne, měl by šampionát během června poprvé zavítat do Poznaně. Jak se na tento okruh těšíte?

Po několika hodinách na simulátoru se mi Poznaň nezdá jako špatný okruh. Obzvláště se mi líbí prostřední část trati, kde zatáčky podobně jako v Grobniku navazují jedna na druhou. Chybí mi zde ale místa pro předjíždění, jako je například Remus na Red Bull Ringu. Tam se z maximální rychlosti brzdí do velmi pomalé a utažené zatáčky, což je skvělé k předjíždění. Na tomto okruhu ale nic takového nenajdeme a to by mohlo závodění jako takové ztížit.

V loňském roce jste se ale neobjevil pouze v TCR Eastern Europe, ale i ve vytrvalostních závodech kategorie TC-3500, kde jste vybojoval mistrovský titul. Hodláte zde letos tento primát obhajovat?

Vytrvalostních závodů bych chtěl účastnit znovu a rád bych se znovu pokusil o celkové prvenství. Účast v těchto kláních nám umožňuje najezdit za daný víkend více kol, což nám dává příležitost vyzkoušet toho více, naučit se trať lépe a posunout se tak dále.

Jaké jsou vaše kariérní ambice z dlouhodobého hlediska? Existuje nějaký šampionát, který je vaším vysněným?

Šampionát, kterého bych se někdy chtěl zúčastnit, je TCR Europe. Není nedosažitelný a mezi třiceti jezdci si člověk vždy skvěle zazávodí. Pokud bych ale někdy měl do takového šampionátu přejít, tak jedině až poté, co se mi podaří vyhrát TCR Eastern Europe.

Se závodníky TCR Europe mohl Jáchym Galáš poměřit síly již loni na Hungaroringu.

COMMENTS

WORDPRESS: 2
  • comment-avatar
    Josefus 4 days ago

    Tvrdý oříšek? Že by si Goliáš neporadil s Vesničanem?

  • comment-avatar
    Josefus 4 days ago

    Chtěl jsem napsat Vesnič-anem.

  • DISQUS: 0