Pokusím se vybojovat titul v TCR, říká Jáchym Galáš

Pokusím se vybojovat titul v TCR, říká Jáchym Galáš

Svou premiérovou sezonu s vozem specifikace TCR rozhodně nemůže Jáchym Galáš označit jako neúspěšnou. Jezdci stáje GT2 Motorsport se v ní

Na závěr sezony TCR vítězí Galáš
Milovan Vesnič: Za úspěchem se skrývá hodně práce
Pekař se znovu svezl s Meganem

Svou premiérovou sezonu s vozem specifikace TCR rozhodně nemůže Jáchym Galáš označit jako neúspěšnou. Jezdci stáje GT2 Motorsport se v ní totiž podařilo vybojovat jednak celková prvenství v absolutním pořadí třídy TCR a ve vytrvalostním hodnocení TC-3500, vedle toho si ale dojel i pro titul vicemistra v rámci ESET TCR. Také v tomto případě by chtěl ale příští rok postoupit o místo výše, jak uvedl v našem rozhovoru.

Jáchyme, letošní ročník ESET V4 Cupu vám přinesl hned několik úspěchů. Jednak jste se stal vicemistrem v ESET TCR, ale zároveň jste se radoval z celkových prvenství ve vytrvalostním hodnocení kategorie TC-3500 a v absolutním pořadí třídy TCR. Za zmínku pak stojí také třetí příčka mezi juniory. Jak ale hodnotíte svou letošní sezonu vy sám?

S výsledky jsem velice spokojený, neboť šlo o můj první rok v kategorii TCR a celkově druhý rok v automobilových závodech. Šampionát ESET TCR byl pro mě letos velikou výzvou, jelikož jsme s vozem neměli zatím žádné zkušenosti. Inženýr, mechanici i já jsme se s ním ale naučili poměrně rychle pracovat a už ve druhém podniku jsme měli šanci bojovat o vítězství. Z celkového druhého místa jsem byl velice nadšený. Ve vytrvalostních závodech se mi podařilo porazit posádku Fulín – Wittke, což pro mě má také vysokou hodnotu. Za zmínku stojí rovněž má nominace na Zlatý Volant. Nesmírně mě těší, že se mi toto všechno podařilo již v sedmnácti letech.

Letošním úspěchům navíc přidává na významu skutečnost, že se jednalo o váš první rok za volantem vozu specifikace TCR. Při pohledu na výsledky se chce říci, že vám přechod z Renault Clio Cupu nečinil žádné problémy. Jak jste se ale s výměnou tohoto vozu za Volkswagen Golf GTI popasovával ve skutečnosti?

Jak už jsem zmínil, s vozem jsem se seznámil poměrně rychle. Hned na jaře jsme jeli Golf na tři dny testovat. První dvě jízdy pro mě nebyly nic příjemného. Bylo to totiž poprvé, co jsem po dlouhé zimě znovu seděl v autě, které bylo ještě ke všemu o sto koní výkonnější než Clio. Po těchto dvou jízdách jsem už ale byl schopný jet rychlé a stabilní časy.

Na jaký moment z letošní sezony budete vzpomínat nejraději?

Mým nejoblíbenějším momentem je bezpochyby poslední závodní rozjížďka na Masarykově okruhu, kdy jsem celý závod za sebou držel Dušana Kouřila a Milovana Vesniče. Téměř celý závod na mě útočili, ale poté Kouřil zachyboval, čímž zbrzdil Vesniče a to mi dalo příležitost vybudovat si malý náskok. Ten se mi podařilo udržet až do konce a uzavřel jsem tak sezonu vítězstvím.

A na který moment z letošního ročníku byste naopak nejraději zapomněl?

Řekl bych, že můj nejhorší moment za celou sezonu představuje druhý závod na Red Bull Ringu. Po dlouhém souboji s Tomášem Pekařem a Dušanem Kouřilem jsem se dostal do čela a začal ujíždět, ale tři minuty před koncem závodu mi praskla pravá přední pneumatika a uniklo mi tak premiérové vítězství.

Vaše premiéra v šampionátu ESET TCR, kterou jste absolvoval v dubnu na Hungaroringu, byla v jistém smyslu velkolepá. V obou dvou víkendových závodech totiž série startovala společně s TCR Europe. Co pro vás znamenalo ocitnout se ve startovním poli společně se jmény, jako jsou například Josh Files, Maťo Homola, Aurélien Comte, Luca Filippi nebo Gianni Morbidelli?

Zážitek to pro mě byl skvělý, protože v TCR Europe jsem si skvěle zazávodil a získal jsem tak i několik cenných zkušeností. Na druhou stranu se mi ale nelíbilo spojení ESET TCR s TCR Europe, jelikož jsem právě díky tomuto nemohl závodit proti jezdcům, se kterými jsem závodit měl. Když se jedou dva různé závody současně, běžně potom nastávají situace, kdy vás od vašeho soupeře dělí deset jiných jezdců, kteří jedou závod úplně jiný než vy.

Během úvodního podniku ESET TCR na Hungaroringu mohl Jáchym Galáš poměřit síly s řadou zajímavých jmen.

Jak jsme již zmínili, vaše premiérová sezona v ESET TCR skončila celkovým druhým místem. Nad vaše síly byl pouze šampion Milovan Vesnič. Myslíte si, že vás závodění proti o poznání zkušenějšímu Srbovi nějakým způsobem obohatilo?

Vesnič je velmi zkušený jezdec, který výjimečně udělá chybu a je těžké se přes něj dostat. Když se ale člověku takového jezdce podaří porazit, je to pak o to cennější. Souboje s ním mě nepochybně obohatily, protože jsem se musel naučit být během závodu trpělivý a přemýšlet o krok napřed, což jsou podle mě dosti cenné dovednosti.

Jak vůbec hodnotíte šampionát ESET TCR? Jakou budoucnost této sérii věštíte?

Pro mě samotného má šampionát ESET TCR poměrně vysokou hodnotu, neboť jsou tu rychlí a zkušení jezdci jako například Milovan Vesnič, se kterým jsem letos bojoval o celkové vítězství, pak také Tomáš Pekař, vítěz letošního ročníku Renault Clio Cupu Central Europe, nebo Martin Ryba, který má zase bohaté zkušenosti z šampionátu TCR Europe. Budoucnost ESET TCR vidím dobře, neboť je poměrně prestižní, koná se na slavných tratích jako Hungaroring nebo Red Bull Ring a není zdaleka tak nákladné jako TCR Europe.

Další otázka našeho rozhovoru se týká plánů na příští sezonu. Budeme vás i nadále vídat v ESET TCR a pokusíte se zde zabojovat o titul, nebo máte v úmyslu startovat v jiném šampionátu?

Jsem si jistý, že příští rok se tohoto šampionátu zúčastním znovu a pokusím se vybojovat celkové prvenství. K přestupu jinam se prozatím nenašel žádný důvod.

Zálusk na přesun do TCR má mimo jiné i Michal Makeš, který v posledních dvou sezonách vybojoval titul v Renault Clio Cupu a roku 2018 pokořil v této bitvě právě vás. Jak se těšíte na potenciální znovushledání na závodní dráze se svým bývalým soupeřem? Měl byste pro něj například nějaké rady týkající se adaptace na novou třídu?

Na souboj s Michalem se těším, jelikož jsme spolu vždy bojovali tvrdě, ale férově, což je pro mě ten nejlepší způsob závodění. Ohledně adaptace na nový vůz mu nemám moc co povědět, protože způsob jízdy je úplně stejný a myslím, že si na něj zvykne rychle, neboť u TCR je stejně jako u Renaultu pohon přední nápravy. Vůz TCR je ve zkratce rychlejší, lépe vypadající Clio.

Uvidíme příští rok další díly soubojů Galáš vs. Makeš?

COMMENTS

WORDPRESS: 1
  • comment-avatar

    Vy trapáci!!!Prečo ste odignorovali WTCR?Ani čiarku ste nenapísali o závodoch v Japonsku,Makau,či Sepangu!Ste naprd.

  • DISQUS: 0