Předposlední podnik letošního ročníku ESET Cupu na Slovakiaringu přinesl týmu RTR Projects celkem tři triumfy. Matěj Pavlíček vyhrál oba sprinty třídy GT4 a spolu s Erikem Janišem ovládl toto hodnocení také ve vytrvalostním závodě. Jak ve sprintu, tak ve vytrvalosti si Pavlíček prakticky zajistil titul šampiona.
Během předposledního srpnového víkendu pokračovala letošní sezona ESET Cupu. Ta měla na programu pátý a současně již předposlední podnik aktuálního ročníku, který se konal na Slovakiaringu. V akci jsme opět viděli i tým RTR Projects. Brněnská stáj nasadila vůz KTM X-Bow GT4. Zatímco při sprintových závodech do něj usedl Matěj Pavlíček sám, během hodinové vytrvalosti se za volantem střídal s Erikem Janišem.
A po skončení víkendu mohla opět panovat v táboře stáje dobrá nálada. Tým si totiž nemohl vést lépe. Pavlíček si v obou sprintech dojel v rámci třídy GT4 pro vítězství a po slovenském víkendu tak již má na svém kontě osm triumfů z deseti letošních závodů. Na prvenství dosáhl i ve vytrvalostním klání spolu s Erikem Janišem. Pro dvojici se jednalo o čtvrté letošní vytrvalostní vítězství při čtvrtém společném startu.
Po slovenském vystoupení si u RTR Projects jak ve sprintu, tak ve vytrvalosti v podstatě zajistili tituly. V čele sprintového hodnocení třídy GT4 se Pavlíček nachází s náskokem 15,5 bodu a ve vytrvalosti vede o devět bodů. Bodovací systém ESET Cupu se odvíjí podle počtu startujících a za určitých okolností bude možné při podniku v Brně získat jak ve sprintu, tak ve vytrvalosti 25 bodů (ve sprintu se započítává pouze jeden nejlepší výsledek víkendu). Opět se ale předpokládá takový počet účastníků, který bude znamenat poloviční body a bude jich tak možné získat maximálně jen 12,5.
Ve vytrvalostním hodnocení je sice Pavlíčkův náskok na nejbližšího pronásledovatele menší než bodový příděl za vítězství při udělování polovičních bodů, druhá příčka ale v průběžném pořadí patří jeho parťákovi Eriku Janišovi, který startuje společně s ním a v takovém případě jej tak nemůže přeskočit. Bodový rozdíl mezi nimi je způsoben závodem v Poznani, kde po boku Pavlíčka nastoupil místo Janiše bývalý pilot formule 1 Tomáš Enge.
Matěj Pavlíček zažívá snovou premiérovou sezonu na okruzích. Foto: Petr Frýba
„Jsem hrdý na svůj tým. Tato prvenství nám v podstatě přinesla vítězství v celém šampionátu. Jsem za to rád. Před rokem ještě Matěj neseděl v žádném závodním autě a neměl zkušenosti s žádnou závodní tratí. A nyní se vypracoval tam, kam se vypracoval,“ pochválil Pavlíčka majitel týmu Tomáš Miniberger.
S mladými jezdci by tým RTR Projects rád spolupracoval i do budoucna: „Myslíme si, že X-Bow GT4 je ideální auto pro jezdecký růst. Svým chováním se hodně podobá motokáře. Na rovinkách sice rychlé není, pokud ale za volantem sedí dobrý jezdec, vymáčkne z vozu v zatáčkách více než z GT3,“ dodává Miniberger.
GTX už se připravuje na Barcelonu
Tomáš Miniberger měl původně na Slovensku také závodit, a to s vozem KTM X-Bow GTX. Z preventivních důvodů se ale tým rozhodl auto nakonec nenasadit a namísto toho začala jeho příprava před závodem 24 hodin Barcelona.
„Nezdál se nám problém s turbem. Proto jsme se raději rozhodli nestartovat a neriskovat tak velké poškození těsně před dvacetičtyřhodinovým závodem v Barceloně. Nakonec jsme za to rádi. Část týmu, která se stará o GTX, se totiž začala věnovat přípravě na Barcelonu. Nechtěli jsme si přidělávat starosti,“ vysvětlil Miniberger.
Před dvěma lety stáj RTR Projects v Barceloně s vozem specifikace GT4 uspěla. Foto: Martin Straka
Závod 24 hodin Barcelona se koná o víkendu 3.-5. září a RTR Projects v něm bude mít na co navazovat. V roce 2019 zde totiž stáj vyhrála s vozem KTM X-Bow GT4 hodnocení třídy SP3. Vítěznou posádky tehdy utvořili Tomáš Miniberger, Erik Janiš, Jan Krabec, Petr Lisa a Daniel Skalický.
Úvodní foto: RTR Projects
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.