V Zolderu zlobila převodovka, i přesto drží Fulín před Mostem vedení v šampionátu

V Zolderu zlobila převodovka, i přesto drží Fulín před Mostem vedení v šampionátu

Belgický Zolder hostil o uplynulém víkendu předposlední podnik šampionátu FIA ETCC. Jezdec týmu Křenek Motorsport, Petr Fulín přijel do Belgie s cílem

Vyhrajte kšiltovku s podpisem Michala Matějovského
PETR FULÍN – ONBOARD PAUL RICARD
Šampionát FIA ETCC jde do finále

Belgický Zolder hostil o uplynulém víkendu předposlední podnik šampionátu FIA ETCC. Jezdec týmu Křenek Motorsport, Petr Fulín přijel do Belgie s cílem udržet si svůj náskok v průběžném hodnocení šampionátu a vytvořit si tak co nejlepší výchozí pozici pro závěrečné dva závody na mosteckém autodromu.

Vše začalo velice dobře, když se Fulín s časy 1:43.334 a 1:56.648 (na mokru) dostal do TOP 3 v obou pátečních testovacích jízdách. Ne jinak tomu bylo i v sobotním ranním tréninku, kdy Fulín dosáhl s časem 1:40.063 na P2.

Poté se ale v týmové garáži začaly dít věci. U šedého Seatu s číslem 22 na kapotě se objevily problémy s elektronikou převodovky a tým se na tyto problémy rozhodl reagovat rychlou výměnou. Ani ta však situaci nevyřešila a Fulín do kvalifikačního klání nakonec vůbec nezasáhl.

Sportovní komisaři v sobotu večer rozhodli, že se Fulín může účastnit nedělních závodů s tím, že se na roštu postaví do poslední řady. Na Fulína tak čekala výzva, se kterou se v minulosti již několikrát popasoval víc než dobře. Fulín skvěle odstartoval a postupem času se propracoval až na slibnou pátou pozici. V osmém kole si však převodovka znovu postavila hlavu a pro Fulína a celý tým tak první závod předčasně skončil. Zároveň však začal závod nový a to s cílem dostat závodní Seat během krátké přestávky na startovní rošt druhého závodu.

To se díky skvělé týmové práci nakonec také podařilo a Fulín se tak celým týmem mohl na konci závodu radovat z bodů za skvělé třetí místo.

Bez nadsázky tak lze říci, že v Zolderu bylo nakonec vytěženo z minima maximum a že Petr Fulín přijede do Mostu opětovně v pozici leadera šampionátu s tím, že jeho náskok na druhého Schreibera již představuje pouze 7 bodů.

Slova Petra Fulína: „Byl to hodně zvláštní víkend, který nakonec dopadnul tak jak dopadnul. Beru to tak, že jsme si už letos vybrali všechnu smůlu a že příště v Mostě už to bude jenom lepší.“

„V kvalifikaci jsme měli problémy s elektronikou převodovky a stejný problém se objevil i prvním závodě, který jsme bohužel nedokončili. Na štěstí se nám podařilo vše opravit a náš skvěle jedoucí Petr Fulín vybojoval z poslední pozice výborné 3. místo. Závody byly jako vždy velmi turbulentní a před závěrečným podnikem máme náskok sedmi bodů. Děkuji všem členům týmu a technikům od Seat Sport za maximální nasazení a podporu,“ tak znělo závěrečné hodnocení z úst šéfa týmu, pana Josefa Křenka.

foto: Petr Frýba

COMMENTS

WORDPRESS: 3
  • comment-avatar
    A. Novák 3 years ago

    Po té se ale v týmové garáži začali dít věci… Ach jo, co gdybi to přet tím, neš se to pověsý na wep, ňegdo aspoň přečetl a opravyl, kdyš uš týmoví píáristi neumý česki.

    • comment-avatar
      • comment-avatar
        A. Novák 3 years ago

        OK, stane se… 🙂 Nicméně mám pocit, že ten rozdíl 7 bodů nesedí. Alespoň stránky FIA ETCC uvádějí rozdíl 6 bodů (63 ku 57). Každopádně bude v Mostě o co hrát, byť se obávám, že to bude před prázdnými tribunami. Bohužel se to jede v nesmyslným termínu, kdy už to dost možná nebude ani tak wet race, jako spíš ice race. Navíc v Zolderu bylo na startu 10 aut, což je taky docela tristní, a nedá se očekávat zlepšení. V závěru sezony jezdci obvykle spíš ubývají, než přibývají. 🙁

  • DISQUS: 0