Veronika Cichá: “Dostala jsem šanci, která je pro některé pouhým snem”

Veronika Cichá: “Dostala jsem šanci, která je pro některé pouhým snem”

O tom, že krásné ženy za volantem závodního speciálu nejsou žádnou výjimkou, už dávno víme. Jednou z nebojácných dam je i Veronika Cichá. Ta začala zá

BOSS GP počítá i v příštím roce s Brnem
Cesťáky a rychlé formule obsadí brněnský automotodrom
BOSS GP znovu zavítá do Brna

O tom, že krásné ženy za volantem závodního speciálu nejsou žádnou výjimkou, už dávno víme. Jednou z nebojácných dam je i Veronika Cichá. Ta začala závodit teprve před čtyřmi roky a za tu dobu její kariéra v závodech do vrchu strmě stoupala. Pro letošní rok Veronika přestupuje z vrchů na okruhy. Silné EVO však nenahradí žádná školní formule, nýbrž ostrý monopost GP2, se kterým bude nastupovat v seriálu Boss GP. Veronika se sice tvrdě připravuje na letošní velkou výzvu, ale i tak si na nás našla čas a prozradila nám více.

Veroniko, můžete nám nejprve prozradit, jak jste se dostala k závodům a jak probíhal ten vůbec první, do kterého jste nastoupila?
Rychlá auta sem milovala odjakživa. Pak se naskytla příležitost jít otestovat civilní vůz na performance test a zde jsem poprvé vyzkoušela závodní speciál do vrchu Mitsubishi EVO IX. Hrozně mě to nadchlo. Výkon toho auta byl cítit na první moment. A tak jsem o pár měsíců později, v roce 2010, zkusila můj první amatérský závod do vrchu, kde jsem si nevedla vůbec špatně. Od té doby už mě nikdo od volantu nedostal. Závodění a láska k motorsportu musí být v krvi.
LAUS_22912

Vy jste čtyři roky závodila proti stopkám a nyní si budete muset poradit se soupeři na trati. V čem podle vás bude přestup z vrchů na okruhy nejtěžší?
Přesně tak, v závodech do vrchu byl člověk na trati sám a soupeřil jen s časem a sám se sebou. Na okruzích budou kolem mě jiné formule a taky mě bude někdo předjíždět a doufám, že časem někoho předjedu i já. To je velká změna, ale větší změnou pro mě jako pro řidiče je doba závodu. Snažím se teď ve fitness centru připravit na tu fyzickou zátěž.

Představte nám trochu blíže vůz, se kterým budete letos nastupovat. Víte např. kdo s ním v minulosti závodil?
Je to Dallara GP2 2010, 640 HP, 675 kg, 10 000 rpm, 0-200 kmin 6,6 sekund, Max. Rychlost 332 km/h, 500 Nm, motor 4l V8. S tímto monopostem jezdil Ingo Gerstl.

 Z jakého důvodu jste si pro první rok na okruzích vybrala zrovna šampionát Boss GP?
Dostala jsem šanci závodit v téhle druhé nejrychlejší formuli na světe, tak proč to nezkusit. Myslím, že tohle je sen nemálo závodníků.
LAUS_22666

Jaké okruhy jste si již stihla projet a jaké z nich máte pocity?
Testovala jsem pouze dvakrát a bylo to na Masarykově okruhu v Brně a na Slovakia Ringu na Slovensku. Každá trať je úplně jiná svým charakterem. Brno je více rychlé a ne tak fyzicky náročné jako Slovakia Ring, ale na každé trati jsem se naučila něco nového, co budu potřebovat do dalších závodů.

Jaké máte cíle pro letošní sezonu?
Dojet vždy do cíle.

Kde byste se chtěla vidět tak za 5 let?
Třeba být jednou na stupních vítězů. To se ale musím ještě hodně učit.

Foto: Facebook Veroniky Ciché, archiv autora

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0