Rozšířené startovní pole a ostrý boj o titul. TCR Eastern Europe čeká klíčový víkend

Slovakia Ring bude o víkendu hostit čtvrtý podnik TCR Eastern Europe, který přinese nejen zostřený boj o titul mezi Adamem Koutem a Martinem Kadlečíkem, ale také posílené startovní pole díky účasti jezdců z chorvatského šampionátu TCR. Rozšířená konkurence slibuje jeden z nejzajímavějších víkendů letošní sezóny.

Do bojů o body se zapojí Srb Nemanja Milovanović (Hyundai i30 N TCR) a trojice Chorvatů – Bojan Miljković (Honda Civic FK2 TCR), Luka Fabijančić (Hyundai i30 N TCR) a zkušený Žarko Knego s vozem Hyundai Elantra, jenž už má s TCR Eastern Europe řadu zkušeností. Všichni čtyři budou zároveň bodovat nejen ve své domácí sérii, ale i ve východoevropském šampionátu.

Promotér Josef Křenek označil spolupráci obou šampionátů za krok vpřed: „Společné závody dodají startovnímu poli větší pestrost a jezdcům přinesou nové výzvy. Na příští rok už chystáme čtyři podobné akce, které ještě více propojí oba šampionáty.“

Kout vs. Kadlečík: Český souboj o titul

Sportovní pozornost se ale upírá hlavně na české jezdce. Adam Kout (Hyundai Janík Motorsport) vede průběžné pořadí s třemi vítězstvími, těsně za ním číhá Martin Kadlečík (Aditis Racing) s Audi RS3, jenž triumfoval na Salzburgringu a v Mostě. Oba dělí pouhé dva body, a boj o titul tak nabírá na dramatičnosti.

Silně boduje i Kadlečíkův týmový kolega Bartosz Groszek, bývalý šampion série, který si letos připsal už čtyři pódia. Pátý v pořadí je Jiří Zbožínek, jenž v Mostě oslavil první pódium sezóny a drží kontakt s lotyšským jezdcem Ivarsem Vallersem.

Do hry vstupuje i tým Expres Auto Racing. Petr Čížek se blýskl druhým místem na domácí půdě a Vít Smejkal ukázal solidní tempo. Jejich třetí Cupra se navíc rozdělí mezi Rada Obrtala a Petera Szilagyiho, kteří odjedou po jednom závodě.

Chorvatská stopa v evropském poli

Nově přidaná účast TCR Chorvatsko ukazuje na rostoucí propojení regionálních šampionátů. Žarko Knego k tomu říká: „Dříve jsme závodili bez jednotných pravidel. Díky TCR regulím se nám otevřela možnost být součástí širšího pole a ukázat se vedle silné evropské konkurence.“

 

Foto: TCR Eastern Europe / Petr Frýba

Autor

Tereza Chvílíčková

Motoristická novinářka se specializací na okruhové a vytrvalostní závody. Zaměřuje se na dění v mezinárodních a evropských šampionátech, jako jsou FIA WEC, GT World Challenge Europe, GT Cup Series, a věnuje pozornost také MotoGP a Formuli 1.