RTR projects testuje ve Španělsku, nové GT2 čeká závodní premiéra za hranicemi

Po dvoudenních testech v Portimau se brněnský tým RTR projects přesunul do Španělska. V Jerezu jej čeká kromě testů i první předsezonní závodní test. Poté se tým přesune na třetí akci ve Valencii.

Tým na třídílnou sérii testů na okruzích na Pyrenejském poloostrově odjel se dvěma vozy XBOW GTX/GT2. Do nového modelu GT2, který má za sebou zatím jen několik kratších testů v Česku a v Německu, vkládá šéf týmu Tomáš Miniberger velké naděje. „Je to skvělé auto a GT2 je perspektivní třída určená pro netovární jezdce. Auta jsou rychlostně výkonnější než GT3, ale mají nižší cornering speed, takže pro neprofesionální jezdce jsou lépe zvládnutelná.  Určitě se GT2 chceme věnovat,“ řekl Miniberger po prvních testech.

Dva dny v Portimau věnovali jezdci týmu rozježdění, mechanici zároveň začali pracovat na nastavení především GT2. „Na sérii třech testů a závodů máme tři cíle – v prvním bloku jsme se hlavně chtěli rozjezdit a nabrat nějaký driving time. V druhé fázi v Jerezu chceme pracovat na nastavení a absolvovat závod, abychom auta otestovali i v závodním režimu. Zároveň se budeme připravovat na to, že v nadcházející sezoně se asi v GT2 změní BoP, takže budeme zkoušet nastavení, tak abychom z toho dokázali co nejvíc získat. Ve třetím bloku ve Valencii se chceme soustředit na závodní tempo a znovu nabrat maximum driving time u jednotlivých jezdců,“ nastínil Tomáš Miniberger.

Za dva dny v Portimau najela týmová auta ve skvělém počasí asi 1500 kilometrů. „Vystřídalo se šest jezdců, technika fungovala bez problémů, neměli jsme žádný incident,“ hodnotí první část testů technický ředitel týmu Tomáš Fanta. „Portimao je nádherný okruh, na jednu stranu těžký, se spoustou horizontů a rychlých pasáží, kde se jede hodně přes 250,“ hodnotí Miniberger.

Šéf týmu plánuje, že se během testů posune i složení posádek pro letošní sezonu. V ní se bude tým chtít soustředit mimo tradiční tuzemské podniky právě na perspektivní kategorii GT2. Pro ni má připravené dva vozy. „Zatím necháváme konečné rozhodnutí otevřené, ale určitě bychom byli rádi, kdybychom dokázali obsadit oba vozy, přičemž jeden vůz by měl stálou posádku a druhý vůz by byl pro ty, kteří chtějí poznat atmosféru GT2 závodů,“ říká Tomáš Miniberger.

Na testech v Portimau jezdilo celkem sedm vozů KTM X-BOW. Podle Tomáše Fanty to ukazuje na rostoucí oblibu těchto aut na evropských okruzích. Designově výrazný vůz je k dispozici od roku 2020, jeden z prvních týmů, které s ním v cupové specifikaci GTX jezdily, byl právě český RTR projects. „GTX má díky své nízké hmotnosti a celkové koncepci vysoký ‚fun factor‘ a zároveň bezkonkurenčně nízké provozní náklady,“ vysvětluje si rostoucí oblibu automobilů KTM Tomáš Miniberger.

V Česku je nyní pět vozů specifikace GTX/GT2. RTR projects kromě svých tří aut dodal vůz i pro Marka Rybníčka, který s ním loni získal titul v závodech do vrchu. A před pár týdny si druhé GTX z Brna do Olomouce odvezl tým Janík Motorsport, který jej plánuje nasadit například i v ESET Cupu.

 

Autor

Redakce

Externí materiály upravené redakcí MotorMixu.