Tomáš Miniberger: “To nejcennější co RTR má je parta lidí, kteří umí společně bojovat, společně sdílet emoce z vítězství i proher”

Tomáš Miniberger: “To nejcennější co RTR má je parta lidí, kteří umí společně bojovat, společně sdílet emoce z vítězství i proher”

Jsou to již více než tři roky, co se začala psát historie brněnského týmu RTR Projects. Čas od času není od věci se trochu pozastavit a zbilancovat mi

Potřetí do Dubaje, tým RTR Projects čeká s KTM další poprvé
Na domácí Brno se Kája Hanika moc těší
12H Mugello – Tým Scuderia Praha vítězí absolutně, RTR Projects opanoval třídu SP2

Jsou to již více než tři roky, co se začala psát historie brněnského týmu RTR Projects. Čas od času není od věci se trochu pozastavit a zbilancovat minulost, přítomnost a zamyslet se nad budoucností. No a s kým jiným si k tomuto sednout, než se samotným šéfem týmu …..

Tome, tým RTR projects má k dnešnímu dni na facebooku více než 3.500 fanoušků. Většina z nich asi zná historii týmu, nicméně můžeš zavzpomínat na začátky celého projektu. Jak a kdy to všechno začalo?

Za začátek závodní dráhy týmu RTR projects beru závod 24h Barcelona v roce 2012. Ten závod jsme jeli s dvěma vozy MINI Cooper S provozované německým týmem SIG motorsport. Na bednu v nabité třídě A2 jsme ale nedosáhli. Po závodě nám bylo jasné, že když nebudeme mít naše závodní auto plně pod kontrolou, tak to bude vždy tak trochu loterie. Proto jsme se rozhodli oslovit BP Autosport, ať nám do dalšího závodu v Barceloně postaví nové BMW M3 do třídy A5. A hned v prvním závodě jsme si s tímto autem dojeli pro druhé místo ve třídě.

Ohlédnu-li se ale ještě dál tak líheň jezdců, kteří doposud jezdili, byla Caterham akademie a české vytrvalostní okruhové závody Le. Z toho vzniklo DNA RTR postavené na lehkých autech a na týmových vytrvalostních závodech.

Ok a jak bys tedy shrnul ty roky pohledem sportovních výsledků?

V podstatě od Barcelony 2013 do Barcelony 2014 se nám dařilo a pravidelně jsme dojížděli na pódiových místech. V závodě 12h Mugello jsme vybojovali vítězství. Dařilo se a užívali jsme si závodění plnými doušky. 

A jak tedy zní hodnocení z pohledu na aktuální sezónu? Ty výsledky asi nejsou zcela dle očekávání.

Poslední závody se nepovedly a sužovaly nás technické problémy. Ty nás i přes výborné jezdecké výkony sráželi na konec výsledkových listin. Bodově to sice tak úplně nevypadá, ale bohužel je to tak. Úroveň 24H série šla značně nahoru a kopíruje trend, kdy vytrvalosti jsou v podstatě skoro – sprinty na 12, nebo 24 hodin. A kdo opravuje ten je ze hry o přední pozice venku.  

Co se s tím dá dělat?

Pokud chceme na světové scéně jezdit vpředu tak musíme mít spolehlivé a rychlé auto. A to nám teď chybí. Udělali jsme proto radikální a rychlé rozhodnutí a rozhodli se BMW, kterému říkáme Big Gun opustit. Asi nás to všechny bude chvíli bolet na duši, ale věřím, že to přebolí.

S BMW a našim servisním zázemím – BP autosportem jsme zažili krásné období, ale prostě přišel čas udělat zásadní změnu a každý – RTR i BP půjdeme svoji cestou. Oba máme jiné vize i jiné představy jak je naplňovat a chodit do kompromisů, které by nás nebavily a kterým nevěříme, nemá smysl.

Letošní sezonu v 24h sérii s naším vlastním BMW už tedy nedojedeme. Na 24h Paul Ricard nejsme jako tým přihlášeni a pojede jen Sergej v týmu Hofor Racing. O náhradě na 24h Barcelona teprve jednáme. Ve hře je auto ve třídě A5, CUP1, nebo SP3-GT4. Ale na 12h Epilog Brno bychom již chtěli představit nový vůz na další sezónu. Je sice škoda takto v podstatě končit rozjetou sezonu, ale dle mého soudu jeto lepší než se trápit s něčím, co nefunguje optimálně.

Nicméně BMW jsme odprodali BP autosportu a ten ho dál bude provozovat pod svou značkou. Takže věřím, že ho Ti, co ho mají rádi, budou dále na okruzích vídat.

Dobře a lze tedy nyní říci, jakým směrem se bude ubírat budoucnost týmu?

To nejcennější co RTR má je parta lidí, kteří umí společně bojovat, společně sdílet emoce z vítězství i proher. Bylo by škoda, kdyby to skončilo jen proto, že nemáme odpovídající auto a servisní zázemí.

Jediná cesta vpřed je změna auta a servisního zázemí. Chceme tovární auto s koncepcí, která nám blízká našemu DNA, které bude znamenat rychlostní, ale zejména spolehlivostní krok vpřed. Auto, které všem jezdcům umožní jezdecký růst a požitek z jízdy. Auto, se kterým budeme schopni startovat v závodech po celé Evropě. A nejen v těch vytrvalostních. Kdo nás sleduje asi tuší, že favoritem je nové KTM X-BOW GT4 z produkce REITER Engineering. Vše co od nového auta chceme, nám toto auto splňuje. V neposlední řadě budou zajímavé i nižší provozní náklady.

V tom aktuálně spatřuji budoucnost závodní divize RTR. Budu potěšen, pokud se s ní ztotožní i ostatní jezdci. Rozhodně se nebudu na nikoho zlobit, když půjde svou cestou a bude závodit s někým jiným. Stejně tak RTR je jezdecky otevřený tým každému, kdo s námi chce závodit.

Ok, to bychom měli za tým a nyní jak je to s Tebou? Která z vybojovaných trofejí má v Tvé vitrínce to nejlepší místo?

Ta poslední L21 za nejlepší tým roku 2014. Je to ocenění od ostatních jezdců a velice si toho vážím. Rád vzpomínám na vítězství ve třídách ve 12h Mugello a na 24h Dobřany v rámci Offroad maratonu 2013. Celkově sezona vytrvalostních závodů na blátě a prachu byla povedená a během roku se z nás – nováčků stali štiky, kteří jezdili první ligu.

A jak by měla vypadat Tvá závodní kariéra řekněme za tři až pět let? Je něco …. auto, trať, nebo jiná výzva, kterou bys rád zkusil?

Mám rád komplikované výzvy, které vyžadují systematickou a cílevědomou přípravu. Vytrvalostní závody mě baví a chci u nich zůstat. Osobně bych si chtěl zazávodit na Nordschleife. Mám rád rychlé tratě a tato trať mě dostala. Z těch vzdálenějších cílů bych se rád podíval na Dakar. Ale to je na samostatné téma 🙂

Možná tak trochu klišé otázka, ale máš nějaký jezdecký vzor? Resp. koho ze současných závodníků nejvíce uznáváš?

Z těch se, kterými jsem se potkal, mám „na piedestalu“ 3 jezdce. Tomáše Engeho, Přemka Bartoše a Jirku Heiníka. Každý z nich má něco, co mně osobně hodně dává a inspiruje. Nerad bych ale zapomněl třeba na pana Křenka, kterého vnímám jako profesionála, který z mého pohledu dělá věci tak, jak se dělat mají a na světové úrovni.

Na závěr bych Tě chtěl požádat o vzkaz pro fanoušky. A to nejen fanoušky RTR Projects, ale fandy motosportu obecně.

Nastolili jsme trend živého zpravodajství ze závodů a jsme nadšeni tím, jak jezdíte s námi. Slibujeme, že v tom nejen budeme pokračovat, ale půjdeme daleko více do hloubky. A Ti, co mají závodění rádi, budou moci být daleko více u toho. Děkujeme vám všem za přízeň, máme z ní radost.

díky a ať se daří

621976_414492855278635_25108030_o 740942_473742649353655_195640293_o 981353_554892357905350_465166423_o 1798548_855155501212366_5955561828744373588_n 10535703_944020278992554_5072512677175788833_o 11026121_908897812504801_870825996197638133_o 11312803_949511621776753_4941796739162036406_o 11107739_924677064260209_4609083123179277253_n-700x438

 

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0