Zkrátka mi to sedlo, říká Konôpka o debutu v TCR Eastern Europe

Zkrátka mi to sedlo, říká Konôpka o debutu v TCR Eastern Europe

Jedním z nejvýraznějších protagonistů úvodního podniku letošní sezony TCR Eastern Europe v Grobniku byl Maťo Konôpka. Nováček ve službách stáje ARC Bratislava dovezl svůj Hyundai i30 N TCR do cíle obou závodů na třetím místě. Jak své chorvatské vystoupení hodnotí? A má v plánu se objevit i v dalších kláních? Mimo jiné i to prozradil v rozhovoru pro oficiální stránky TCR Eastern Europe.

Spomíname na Kostu
ARC Bratislava: Radosti i strasti v Le Mans
Víkendový přehled: Vrchol vytrvalostní sezony v Le Mans. DTM, F3 a TCR Series v Budapešti

Maťo, v Grobniku jste absolvoval svůj debut v TCR Eastern Europe. A ten byl velice úspěšný. V obou závodech jste totiž skončil na třetím místě. Kolik jste toho s vozem TCR před začátkem závodního víkendu natestoval?

Vůbec nic. Startovat s TCR jsem se rozhodl na poslední chvíli. Původně jsme chtěli s otcem (Miro Konôpka – pozn. red.) závodit s vozy specifikace LMP3. Nakonec bychom se ale této kategorie účastnili pouze sami dva a zatímco otec se rozhodl nastoupit v GTC s Lamborghini Super Trofeo, já s Hyundai i30 N TCR. Ten nám zapůjčil pan Kouřil. Jedná se sice o vůz z loňské sezony a ne o nejnovější techniku, fungoval ale skvěle. Za to bych chtěl panu Kouřilovi a jeho mechanikům poděkovat. Pan Kouřil přistupoval k celému víkendu velice profesionálně a nastavení vozu nemohl odhadnout lépe.

Čím si vysvětlujete vaše chorvatské výkony? Měl jste nějaký recept na úspěch?

Žádný recept jsem neměl. Zkrátka mi to sedlo.

V minulosti jsme vás mohli na závodních okruzích vídat zejména s vozy specifikace GT. Jak byste porovnal GT s vozem TCR?

TCR je úplně něco jiného. Je to předokolka, brzdíte tu později… Řekl bych, že závodění s TCR je takové více motokárové.

Máte v plánu nastoupit i v dalších podnicích letošní sezony?

Rád bych se představil také na Slovakia Ringu. Myslím si, že TCR Eastern Europe je velmi zajímavý šampionát. Startovní pole čítá osmnáct aut, všechny jsou vyrovnané, závodí zde řada skvělých pilotů jako například Borkovič nebo Vesnič, kteří již mají s tímto vozem spoustu zkušeností. Myslím si tedy, že je to dobrá škola. Minimálně Slovakia Ring bych si rád zajel. Pak bychom viděli, jak se nám daří a třeba odjeli i zbývající dva podniky.

 

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0