Pragovka poprvé předvedla verzi turbo

Pragovka poprvé předvedla verzi turbo

Praga o uplynulém víkendu poprvé předvedla R1 turbo v českých končinách. A premiéra dopadla na jedničku! Nejrychlejší časy v v kvalifikacích, vítězstv

Česká družina uspěla v Miami
VW Castrol Cup tento víkend na Lausitzringu
Aleš Jirásek letos v VW Castrol Cupu

Praga o uplynulém víkendu poprvé předvedla R1 turbo v českých končinách. A premiéra dopadla na jedničku! Nejrychlejší časy v v kvalifikacích, vítězství ve sprintu a po smůle druhé místo ve vytrvalostním závodě…

O uplynulém víkendu se na brněnském okruhu konal poslední závod Zóny Střední Evropy a Mezinárodního mistrovství ČR. Českou premiéru si zde odbyl vůz Praga R1 s přeplňovaným motorem. Výkon 330 koní, hmotnost 690 kilogramů včetně jezdce a v neposlední řadě velká aerodynamická přilnavost předurčovaly, že Pragovka bude rychlejší než zbytek pole Divize 4. Páteční tréninky a kvalifikace to pak jednoznačně potvrdily. Aleš Jirásek zajel v kvalifikacích na sprint i endurance časy lehce nad 1:58, což bylo o téměř dvě sekundy rychlejší než nejbližší pronásledovatelé s vozy BMW Z4 GT3.

V prvním sprintu vyhrál jednoznačně Jirásek, který druhému v cíli nadělil dvaadvacet sekund. „Děkuji klukům za perfektně připravené auto, které jelo bez jediného problému a přitom neustále ve velkém tempu, což dokazují i dosahované časy. Když už jste na závodech, chcete samozřejmě všechny porazit nehledě na kategorie a jsem rád, že se nám to tady povedlo,“ zhodnotil brněnský sprint Jirásek. Tomáš Vojtěch s atmosférickým motorem startoval ze sedmého místa. Po tuhém boji s dvěma vozy Ferrari 458 Challenge a prototypem Onroak Ligier dojel na desátém místě.

Hodinový závod rozjížděl Aleš Jirásek. I když na startu pár míst ztratil, brzy se dostal zpět do vedení a před střídáním měla posádka Jirásek/Vojtěch náskok už více než 40 sekund. Bohužel zastávka v boxech se neobešla bez potíží a díky problému s tankovacím zařízením došlo ke ztrátě 1 minuty a 15 sekund. „Díky velkému náskoku jsme se i po problému udrželi alespoň na druhém místě. Mně se poté přihodila ještě jedna krizovka ve výjezdu z první zatáčky, když jsem se sklouznul na nějaké nečistotě. Naštěstí jsem dobrzdil těsně před bariérou a stálo mě to pouze hnědé trenýrky a 25 sekund…“ komentoval Vojtěch s úsměvem.

Vyjádření jednatele společnosti PRAGA Cars Jiřího Lojana: „Pro naší společnost PRAGA Cars s.r.o. a její závodní tým PRAGA Cars Racing jako naprostého novice byla první sezóna v závodech FIA CEZ z pohledu výsledků naprosto úžasná a důstojná značce PRAGA s tradicí již 108 let. Již od počátku sezóny jsme věděli, že naše R1 jezdící i v Chile, USA a Nizozemsku se slabým dvoulitrovým motorem je kvalitní, rychlá a spolehlivá. Pouze jsme trpělivě čekali na moment, kdy si po neoprávněném podceňování a přehlížení zaslouží i trochu uznání, kterého se nám od novinářů, diváků a některých jezdců dostalo právě v Brně.

Po domácím závodě na Slovakiaringu, kde se na dlouhých rovinkách ve srovnání s ostatními jednoznačně projevil nedostatek výkonu motoru, jsme se rozhodli narychlo připravit R1T a v rámci Podzimní ceny najet co nejvíce kilometrů a otestovat ji i v závodním tempu.  Zde již R1 nešla přehlédnout, neboť jezdila na špici vždy s velkým náskokem před ostatními. Zajetý čas 1:58,412 v prvním sprintu na pneumatikách, které předtím absolvovaly dvě kvalifikace, není rozhodně pro posměch a podceňování i vzhledem ke skutečnosti, že jsme nejeli variantu 360 koní, ale „slabší“ výkonovou variantu 330 koní a tím si ponechali minimálně dalších 30 koní na příští sezónu.

Zároveň bych chtěl poděkovat všem zaměstnancům společnosti a členům týmu za odvedenou práci, zejména jezdcům A. Jiráskovi a T. Vojtěchovi, kteří bravurně v průběhu sezóny prezentovali jízdní vlastnosti R1.

Závěrem bych chtěl českou a slovenskou okruhovou scénu ubezpečit, že společnost PRAGA vstoupila do závodění v rámci FIA CEZ především proto, aby propagovala kvality vozu Praga R1, zvýšila povědomí o okruhovém závodění, přilákala diváky a umožnila rychlé svezení za „rozumné“ peníze.

Svými výsledky pak prokazovala, že výrazně levnější a česko-slovenský neznamená vždy výrazně pomalejší a horší.“


Výsledky Podzimní ceny Masarykova okruhu najdete zde

Sezona 2015 je minulostí, ale už nyní se začínají řešit další kroky společnosti Praga, o kterých budeme průběžně informovat.

COMMENTS

WORDPRESS: 4
  • comment-avatar
    marcel 5 years ago

    rekl bych ke clanku asi toto chybi tam zakladni informace o vozu a to ze se porovnava neporovnatelne a nesrovnatelne akorat timto zpusobem nestvete ostatni lidi a popudite je proti sobe .

    • comment-avatar
      Aleš Jirásek 5 years ago

      Smyslem článku nebylo auto představit, ale informovat o účasti v Podzimní ceně Brna, proto chybí technické specifikace. Rozhodně nechceme nikoho popudit, ba ani se chvástat dosaženými výsledky, které jsou vzhledem k různorodosti startovního pole relativní. Myslím, že tento záměr je z článku cítit a pokud máte jiný pocit, pak jsme spíše zůstali nepochopeni. Důvodem naší účasti nebylo srovnávání R1 s auty kategorie GT3 (nebo tedy určitě ne z pohledu rychlosti na kolo), ale její propagace a vzhledem k tomu, že vozy D5 nyní nemohou jezdit jinde, účastnili jsme se závodů s polem D4. A když už jste na závodech, nemůžete jezdit pomalu…

  • comment-avatar
    Marcel 5 years ago

    Naspsal jsem to sem jenom proto Alesi ze po zavodech me prislo nekolik emailu s reakci na tento clanek jestli chces tak ti je muzu preposlat a pochopis o co slo nic vic nic min

    • comment-avatar
      Aleš Jirásek 5 years ago

      Pokud by ti to nevadilo, můžeš mi to poslat na adstore@adstore.cz … Rád si udělám obrázek o tom, jak nás lidé vnímají. Chceme bídné okruhové scéně pomoci, nikoli ji rozvracet.

  • DISQUS: 0