Porsche se nebojí o budoucnost GTE Pro

Porsche se nebojí o budoucnost GTE Pro

V poslední době se šíří spekulace o možném odchodu automobilek Ford a BMW ze třídy GTE Pro v šampionátu FIA WEC, a to již na konci aktuální super sez

Ford zvažuje vstup do kategorie prototypů DPi
DPi a LMP1 společně? Od roku 2020 to může být realita
IMSA: Nová kategorie DPi formou otázek a odpovědí

V poslední době se šíří spekulace o možném odchodu automobilek Ford a BMW ze třídy GTE Pro v šampionátu FIA WEC, a to již na konci aktuální super sezóny. Ačkoliv pro některé jde přímo o hororový scénář, u Porsche věří, že se není čeho bát a nižší počet továrních týmů by problémy nepřinesl.

Zatímco se FIA a ACO snaží nalákat nové značky na chystanou třídu hypervozů, čím dál více automobilek jeví zájem spíše o zámořskou sérii IMSA a její prototypy DPi. Ty by právě měly zlákat i BMW a Ford, což by znamenalo, že v GTE Pro by tak zůstaly jen značky Aston Martin, Ferrari a Porsche.

Navíc nových zájemců o GTE Pro mnoho není. Nejdříve v sezóně 2021/22 by se měl na startovním roštu objevit Brabham. Reálně tak hrozí, že s vozy GT by závodily v mistrovství světa vytrvalostních závodů jen tři automobilky. Podle Porsche však minulost ukazuje, že to nemusí být takový problém.

„Myslím, že co se týče počtu automobilek, tak je v současnosti je třída GTE na svém vrcholu v rámci WEC. V minulosti jsme měli o jednu nebo dvě značky méně a v GTE to bylo stále dobré. Nic tedy nenasvědčuje tomu, že by tomu mělo být teď pro WEC jinak,“ řekl Pascal Zurlinden, ředitel továrních vozů GT u Porsche.

Automobilky se o své budoucnosti v rámci WEC však patrně rozhodnou až po skončení super sezóny. Naopak u Porsche je ale jasné, že se v nejbližší době nikam chystá.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0