Titul v Clio Cupu otevřel dveře k nové příležitosti. Poschik přestupuje do TCR Eastern Europe

Letošní šampion ESET Cupu v kategorii Clio Cup Tobias Poschik v příštím roce povýší. Sedmnáctiletý Rakušan přestoupí do TCR Eastern Europe, kde bude závodit s vozem Audi RS3 LMS české stáje Aditis. Rovněž bude podporován programem pro talentované závodníky s názvem ESET RaceStar.

„Jsme velice potěšení a šťastní, že můžeme oznámit nového jezdce pro sezonu 2023 v šampionátu TCR Eastern Europe Tobiase Poschika. Celou sezonu bude sedět ve voze šampiona z roku 2022 Bartosze Groszka, takže doufáme, že bude pokračovat v tradici a vytěží z tohoto auta co nejvíce. Je nám ctí, že máme v týmu tak talentovaného a ambiciózního kluka. Těšíme se, až ho s vozem TCR uvidíme na trati a nemůžeme se dočkat začátku sezony,“ potvrdil tým Poschikovo angažmá.

Pro Poschika byl letošní rok úplně prvním na závodních okruzích po přestupu z motokárové scény. V Clio Cupu hájil barvy mělnické stáje Carpek Service a svému šéfovi Tomáši Pekařovi dělal během roku velkou radost. Z celkových jedenácti závodů jich totiž vyhrál pět a zajistil si titul už při předposledním závodě sezony na Masarykově okruhu v Brně. Na stupních vítězů navíc chyběl jenom jednou, a to ve druhém závodě na Red Bull Ringu. Tam ho zastavily technické potíže. Právě titul v Clio Cupu Poschikovi zajistil startovné pro další sezonu TCR Eastern Europe.

Při své první sezoně v Clio Cupu dokázal Poschik hned vybojovat titul. Cítí se tedy na něco podobného i s vozem specifikace TCR?

„Auto jsem ještě netestoval, takže zatím nevím, jak to zvládnu. Obecně si ale myslím, že si můžeme dát jako cíl umístění mezi nejlepšími pěti. To se ale ještě může změnit, zatím jsem s autem nejel,“ je opatrný.

Přibude třetí auto

Stáj Aditis by se chtěla v příštím roce opět rozrůst. Místo dosavadních dvou aut by totiž příští rok chtěla v TCR Eastern Europe nasazovat hned tři vozy. Kromě Poschikova Audi z roku 2017 bychom měli v jejích barvách vidět ještě další dva novější vozy Audi vyrobené v roce 2021.

„V březnu se náš tým rozroste o další auto – úplně novou Audi. Je to velmi čerstvá informace a budeme chtít v TCR Eastern Europe pravidelně startovat se třemi auty,“ odhaluje šéf stáje Radim Adámek.

S jedním z novějších vozů opět pojede Adámek sám. Jméno závodníka, který usedne do třetího auta, ale ještě známé není.

„Pár zájemců nás kontaktovalo, ale zatím je sedačka stále volná,“ dodává Adámek.

Evropa stále cílem

Stáj Aditis a letošní šampion TCR Eastern Europe Bartosz Groszek se nijak netajili cílem přesunout se pro příští rok do seriálu TCR Europe. Tento plán platí i nadále.

„V této chvíli se jedná se sponzory a plán startovat v TCR Europe stále platí. Chtěli bychom zde startovat s oběma novými auty. Jelikož potvrzení o dodání nového vozu před novou sezonou přišlo z Audi teprve minulý týden, jednání o obsazení druhé sedačky jsou teprve v počátcích,“ říká Adámek k evropským plánům svého týmu.

Adámek nevylučuje ani možnost, že by v TCR Europe mohla po boku Bartosze Groszka dostat šanci i nová posila stáje pro TCR Eastern Europe Tobias Poschik. Zatím ale maximálně na zkoušku, ne na celou sezonu.

„Myslím si, že celá sezona reálná není. Maximálně by si mohl zkusit jeden závod, tak jako loni Bartosz v Monze. Pro TCR Europe se ale budeme snažit obsadit obě auta na celou sezonu.“

Jak už Adámek naznačil výše, pokud by Aditis vstoupil v roce 2023 do TCR Europe, nešlo by pro něj o zas tak neznámé prostředí. Tým se totiž v šampionátu ukázal už v roce 2021 při podniku v Monze. Kromě Bartosze Groszka si tehdy za českou stáj zazávodil i Petr Čížek. Zatímco Groszek vybojoval 11. a 13. místo, což mu vyneslo 14 bodů, Čížek nebodoval.

Aditis se nejspíše potká na roštu s dalším českým týmem. V seriálu totiž chce pokračovat i Janík Motorsport. Ten v šampionátu působí od roku 2021 a v uplynulých sezonách si připsal mimo jiné i dva triumfy. Zatímco v roce 2021 v Monze zvítězil Maťo Homola, letos triumfoval na okruhu Spa-Francorchamps Jáchym Galáš. Je ale možné, že sezonu 2023 pojme Janík Motorsport odlišně než předchozí dvě.

„V TCR závodit budeme, ale problémem je, že mezi kalendáři TCR Europe a TCR Eastern Europe najdeme dvě termínové kolize. Musíme se proto rozhodnout, v jakém šampionátu pojedeme celou sezonu a ve kterém bude náš program jenom omezený. Také máme nějaké nové jezdce. O programu na rok 2023 brzy rozhodneme. Nyní zatím mohu říct, že pojedeme s vozy Hyundai Elantra a staré i30 prodáme,“ nechal se Janík slyšet v rozhovoru pro oficiální web TCR Eastern Europe.

Foto: Aditis Racing

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.