WEC: Toyota míří na Nürburgring s vítězným aerokitem ze Spa a Silverstone

WEC: Toyota míří na Nürburgring s vítězným aerokitem ze Spa a Silverstone

Tým Toyota Gazoo Racing se tento víkend vydává na krátkou cestu z kolínských dílen do pohoří Eifel, kde se zúčastní klání 6h Nürburgringu, dalšího záv

Audi představilo nejnovější R18 e-tron, v Le Mans pouze se dvěma vozy
Seriál Formule V8 3.5 se stane líhní talentů pro FIA WEC
Toyota potvrdila vadný senzor, Porsche mělo problém s výfukem

Tým Toyota Gazoo Racing se tento víkend vydává na krátkou cestu z kolínských dílen do pohoří Eifel, kde se zúčastní klání 6h Nürburgringu, dalšího závodu šampionátu WEC.

I přes velké zklamání, které tým utrpěl minulý měsíc v závodu 24h Le Mans, pokračuje těsný souboj s týmem Porsche v mistrovství světa konstruktérů i závodních jezdců. Toyota tak míří na Nürburgring s cílem dostat se opět do vítězné formy.

V bodování poháru konstruktérů zaostává Toyota za Porsche o 32,5 bodu. Jezdecká sestava vozu TS050 Hybrid číslo 8 ve složení Sébastien Buemi, Anthony Davidson a Kazuki Nakadžima si díky dvěma letošním vítězstvím drží druhé místo v hodnocení jezdců (17 bodů za vedoucím triem Timo Bernhard, Earl Bamber a Brendon Hartley).

Vůz TS050 Hybrid číslo 7 se nyní až po zbytek závodní sezony vrátí k obvyklé jezdecké sestavě, kterou tvoří José María López, Mike Conway a Kamui Kobajaši.

Jednoznačným cílem pro Nürburgring je pódiové umístění obou vozů. Na tomto okruhu, který byl do závodního kalendáře WEC zařazen před dvěma lety, neměla Toyota zatím štěstí. Nejlepším týmovým výsledkem na Nürburgringu, jenž leží pouhých 90 km od základny týmu v Kolíně nad Rýnem, je páté místo v letech 2015 a 2016.

“V posledních dvou letech na Nürburgringu jsme upřímně řečeno nedosáhli nejlepších výsledků, ale maximálně se vynasnažíme to změnit,” uvedl Buemi.

Šestihodinovka se uskuteční na okruhu Nürburgring o délce 5137 m, nabízejícím pomalé nebo středně rychlé zatáčky. Je tak technicky mnohem náročnější než závod Le Mans, proslulý dlouhými rovinkami a rychlými oblouky.

“V týdnech po závodu Le Mans jsme sbírali energii a zaměřili se na dokonalou přípravu na zbývající šestihodinové závody, z nichž první se uskuteční na Nürburgringu. Rád bych poděkoval všem našim fanouškům za úžasnou podporu, kterou nám vyjádřili během závodu Le Mans i po něm. Nyní maximálně usilujeme o to, abychom vám vzrušující zážitky zajistili i na Nürburgringu,” uvedl  prezident závodního týmu Tošio Sato,

Vozy TS050 Hybrid proto tento týden pojedou v aerodynamické úpravě pro vysoký přítlak, zajišťující lepší záběr v zatáčkách na úkor nejvyšší dosahované rychlosti. Tento aerodynamický kit (během sezony jsou povoleny pouze dva) zajistil týmu vítězství na okruhu Silverstone a ve Spa.

Závodní program začíná v pátek dvěma tréninkovými jízdami po 90 minutách, po nichž v sobotu následuje kvalifikace, kde se rozhodne o pořadí na startovním roštu. Závod, během nějž vozy pravděpodobně urazí přes 1000 km, začne v neděli ve 13:00.

Foto: Toyota Gazoo Racing

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0