USCC: Tým Falken Tire potvrdil účast i v roce 2015, některé stáje váhají

USCC: Tým Falken Tire potvrdil účast i v roce 2015, některé stáje váhají

Soukromá stáj Falken Tire s vozem Porsche 911 vyhrála závěrečný závod letošní sezony United SportsCar Championship a krátce na to potvrdila, že v kate

Obrazem: Rolex 24 at Daytona
USCC: Do Kanady se přesune 24 vozů
USCC: Ve státě New York se bude závodit šest hodin

Soukromá stáj Falken Tire s vozem Porsche 911 vyhrála závěrečný závod letošní sezony United SportsCar Championship a krátce na to potvrdila, že v kategorii GTLM se objeví i příští rok.

Privátní tým vede Derrick Walker, který zároveň v sérii IndyCar zastupuje funkci sportovního prezidenta, doslovně řečeno prezidenta pro soutěžení a operace… Walker uvedl, že s největší pravděpodobností zůstanou u jednoho vozu pro Bryana Sellerse a Wolfa Henzlera. Ačkoliv přiznává, že nasazení druhého vozu by potřebovali jako sůl, provoz stáje není levnou záležitostí.

Team Falken Tire působil v předchozích letech v American Le Mans Series a od roku 2011 pravidelně alespoň jednou v roce vyhraje. Letošní prvenství v Petit Le Mans slavili podruhé za sebou.

Zatímco Falken Tire zůstane v USCC i příští rok, SRT Motorsport a červený muscle car Dodge Viper se loučí. Možná se vrátí v roli soukromníka, každopádně jisté je, že tovární podpora Chrysleru byla ukončena.

Když už jsme u amerických strojů, Chevrolet Racing má své místo jisté. Hřmotné Corvetty na závodní tratě patří a kde jinde mají prezentovat svou sílu než na domácích tratích.

Naproti tomu v Risi Competizione ještě zlost na komisaře IMSA nepominula. V průběhu závodu Petit Le Mans došlo k incidentu na pitlane, při němž dostalo Ferrari takovou ránu, že muselo odstoupit. Viníkem nehody bylo tovární Porsche, které však nebylo potrestáno a u Risi Competizione to těžko nesou. Nyní Risi Competizione vážně přehodnocuje priority na rok 2015.

Tovární Porsche pravděpodobně zůstane i v roce 2015 a stejný krok bychom měli očekávat i u Rahal Letterman Racing, kde chtějí vedle programu BMW GTLM vstoupit i do kategorie prototypů.

Aleš Sirný
Foto: IMSA

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0