Předsezónní testy rozdělují IndyCar na dva tábory

Předsezónní testy rozdělují IndyCar na dva tábory

Zámořská formulová série IndyCar se chystá na sezonu, v níž týmy nově využijí standardizované aerokity připravené Hondou a Chevroletem. Právě tento „j

IndyCar: Ericssonovi dělá problém konzistence
Test ochrany kokpitu v IndyCar dopadl nad očekávání
Sauber Junior Team by Charouz bez bodů i ve sprintu F3

Zámořská formulová série IndyCar se chystá na sezonu, v níž týmy nově využijí standardizované aerokity připravené Hondou a Chevroletem. Právě tento „jednotný“ prvek ale zatím startovní pole spíše rozděluje. Alespoň co se testů před sezonou týče.

Vzhledem k tomu, že si nové aerokity žádají významné změny v oblasti elektroniky, chlazení a klíčových prvků v turbodmychadle, přidělilo vedení IndyCar zmiňovaným automobilkám pět extra testů. A výrobci si zase vybraly stáje, se kterými při vývoji úzce spolupracují. Honda uzavřela pakt se Schmidt Peterson Motorsports a Chip Ganassi Racingem, zatímco Chevrolet přizval na pomoc týmy Penske a Ed Carpenter Racing. Znamená to, že čtyři výše uvedené ekipy dostaly oproti konkurenci několik cenných testovacích dní navíc.

Ze situace není nadšení pilot týmu Andretti Autosport Alexander Rossi, ten se domnívá, že nastalá situace bude mít vliv na výkony ze začátku sezony.

„Musím přiznat, že mě zaskočil rozdíl v počtu testovacích dní mezi námi a některými ostatními soupeři. Jakoby před námi vyrostla hora, kterou musíme zdolat, než se vůbec dostaneme do stejného tábora. Je to nevýhoda, kterou pocítíme i my se čtyřmi vozy v týmu. Těžko můžeme v této situaci vůbec odhadovat, jak si oproti konkurenci stojíme. Ty čtyři týmy měly pět až osm dní testů k dobru,“ konstatoval serveru Autosport.com Rossi.

Americký jezdec vyjel na trať teprve uplynulý týden v prvním běžném testu na Sebringu, další příležitost dostanou účastníci IndyCar na stejném místě 24. ledna, pořadatelé rovněž vypsali test ve Phoenixu od 9. do 10. února a následně se bude testovat opět na Sebringu.

„Takový je kompletní harmonogram testů před prvním tréninkem úvodního podniku sezony v St. Petersburgu. A to opravdu není mnoho. Myslím, že Andretti Autosport odvedl skvělou práci při adaptaci na nový monopost a vykročili jsme správnou nohou, nicméně nás čeká těžký začátek roku,“ doplnil Rossi.

Skepse dohnala i Sébastiena Bourdaise z týmu Dale Coyne Racing, podle něhož byla veškerá práce do prvních „veřejných“ testů pouze symbolická.

„Do této chvíle jsme mohli s týmovými inženýry jen sedět za simulátorem, spekulovat a odhadovat. První opravdová data jsme získali až před týdnem v Sebringu, během jednoho jediného dne. Určitě se musíme zase vrátit zpátky na trať a až na ní zjistíme, zda jsme udělali nějaký pokrok.

Sezona IndyCar Series 2018 startuje v ulicích floridského města St. Petersburg o víkendu 10. až 11. března.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0