Vylepšená Formule 3 letos může trhat rekordy

Vylepšená Formule 3 letos může trhat rekordy

Upravené šasi od Dallary s novými aerodynamickými prvky zrychlí Formuli 3 až o více než jednu sekundu na kolo. V ideálním případě se můžeme dočkat úto

USCR: Dallara se zajímá o stavbu prototypů P2 a DP
F3 zlevňuje, vzroste o ni zájem?
Antonín Sus: „Myslím, že se mám ještě hodně co učit“

Upravené šasi od Dallary s novými aerodynamickými prvky zrychlí Formuli 3 až o více než jednu sekundu na kolo. V ideálním případě se můžeme dočkat útoku na nejrychlejší časy v novodobé historii série.

Seriály Formule 3 využívají vozy dodávané Dallarou od roku 2012 a homologace současných monopostů platí až do konce sezóny 2019. Přestože před sebou mají aktuální modely ještě další 3 roky života, pustil se italský výrobce do vylepšení. Úpravy se týkají bočnic zadního a předního křídla s přepracovanými křidélky a rozšířeným difuzorem. Vozy získají téměř o 20% vyšší přítlak.

O dalších změnách jsme psali ZDE

S těmito změnami předpokládá vedoucí projektu Jos Claes jednoznačné zrychlení F3, konkrétní hodnoty však záleží na typu trati, tedy na délce okruhu a jeho technické náročnosti. V případě takového Nürburgringu, jež klade na aerodynamiku vyšší nároky, očekává Claes o více než sekundu lepší časy.

Prezident komise FIA pro monoposty Stefano Domenicali je z projektu nadšený a nešetří slovy chvály: „Tyto změny znamenají důležitý krok ve vývoji série a to nejen z hlediska vylepšení výkonu, ale také velké podpory pravidel, která mají za cíl snižovat náklady. Nové šasi převáží i negativum počátečních nákladů spojených s jejich pořizováním, protože se tím homologace bude moci ještě prodloužit. Zároveň dostanou týmy a jezdci mnohem atraktivnější techniku.“

Domenicaliho předchůdce Gerhard Berger rovněž hýří optimismem: „Podle všeho to vypadá, že F3 čeká skvělý rok 2017. Do seriálu přichází spousta nových talentovaných závodníků a ti budou čelit mnohem zkušenějším jezdcům. Ještě lepší je ale to, že vidíme nástup vylepšených vozů a snahy o snižování nákladů.“

Dallara již v tuto chvíli dodala 20 nových monopostů týmům v evropském šampionátu a dalších 12 až 14 monopostů pocestuje do Japonska. První zkušenosti s novými vozy začnou stáje získávat v průběhu soukromých testů, které začnou zhruba koncem února.

Foto: F3

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0