Vostatek místo v MS supersportů nesehnal a vrací se do Španělska. Ve světě chce jet alespoň na divokou kartu

Ondřeje Vostatka budeme během letošního roku vídat ve španělském šampionátu třídy Supersport. Českému jezdci se totiž nepodařilo zajistit si pokračování v mistrovství světa této třídy. Doufá však, že se v šampionátu ukáže alespoň na divokou kartu.

V loňském roce Vostatek účinkoval v MS supersportů se španělskou stájí MS Yamaha. S tou měl sice podepsaný i kontrakt na rok 2023, tým se ale pro letošek sloučil se stájí MIE Racing Honda a japonský výrobce si do týmu přivedl britského superbikového šampiona z roku 2021 Tarrana Mackenzieho spolu s Adamem Norrodinem, někdejším účastníkem MS ve třídách Moto3 a Moto2.

Kdyby Vostatek věděl dříve, že se tým sloučí s MIE Racing Hondou, možná by si pokračování v seriálu dokázal zajistit: „Samozřejmě jsme během roku jednali i s dalšími týmy, ale vzhledem k trvající smlouvě nebylo pro nás v tu chvíli nutné přistoupit na podmínky, které týmy nabízely. Sešlo se to tedy velice nešťastně, protože jsem perfektně připravený a naši partneři jsou schopni mě podpořit. Oznámení konce našeho týmu přišlo až dva týdny po skončení sezony v Austrálii a veškerá další místa už byla obsazena,“ povzdechl si osmnáctiletý závodník.

I přes účinkování ve Španělsku by se ale Vostatek ve světě rád ukázal i letos. Na divokou kartu chce absolvovat vybrané podniky včetně domácího závodního víkendu na Autodromu Most.

„Nezbývá než vyčkat, zda se nějaké místo neuvolní. Pokud by situace byla stejná, máme v plánu podívat se na několik podniků mistrovství světa formou divokých karet. Nyní to vypadá, že bychom mohli mít podporu od naší federace pro Most a pak ještě od dalších tří evropských federací,“ dodává.

Loňská sezona skončila pro Vostatka celkovým 27. místem. Na cestě za ním posbíral dohromady 20 bodů. Nejlépe mu vyšel víkend v portugalském Estorilu, kde zaznamenal v obou závodech 10. pozici.

V MS supersportů se ale Vostatek poprvé objevil už v roce 2021, kdy odjel čtyři závodní víkendy. Nejprve absolvoval domácí víkend v Mostě a poté startoval také v Barceloně, Jerezu a Algarve. Už tehdy si připsal tři body. Zatímco při druhém závodě před domácími fanoušky byl klasifikován jako čtrnáctý, první závod v Algarve pro něj skončil 15. místem.

Návrat do známého prostředí

Působení ve španělském šampionátu supersportů nebude pro Vostatka ničím novým. Působil zde totiž už v roce 2021. Už tehdy navíc závodil za českou stáj New2 Project, jejíž barvy bude hájit také letos.

V roce 2021 obsadil s týmem v kategorii Supersport 11. místo. Jednou se v této klasifikaci dostal i na stupně vítězů. Při jednom ze závodů ve Valencii dojel třetí.

„Mistrovství Španělska je také velmi kvalitní šampionát, kde na sobě můžu dál pracovat. Výhodou je, že pojedu opět v kategorii Supersport, která má stejnou specifikaci jako MS supersportů. Takže pokud by se během sezony 2023 naskytla možnost se do MS supersportů vrátit, budu na sto procent připraven. Buď jako náhradník nebo pokud nějaký jezdec nesplní podmínky smlouvy,“ říká Vostatek.

Pokud by Vostatek měl šanci vrátit se do mistrovství světa, nebude mu New2 Project stát v cestě: „Jsme domluveni, že pokud by se objevila šance v MS supersportů, tak mě maximálně podpoří, čehož si velice vážím,“ vysvětluje.

První testy čekají Vostatka už během února. Po dobu dvou týdnů bude jezdit na okruzích v Almérii, Cartageně a ve Valencii. Oficiální předsezonní testy se budou konat od 18. do 19. března v Jerezu.

Letošní kalendář španělského šampionátu bude složen celkem ze sedmi podniků. Pojede se v Jerezu (30. března – 2. dubna), na MotorLandu Aragón (13.-16. dubna), ve Valencii (11.-14. května), Estorilu (8.-11. června), Navaře (14.-17. září), znovu v Jerezu (26.-29. října) a sezona vyvrcholí v Barceloně (16.-19. listopadu).

Foto: Ondřej Vostatek via Facebook

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.