Perfektní rozlučka s ESET Cupem a nová výzva na obzoru. ISR míří do International GT Open

Tři závody, tři vítězství. Filip Salaquarda na Masarykově okruhu v Brně potvrdil, že se letos stal šampionem ESET Cupu ve sprintu i vytrvalosti třídy GT3 zaslouženě a následně představil své plány na příští rok. Český jezdec se přesune do International GT Open, kde utvoří posádku se svým letošním hlavním soupeřem Liborem Milotou.

„Byla to velmi vydařená sezona. Nevrátili jsme se s úplně stejným týmem jako dříve, měli jsme nového inženýra i nové mechaniky. Musím ovšem říct, že všechno fungovalo skvěle. Kluci si sedli a auto bylo vždy perfektně nastavené. Letošní sezonu proto hodnotím kladně,“ neskrýval Salaquarda svou spokojenost.

V letošním ročníku ESET Cupu, při kterém se vrátil na okruhy poprvé od roku 2021, neměl Salaquarda konkurenci. Zatímco ve sprintu se mu podařilo vyhrát devět z celkových dvanácti závodů, ve vytrvalosti vytěžil ze šesti pokusů pět triumfů. Díky tomu se mohl jak ve sprintu třídy GT3, tak ve vytrvalostním hodnocení této kategorie radovat z titulu už při předposledním podniku na Slovakia Ringu. Zde si tituly zajistil i přesto, že jeho víkend předčasně ukončily technické problémy, což se ukázalo jako jediný vážnější problém, se kterým se museli u ISR během letošního roku poprat.

Dominantní byl Salaquarda mimo jiné i na Masarykově okruhu v Brně. Zde kraloval už v sobotu, kdy vystoupal na nejvyšší stupeň jak v úvodním sprintu, tak ve vytrvalosti. V prvním sprintovém závodě se sice po startu nakrátko propadl za svého letošního hlavního konkurenta Libora Milotu, netrvalo ovšem dlouho a brzy se před svého krajana dostal. Poté již kraloval. Ve vytrvalosti šlo v jeho podání o dominantní výkon. Nezastavily ho ani červené vlajky v úvodu, které byly vyvěšeny po kolizi Petra Lisy a Kurta Wagnera.

Vítězství z toho bylo i v nedělním sprintu. Zde sice Salaquarda odjel v rámci třídy GT3 na čele celý závod, rozhodně se ale nenudil. O zábavu se mu totiž staral Benjamin Hotz jedoucí s prototypem Ligier Turbo v rámci seriálu SCC.

„Hezky jsme si zazávodili. Hodně mě hnal dopředu. Tlačil na to a na stadionu se přede mě párkrát i dostal. Motivovalo mě to k tomu, abych jel rychle. Ke konci už jsem sice musel šetřit gumy, to on ale také, takže to dopadlo dobře. Bylo to zkrátka perfektní zakončení sezony,“ užil si pilot stáje ISR závěrečný závod.

Nová výzva ve světě

Po dominantní sezoně v ESET Cupu se nabízela otázka, co bude dál. Odpověď na ní přišla možná ještě dříve, než se čekalo. Již během nedělního programu bylo totiž odhaleno, že tým ISR se příští rok vrátí na světovou scénu GT závodů. Filip Salaquarda bude se svou Audi R8 LMS bojovat o body nově v prestižním seriálu International GT Open. Zde ale nepojede sám. Posádku utvoří se svým hlavním letošním konkurentem Liborem Milotou.

„Pojedeme kategorii Pro-Am. Jsem moc rád, že jsme se domluvili. Za čtrnáct dní už začínáme testovat,“ těší se Salaquarda na novou výzvu.

Jak stáj ISR, tak Filip Salaquarda už zkušenosti ze světa mají. V minulosti působili například v Blancpain GT Series, což byl předchůdce dnešní GT World Challenge Europe, nebo také v ADAC GT Masters. Ve druhém zmíněném šampionátu se týmu ISR dokonce podařilo vyhrát jeden závod. V roce 2018 na Nürburgringu ovládli Salaquarda a jeho tehdejší parťák Frank Stippler druhou víkendovou jízdu. Salaquarda už navíc závodil i v International GT Open. Zde se objevil v roce 2013 s týmem AF Corse.

Ani Libor Milota nebude ve světě úplným nováčkem. V International GT Open si totiž zazávodil už letos v červnu na Hungaroringu. Zde v obou závodech bojoval o stupně vítězů ve třídě AM. Zatímco první závod kvůli technickým problémům nedokončil, ve druhém bral pátou pozici.

Foto: Team ISR/Jan Čech

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.