WEC chce v Sebringu závodit i v příštím roce

WEC chce v Sebringu závodit i v příštím roce

Promotér šampionátu FIA WEC Gerard Neveu má jasné přání, a to aby se podnik v americkém Sebringu objevil v kalendáři i pro sezónu 2019/20. Speciální

Upřesnění sportovních pravidel pro příští sezónu WEC
Sebring zkrácen na 1 000 mil a přesunut na pátek
ByKolles Racing se v Sebringu neobjeví

Promotér šampionátu FIA WEC Gerard Neveu má jasné přání, a to aby se podnik v americkém Sebringu objevil v kalendáři i pro sezónu 2019/20. Speciální závodní víkend, který kromě WEC nabídl také zámořskou série IMSA, sklidil velký úspěch a i zástupci ze zámoří to vnímají jako pozitivní zkušenost.

Pro mistrovství světa vytrvalostních závodů šlo o první návrat na Sebring International Raceway od roku 2012. V letech 2013 až 2017 závodilo WEC na okruhu COTA v Austinu, ale návštěvnost nebyla nijak velká. Proto se pro super sezónu přišlo s nápadem uspořádat podnik ve spolupráci se sérií IMSA.

Sebring tak nabídl něco vskutku speciálního a organizačně velice náročného. Jeden jediný víkend se dvěma dlouhými závody – nejprve 1 000 mil v podání WEC a následně dvanáctihodinovka IMSA. I přes logistické obavy se však celá akce těšila velkého úspěchu.

„Myslím, že něco takového se povedlo jen díky tomu, že dvě vrcholné série sportovních vozů nabídly o jednom víkendu událost světového kalibru. Je to velice unikátní, ať už pro fanoušky, pro média, tak i pro celou naši rodinu ve vytrvalostních závodech,“ řekl Neveu médiím.

Ačkoliv není zatím Sebring pro sezónu FIA WEC 2019/20 zatím potvrzený, Neveu očekává kladné stanovisko, a to i díky podpory ze strany IMSA. I přes úspěch je však stále na čem pracovat. Obě série totiž potřebují svůj prostor, a to ve všech ohledech – sportovních, logistických i marketingových.

Neveu dále přiznává, že by rád viděl pro WEC nižší náklady. Týmy musely zaplatit 50 000 Euro, přibližně milion a čtvrt korun, za paddock a dále také drahé ubytování, kdy se cena pokoje v hotelu za jednu noc pohybovala od 350 až 800 Euro, v přepočtu 10 až 20 tisíc korun.

V sobotu se již zástupci série setkali s jednotlivými týmy, aby probrali možnosti. Velký otazník visí například nad časem konání závodu, kdy páteční závod je velký kompromis, který nevychází vůbec dobře pro televizní vysílání v Evropě, a to pro WEC představujte problém.

Nabízí se možné spojení závodů WEC s dvanáctihodinovkou IMSA, ale na to je příliš brzo. Navíc k tomu možná dojde až v budoucnu, kdy do sportovních vozů přijdou takzvané hypervozy, o kterých se spekuluje i v zámoří.

COMMENTS

WORDPRESS: 1
  • comment-avatar
    Josefus 2 years ago

    Vzhledem k tomu, že se letos 11 posádek zúčastnilo obou závodů (jak tisícimílovky tak i dvanáctihodinovky), bylo během víkendu obsazeno pouze 61 míst v paddocku. Z toho plyne, že uspořádání jednoho společného závodu je kapacitně a logisticky možné. Le Mans má kapacitu 60 posádek. I kdyby na start v Sebringu bylo vpuštěno nějakých 50 – 55 posádek, vypadlo by pouze pár amatérů, což by nevadilo.

  • DISQUS: 0