Salačův návrat do sedla skončil pádem

Salačův návrat do sedla skončil pádem

Filip Salač do cíle víkendového závodu Moto3 v Jerezu nedorazil. Jezdec stáje Rivacold Snipers Team upadl.

Salač zaznamenal čtvrtý nejlepší český výsledek ve VC Kataru
Salač si zazávodí nejdříve v Mugellu
Salač skončil ve Velké ceně Evropy devátý

V rámci Velké ceny Španělska se na okruhu v Jerezu o víkendu znovu rozeběhla letošní sezona Mistrovství světa silničních motocyklů. Zatímco královská kubatura MotoGP absolvovala v Andalusii první závod roku 2020, pro nižší kategorie Moto2 a Moto3 se jednalo již o druhý podnik. Úvodní klání totiž stihly odjet během března v Kataru ještě předtím, než naplno propukla koronavirová pandemie.

Součástí startovního pole Moto3 byl v Jerezu pochopitelně i Filip Salač. Osmnáctiletý rodák z Mladé Boleslavi, který v letošní sezoně hájí barvy stáje Rivacold Snipers Team, přijížděl do Španělska v roli osmého muže průběžného pořadí s osmi body na kontě. Další se mu ale přidat nepodařilo.

Mnoho důvodů k radosti nepřinesl Filipovi již pátek, kdy byly na programu úvodní dva volné tréninky. Zatímco v prvním z nich obsadil 18. příčku, ve druhém si pohoršil dokonce na 24. pozici.

V sobotu ráno se ovšem zdálo, že by se mohlo blýskat na lepší časy. Salač totiž zajel v závěrečném třetím volném tréninku šestý nejrychlejší čas. Tento výkon jej v kombinovaných výsledcích tréninkových jízd posunul na 7. příčku a zaručil mu tak postup přímo do druhé kvalifikace.

V boji o startovní pozice ovšem podobného výsledku jako ve třetím tréninku nedosáhl. V tomto případě z toho bylo 14. místo.

Stejnou pozici obsadil také v nedělním warm-upu. V konečných výsledcích závodu již ale mezi bodovanou patnáctkou nefiguroval. Dvanáct kol před cílem totiž upadl a šachovnicovou vlajku tak nespatřil.

„Závod jsem bohužel musel předčasně ukončit kvůli pádu na přední kolo. Moc mě to mrzí, protože jsme tvrdě pracovali celý víkend. V pátek jsme měli poruchu v tlumiči řízení, ale sobota se docela povedla a ráno jsme vyjížděli na warm-up s opotřebovanou tvrdou zadní gumou, abychom věděli, jak se bude motorka chovat při závodě. Pozitivní bylo, že nejrychlejší čas jsem zajel až v posledním kole, což bylo super a věděl jsem, že motorka je dobře nastavená,“ řekl Salač.

„Potom v závodě jsem po startu zjistil, že motorka nefunguje podle mých představ. Byla hodně měkká vpředu a když jsem brzdil, bylo hrozně váhy na předním kole. Věděl jsem, že je to na limitu motorky a bylo otázka pár kol, než se mi to zavře, až se guma opotřebí ještě víc, protože se všechno snažila pobrat a každé kolo to bylo horší a horší. Proto jsem nemohl ani předjíždět, moc mě to mrzí, ale děkuji všem za podporu a už se těším na příště,” dodal.

Šanci odčinit víkendový nezdar dostane Salač již tento týden. Znovu si navíc zazávodí v Jerezu. Tentokrát ale v rámci Velké ceny Andalusie.

Výsledky závodu kategorie Moto3 ve VC Španělska: 1. Albert Arenas (Španělsko, Gaviota Aspar Team Moto3, KTM) 39:26,256, 2. Ai Ogura (Japonsko, Honda Team Asia, Honda) +0,340, 3. Tony Arbolino (Itálie, Rivacold Snipers Team, Honda) +0,369… DNF Filip Salač (Česká republika, Rivacold Snipers Team, Honda) +12 kol.

Průběžné pořadí jezdců: 1. Albert Arenas (Španělsko, Gaviota Aspar Team Moto3, KTM) 50 bodů, 2. Ai Ogura (Japonsko, Honda Team Asia, Honda) 36 bodů, 3. John McPhee (Velká Británie, Petronas Sprinta Racing, Honda) 20 bodů… 12. Filip Salač (Česká republika, Rivacold Snipers Team, Honda) 8 bodů.

Titulní fotografie: Snipers Team

 

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0