Testy v Le Mans ve znamení souboje Toyoty a Rebellionu

Testy v Le Mans ve znamení souboje Toyoty a Rebellionu

Jezdci a týmy mají za sebou oficiální testovací den v Le Mans. Přípravy na slavnou čtyřiadvacetihodinovku se nesly ve znamení vyrovnaných časů mezi pr

Toyota a Porsche vévodí finální klasifikaci FIA WEC 2018/19
24h Le Mans – Kobajaši ve warm-upu nejrychlejší
Poslední změny v BoP před startem, Aston Martin zpomalí

Jezdci a týmy mají za sebou oficiální testovací den v Le Mans. Přípravy na slavnou čtyřiadvacetihodinovku se nesly ve znamení vyrovnaných časů mezi prototypy Toyoty a Rebellion Racing. Mezi vozy GTE Pro pak první dvě místa bralo Porsche.

O nejrychlejší čas dne se postaral Fernando Alonso. Ten vládl celkové klasifikaci už dopoledne, ale v odpoledním programu dokázal svůj čas stlačit až na hodnotu 3:19.066. Prototyp Toyota TS050 Hybrid LMP1 posádky číslo 8 porazil sesterskou sedmičku téměř o vteřinu.

Mezi obě Toyoty se ovšem vklínil ještě #3 Rebellion Racing, když Mathias Beche zvládl okruh v Le Mans za 3:19.680. Navázal tak na dopolední snahy Thomase Laurenta, který se rovněž s časy pohyboval na úrovni hybridních prototypů Toyoty.

Na trati se poprvé představil také mistr světa Formule 1 z roku 2009 Jenson Button, a to v barvách SMP Racing. S vozem BR1, který prošel po prvním závodě FIA WEC v belgickém Spa-Francorchamps výraznými úpravami, zajel dopoledne šestý nejrychlejší čas.

Ve třídě LMP2 brala nejrychlejší kolo posádka vozu #31 DragonSpeed s vozem Oreca 07 Gibson. O čas s hodnotou 3:27.228 se postaral Pastor Maldonado, bývalý pilot stáje Williams ve Formuli 1.

Ačkoliv se ve třídě GTE Pro nesl dopolední program ve znamení vozů Ford GT, které obsadily první čtyři příčky, odpoledne už šly do čela dva vozy Porsche. Nejrychlejší čas 3:52.551 zajel Patrick Pilet za volantem Porsche 911 RSR s číslem 93. Andy Priaulx tak byl s vozem #67 Ford Chip Ganassi Team UK odsunut až na třetí místo.

Porsche ovládlo i amatérskou třídu GTE Am, kde se předvedla posádka #77 Dempsey-Proton Racing. Julien Andlauer se jako jediný dostal pod hranici 3:56, jeho kolo mělo hodnotu 3:55.970.

Čtyřhodinový ranní program skončil o hodinu dříve, kvůli havárii vozu #95 Aston Martin Vantage, který v tu dobu řídil Marc Sorensen. Dánský pilot havaroval do bariéry, a i když se mu nic nestalo, tak místo nehody muselo projít rozsáhlými opravami. Kvůli tomu pak odpolední část začala o půl hodiny dříve, než bylo plánováno.

2018-LM-WEC-Test

COMMENTS

WORDPRESS: 2
  • comment-avatar
    Josefus 2 years ago

    Z výsledků vyplývá, že rozdíl ezi LMP1 LMP2 není tak propastný (činí cca 8 sekund). Propastný je však rozdíl mezi LMP2 GTE (činí 25 sekund). Evidentně zde chybí nějaká třída silnějších gétéček, něco jako bylo GT1.

  • comment-avatar
    A. Novák 2 years ago

    Asi tak… Možná že v kvaldě trochu porychlí, ale citelný rozdíl tam zůstane. Ono je to do značný míry uměle vytvořený tím, jak jsou auta GTE škrcená. Bez toho by mohla jet rychleji prakticky okamžitě. Mě spíš příjemně překvapilo, že Rebelliony a částečně i BR Engineeringy slušně drží krok s Toyotami. Vlastně jen ty Ginetty, který jedou tempo LMP2, jsou úplně marný…

  • DISQUS: 0