Zkušený Petr Lisa a spolu s ním nový jezdec týmu Pavel Sovička. S touto jezdeckou sestavou míří do prvního podniku ESET Cupu na Oscherslebenu brněnská stáj RTR projects. Na trati, která je pro oba jezdce nová, sbíral tým data už při čtvrtečních testech.
Zatímco pro Petra Lisu a Pavla Sovičku byly čtvrteční testy premiérou na Oscherslebenu, samotný tým a jeho šéf Tomáš Fanta mají s německou tratí bohaté zkušenosti ze seriálu ADAC GT4 Germany, kde startovali až do loňské sezony. Fanta si proto dobře uvědomuje, že klíčová pro jezdce bude kvalifikace a také štěstí. "I když startujete z dobré pozice, dá se vše ztratit. První a druhá zatáčka jsou totiž extrémně náročné, především po startu. Bude tedy potřeba zachovat chladnou hlavu," upozorňuje.
Zároveň je ale po čtvrtečních testech optimistický a oceňuje, jak rychle se oba jezdci sžili s novou tratí a v případě Pavla Sovičky i s novou technikou. Nový jezdec týmu totiž vůz vyzkoušel poprvé minulý týden při předsezonních testech v Brně a s týmem se hned domluvil na startu na Oscherslebenu.
"Seznamuje se s autem na trati, která je pro něj také nová a vůbec ne lehká. Musím před ním smeknout, se vším se vypořádal překvapivě dobře. Dnes udělal po jezdecké stránce obrovský pokrok. Poté, co se mu Petr věnoval, nyní více chápe auto a jeho přednosti. Ví, co má dělat a jak se k autu chovat. Pokaždé když vystoupil z auta, byl nadšený. I pro nás jako pro tým to byla vzpruha," chválí Fanta nového jezdce.
Sovičkovi, který doteď startoval v Carbonia Cupu s Corvette Z06 GT, pomáhá s adaptací na koncepčně úplně jiné X-BOW GTX zkušený Petr Lisa. Ten s RTR projects startoval v řadě závodů včetně vítězné čtyřiadvacetihodinovky v Barceloně před čtyřmi roky, zúčastnil se i jarních testů ve Španělsku a Portugalsku. A připouští, že závod na Oscherslebenu nebude vůbec jednoduchý.
"Je to úzká trať, taková motokárová. Předjíždění tu bude oříškem. Pokud někdo neudělá vyloženě chybu, bude to velký problém. Je to tu navíc i nebezpečné, svodidla jsou totiž blízko. I jedna chyba tak může způsobit velkou komplikaci," uvědomuje si. Zároveň si ale pochvaluje posun, který tým zvládl během čtvrtečních testů. "Ladili jsme nastavení a povedlo se nám to. Řekl bych, že na sobotu máme nastaveno. Teď už se budeme zaměřovat jenom na stopu a na pneumatiky. S novými pneumatikami to samozřejmě bude také jiné. Vesměs ale máme natestováno," říká.
Lisa se Sovičkou společně nastoupí do vytrvalostního závodu, první nedělní sprint pak pojede Lisa, druhý Sovička, který kromě Carbonia Cupu startuje i v motocyklových závodech.
Po testovacím dni na Oscherslebenu vidí zlepšení, ale sám přiznává, že cesta k dokonalému zvládnutí X-BOW GTX bude dlouhá. "Auto má své limity daleko dále než já," přiznává s úsměvem. "Postupně se proto sžíváme a pomalu zrychlujeme. Zatím jsem ale velmi spokojen, auto funguje neuvěřitelně. Moc se těším na další tréninky. Každý pro mě totiž znamená posun dále. V týmu navíc skvěle analyzují telemetrii. I díky Petru Lisovi, který už s autem hodně najel, se posouvám daleko rychleji. Kdybych na to byl sám, tak by to takto rychle určitě nešlo," říká.
Pro Sovičku šlo ve čtvrtek vůbec o první jízdy s vozem KTM X-Bow GTX na suché trati. Toto auto už sice otestoval minulý týden na Masarykově okruhu v Brně, tam ale test zkomplikoval déšť.
Foto: RTR projects (ilustrační)
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.