Skalický chce hlavně dojet

Skalický chce hlavně dojet

Ve startovním poli úvodního podniku letošní sezony ESET Cupu v Grobniku nebude chybět Daniel Skalický. Jezdec Duck Racingu absolvuje v GT3 jak sprintové závody, tak vytrvalostní klání, v němž se bude střídat s Petrem Kačírkem. Jeho hlavním cílem je vidět šachovnicovou vlajku.

Vytrvalosti ESET GT kralovali Vršecký a Enge
Vytrvalost GT patřila Skalickému
Slovenská vytrvalost mimo jiné i s bývalým pilotem formule 1

Danieli, v Grobniku vás uvidíme v kategorii GT3 s vozem Audi R8 LMS Ultra GT3. Nastoupíte jak ve sprintových závodech, tak ve vytrvalosti. Ve druhém zmíněném případě se budete za volantem střídat s Petrem Kačírkem. Jaké jsou vaše cíle?

Zejména chci dojet a nijak nepoškodit auto. Grobnik je sice pěkná trať, ale zároveň tak trochu nebezpečná. Samozřejmě toužím po bedně. Nebude to ale lehké. Na startu bude například Milota s Mercedesem AMG GT3 a jelikož máme starší vůz, budeme v porovnání s ním nejspíše pomalejší. Hlavně ale chci dojet do cíle.

Patří Grobnik mezi vaše oblíbené okruhy?

Je to velice pěkná technická trať podobně jako například Poznaň. Udělali tam nový asfalt, na kterém se jede lépe. Únikové zóny ale nejsou nic moc. V jedné z pravých zatáček se nachází zhruba třicet metrů od jejího vrcholu skála, což není příjemné. Pokud by se v tomto místě něco stalo s autem, je náraz do skály neodvratný. V jiné únikové zóně je zase nesmyslně a nebezpečně ponecháno staré svodidlo. Je to tedy trať, která je nebezpečnější než novější okruhy, jinak je ale krásná. Dá se tedy říci, že patří mezi mé oblíbené.

Jak vypadala vaše předsezonní příprava? A jak moc ji ovlivnila koronavirová pandemie?

Přípravu nemám de facto žádnou. Ani na simulátoru jsem nejezdil. Neměl jsem na to čas, protože jsme se starali o firmy, aby fungovaly i nadále. Budu se tedy muset spolehnout pouze na zkušenosti z loňského roku.

Máte v plánu kromě Grobniku nastoupit i ve zbývajících závodech letošní sezony na Slovakia Ringu, v Brně a na Hungaroringu?

Jasně, spolu s Duck Racingem pojedeme všechno.

Daniel Skalický během loňského podniku na Slovakia Ringu.

A co starty v jiných šampionátech? Například znovu ve 24H Series?

Je ve hře další start v barcelonské čtyřiadvacetihodinovce. Je ale otázka, jestli se tento podnik vůbec uskuteční… Další možností je i závod 12 hodin Imola. Mám plán alespoň jednu čtyřiadvacetihodinovku nebo dvanáctihodinovku odjet, ale zatím nevím co a s kým. Dvanáctihodinovku v Imole bych ale jel rád. Je to krásná trať s velkou historií a ještě jsem tam nebyl. Samozřejmě je to ale Itálie, takže člověk neví, jak to bude…

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0