Dva závody, dvě vítězství v klasifikaci F3 Trophy. Českému závodníkovi Václavu Šafářovi vyšlo vystoupení při podniku italského seriálu Zinox F2000 Trophy na okruhu v Mugellu na jedničku. Jezdec stáje GT2 Motorsport zvládal držet krok dokonce i s novějšími monoposty.
„Vůbec jsme netušili, na jaké pozici se umístíme. Když jsem ale v kvalifikaci vyhrál svou třídu o sedm desetin, tak už jsme doufali, že dojedeme minimálně na stupních vítězů. Závodní tempo jsem pak měl nejlepší ze všech a jenom jsem navyšoval náskok,“ shrnul český jezdec své účinkování.
Do monopostu Dallara F3 309 usedl Šafář letos podruhé. Jeho první start se odehrál před měsícem v Brně. Zatímco Masarykův okruh mu je ale dobře známý, tentokrát byla situace trochu jiná. V Itálii už sice v minulosti závodil, když nastoupil mimo jiné do podniku italské F4 v Monze (2016) nebo při FIA Motorsport Games ve Vallelunze (2019), do Mugella ale zavítal vůbec poprvé. A jak sám přiznává, na náročnou toskánskou dráhu, která je známá především jako dějiště motocyklové Velké ceny Itálie, si nebylo lehké zvyknout.
„Je to velmi technický okruh. Jezdíte tu tak trochu nahoru dolů. V některých zatáčkách navíc nevidíte, co se nachází za horizontem, takže je těžké se tuto trať naučit,“ přiznává Šafář, který si ale přesto místní dráhu oblíbil.
Rodák z Ledvic se během druhého říjnového víkendu nemusel prát jenom s novou tratí, ale také s početnou konkurencí. Na dráhu totiž vyjelo dohromady 38 monopostů. Český jezdec se ale se všemi výzvami vypořádával od začátku velmi dobře. Zatímco již ve volných trénincích se nacházel mezi nejlepší trojicí své kategorie, kvalifikaci již ovládl s náskokem zhruba sedmi desetin sekundy. První místo poté vybojoval i v obou nedělních jízdách, a to přesvědčivě.
„V obou závodech jsem po celou dobu vedl od startu do cíle,“ říká Šafář, kterého nevyvedly z míry ani výjezdy zpomalovacího vozu. „Objevil se v obou závodech. Pokaždé jsem kvůli tomu přišel o náskok, který jsem si vyjel. Restarty jsem si ale pohlídal a udržel si pozici,“ popisuje.
I když šlo při obou jízdách v rámci F3 Trophy o dominantní vítězství, neznamená to, že by se Šafář nudil. Po celou dobu totiž sváděl souboje s jezdci z jiných kategorií. A to vůbec nebylo snadné.
„Tyto monoposty byly silnější. Měly okolo 30 koní více, lepší aerodynamiku a také byly novější. V technických pasážích jsem je sice vždy dohnal, na rovince mi ale ujížděli, a to i v případě, kdy jsem mohl využívat větrného pytle. V obou závodech jsem po celou dobu předjížděl a bojoval,“ užil si italské vystoupení.
V prvním závodě se Šafář mezi 37 konkurenty vešel do nejlepší desítky a obsadil deváté místo. Druhou jízdu dokončil jako jedenáctý.
Závodní víkend v Mugellu byl pro Šafáře letos poslední. Příští rok ale zase plánuje návrat.
„Určitě bychom chtěli jet nějaké vybrané závody. Buďto v České republice nebo právě v tomto šampionátu,“ nastiňuje.
Současně dodává, že v Mugellu by si určitě chtěl ještě zazávodit: „Je to krásná trať. Sice je těžká, ale sedla mi. Určitě se sem jednou rád vrátím,“ uzavírá.
Foto: Drexler Formel Cup
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.