Třikrát stříbrné RTR projects v Mostě. Sovička dosáhl nového maxima, Lisu mrzí ztracená příležitost

Stáj RTR projects veze ze čtvrtého letošního podniku ESET Cupu na Autodromu Most tři stříbrné výsledky v rámci třídy GTC. Jak Pavel Sovička, tak Petr Lisa se blýskli rychlými časy a poradili si i s rozmary počasí. Nebýt nezaviněné kolize, možná mohli společně slavit i vytrvalostní vítězství.

„Z víkendu máme skvělý pocit. Nejen z výsledků a tří druhých míst, ale především z progresu, který jsme udělali. Už od čtvrtka jsme testovali a čas strávený na dráze jsme dokázali proměnit ve velmi dobré zlepšení časů,“ hodnotí mostecké vystoupení svého týmu výkonný ředitel Tomáš Fanta, kterému udělali radost i oba piloti.

„Obrovské zlepšení je vidět hlavně u Pavla Sovičky, který na sobě pracuje a chce se dál zlepšovat. Stejně tak Petr Lisa dnes jezdí na úrovni, kde před pár roky byli profesionální jezdci. Dokázali jsme se skvěle vypořádat se smíšenými podmínkami v závodech – ať už s tím, že se startovalo na mokru a trať osychala, tak i naopak, kdy začalo v průběhu závodu pršet. Dokončili jsme každý závod a zazávodili jsme si s auty ze silnějších kategorií,“ chválí Fanta.

Zatímco ve vytrvalosti dosáhli Lisa se Sovičkou na druhé místo ve třídě GTX společně, ve sprintech se o stříbrné výsledky postaral tradičně sám Sovička. Jezdec, který řady stáje RTR projects posílil teprve letos, sice na mosteckém autodromu závodil s vozem KTM X-Bow GTX poprvé, velmi rychle si ovšem zvykl.

„Díky spolupráci s týmem mi to sedlo. Všichni byli opět dokonale nachystaní a jelikož jsme testovali už od čtvrtka, mohli jsme rozebrat časy, data a všechno ostatní. Díky tomu jsme se během víkendu mohli rychle posouvat,“ pochvaluje si přístup stáje.

Sovičku potěšil i jeho vlastní výkon: „Zajel jsem na tomto okruhu své osobní maximum. Nikdy jsem tu nezajel rychlejší čas s žádným jiným autem ani na motorce. Chtěl jsem jet ještě o něco rychleji, počasí tomu ale nepřálo,“ dodává.

Počasí Sovičku potrápilo hned dvakrát. Poprvé se tak stalo ve vytrvalosti. Tu sice stejně jako všichni ostatní dokončoval na suchých pneumatikách, v závěru ovšem sílil déšť. V nedělním sprintu tomu pak bylo přesně naopak – trať stále více osychala, ale závodilo se na pneumatikách do mokra.

„Něco takového je vždy stresující. Ve vytrvalosti se to ale dalo zvládnout, nebylo to nic zas tak dramatického. Přilnavost ovšem rozhodně mizela. Ve druhém sprintu to pro mě byla další nová zkušenost. Poprali jsme se s tím ale dobře. Auto bylo předvídatelné a dalo se s ním držet relativně slušné tempo,“ říká.

Škoda kolize

Nechybělo moc a ke dvěma druhým místům ze sprintů mohlo přibýt vytrvalostní vítězství. Petr Lisa totiž vybojoval pro hodinové sobotní klání pole position v rámci třídy GTX a také závod pro něj začínal slibně. Pak se ale přihlásila o slovo smůla.

„Po startu se mi krásně povedlo předjet dvě Lamborghini a dostal jsem se až na celkovou pátou pozici. Pak jsem ale dostal ránu a roztočil se. Od té doby už to byla jenom stíhací jízda, při které jsme se snažili co nejvíce dohnat vzniklou ztrátu. Byl jsem zklamaný, že jsme nemohli bojovat o první místo,“ litoval.

Z výkonu Pavla Sovičky měl ovšem velmi dobrý pocit: „Podle mě si počínal famózně. Kvalifikace se mu extrémně povedla, zajel v ní velmi rychlý čas. V závodech také odvedl maximum. To platí především o druhém sprintu. V závěru totiž předjel i Petra Brecku s Porsche a také Petra Kačírka s Audi GT3. Každým závodem se posouvá o úroveň výše,“ skládá Lisa poklonu svému parťákovi.

Před posledními dvěma podniky ESET Cupu to mají u stáje RTR projects rozehrané velmi dobře. Ve vytrvalostním hodnocení totiž Lisa se Sovičkou drží i nadále první místo, na kterém mají dvoubodový náskok. Sovička navíc využil ve sprintu třídy GTX absence soupeřů a celkově už je druhý za vedoucím Alexanderem Oberem. Rakušan má pouze o čtyři body více.

Foto: RTR projects

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.