Podle nejnovějších informací zvažuje německá automobilka odchod ze šampionátu FIA WEC. Pro BMW je to sice teprve první sezóna, ale továrnímu týmu se
Podle nejnovějších informací zvažuje německá automobilka odchod ze šampionátu FIA WEC. Pro BMW je to sice teprve první sezóna, ale továrnímu týmu se příliš nedaří a na kontě má zatím jen jediné pódium. Místo toho je ve hře větší zapojení do zámořské série IMSA a možný vstup do kategorie DPi.
BMW si odbylo svůj debut ve FIA WEC loni v květnu, a to při úvodním podniku super sezóny 2018/19 v belgickém Spa-Francorchamps. Německá automobilka nasazuje pravidelně v mistrovství světa dva vozy, se kterými ovšem dosud získala jen jediné pódiové umístění a BMW tak připadá poslední místo ve třídě GTE Pro.
Vůz M8 GTE se kromě toho objevuje také v zámořské sérii IMSA, kde se ovšem BMW daří. Hned loňská první sezóna přnesla dvě vítězství ve třídě GT Le Mans, na kterou automobilka navázala výhrou v lednovém závodě 24 hodin Daytona.
Šéf motorsportu u BMW Jens Marquardt se již předtím nechal slyšet, že o hypervozy automobilka velký zájem nemá. Rozhodnutí ohledně budoucnosti ve třídě GTE Pro pak přijde až po skončení super sezóny. Údajně se automobilka ale zajímá o stavbu prototypu třídy DPi pro sérii IMSA. Podobný krok zvažuje i konkurenční Ford.
Ačkoliv se BMW původně upsalo FIA WEC na dva roky, příchod super sezóny situaci změnil. Ta totiž trvá celých 14 měsíců a závod 24h Le Mans účastníci absolvují hned dvakrát. Německá automobilka také údajně není zcela spokojena s náklady a obecně s propagací v rámci šampionátu.
COMMENTS
Kategorie DPi je paskvil odvozený z LMP2.