Staněk v neděli vylepšil své maximum ve FIA F3

Staněk v neděli vylepšil své maximum ve FIA F3

Romanu Staňkovi se v nedělním závodě FIA F3 v Silverstone podařilo vylepšit svůj dosavadní nejlepší výsledek v tomto šampionátu. Pilot stáje Charouz Racing System obsadil 15. příčku.

Staněk při premiérové kvalifikaci ve F3 desátý
F2 ve Spa-Francorchamps: Hlavnímu závodu dominoval Nyck de Vries, souboj o šesté místo opět rozhodl fotofiniš
Staňka čeká o víkendu debut ve FIA F3

Pátý podnik letošního ročníku šampionátu FIA F3 na okruhu v britském Silverstone pokračoval v neděli druhým víkendovým závodem. Český pilot Roman Staněk dorazil do cíle sobotního klání jako dvacátý druhý a stejné místo mu tak patřilo i na startovním roštu této bitvy.

V nedělním závodě došlo k řadě incidentů. První jsme viděli již v úvodních metrech, kdy nejprve kolidovali Alexander Smoljar s Alexem Peronim a poté také Calan Williams s Lukasem Dunnerem. V potížích se ocitli rovněž Staňkův týmový kolega David Schumacher a Alessio Deledda. Zatímco první dva jmenovaní byli schopni v závodě pokračovat, zbylá čtveřice na následky potíží odstoupila. Na trať se ve druhém kole vydal po těchto událostech zpomalovací vůz.

V pozdějším průběhu závodu ale postihly problémy také další jezdce. Jedním z nich byl vedoucí muž šampionátu Logan Sargeant, který si po kolizi s krajanem Cameronem Dasem poškodil vůz a vzápětí odstoupil. Cíl nespatřil ani Ben Barnicoat. Z pole position startující Brit odstoupil po technických patáliích v době, kdy po trati kroužil jako třetí. Poté, co odstavil svůj monopost, byla vyhlášena fáze virtuálního zpomalovacího vozu.

Staňkovi pomohly mimo jiné i zmíněné potíže jeho soupeřů k dosažení dosud nejlepšího výsledku jeho krátké kariéry na scéně FIA F3. Ten vybojoval již na závodní dráze poté, co projel pod šachovnicovou vlajkou jako šestnáctý. V konečných výsledcích ale figuroval na 15. příčce. Později totiž obdržel penalizaci pěti sekund původně desátý Enzo Fittipaldi. Brazilec se prohřešil, když si při předjíždění Camerona Dase vypomohl výjezdem mimo trať a po uplatnění trestu se propadl až na 17. místo.

„V sobotu to bylo těžší, protože jsme měli jinak nastavené auto než ostatní týmy. Ani já jsem nebyl v prvních kolech stoprocentní. Druhý závod už byl lepší, bojoval jsem od začátku do konce, k bodům nebylo daleko. Ke konci jsem začal tlačit víc, než mi pneumatiky dovolily, takže jsem o několik míst klesl. Na autě je stále ještě hodně práce jak od týmu, tak ode mě jako jezdce,“ uvedl Staněk po skončení víkendu.

„Samozřejmě musíme hodně pracovat na kvalifikacích, v Barceloně bychom chtěli být alespoň do TOP 15. Vše teď zanalyzujeme a snad to vyjde, protože Barcelonu mám rád, i když jsem tam nikdy nezávodil, jen testoval s F4. Trať je hodně tvrdá na pneumatiky, takže bude záležet na práci s nimi. A je to rychlý okruh, což by nám mohlo svědčit,“ pokračoval.

Na nejlepší výsledek sezony ale dosáhl také další pilot stáje Charouz Racing System Igor Fraga. Brazilec proťal po startu z 18. pozice cílovou čáru jako jedenáctý. I on ale těžil z Fittipaldiho penalizace a posunul se tak na 10. místo. Tento výsledek znamenal zisk prvního letošního bodu jak pro Fragu, tak pro Charouz Racing System.

Výsledky druhého víkendového závodu: 1. Bent Viscaal (Nizozemsko, MP Motorsport) 20 kol, 2. Lirim Zendeli (Německo, Trident) +0,189, 3. Théo Pourchaire (Francie, ART Grand Prix) +8,395… 10. Igor Fraga (Brazílie, Charouz Racing System) +22,833… 15. Roman Staněk (Česká republika, Charouz Racing System) +25,441, DNF David Schumacher (Německo, Charouz Racing System) +19 kol.

Průběžné pořadí jezdců: 1. Logan Sargeant (USA, Prema Racing) 106 bodů, 2. Oscar Piastri (Austrálie, Prema Racing) 105 bodů, 3. David Beckmann (Německo, Trident) 82.5 bodů… 20. Igor Fraga (Brazílie, Charouz Racing System) 1 bod, 22. David Schumacher (Německo, Charouz Racing System) 0 bodů, 29. Roman Staněk (Česká republika, Charouz Racing System) 0 bodů.

Průběžné pořadí týmů: 1. Prema Racing 281.5 bodů, 2. Trident 132.5 bodů, 3. ART Grand Prix 114 bodů… 9. Charouz Racing System 1 bod.

Titulní fotografie: Charouz Racing System

 

 

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0