Zlepšovali jsme se závod od závodu, říká Michal Makeš

Zlepšovali jsme se závod od závodu, říká Michal Makeš

Michal Makeš poskytl rozhovor pro oficiální web TCR Eastern Europe. V něm prozradil například to, jak hodnotí svou premiérovou sezonu v tomto šampionátu. Promluvil rovněž o svých plánech na rok 2021.

Chci do TCR, říká Michal Makeš
Ve druhém podniku eSports WTCR nastoupí tři Češi
Makeš se chce na Slovakia Ringu vyhnout kolizím

Michale, máte za sebou svou první sezonu v TCR Eastern Europe. V ní jste si připsal mimo jiné i jeden pódiový výsledek. Ve druhém závodě na Hungaroringu jste skončil třetí. Celkově jste v šampionátu obsadil čtvrtou příčku a mezi juniory jste se umístil jako druhý. Jak jste se sezonou spokojen?

Letošní netradiční sezona byla pro nás všechny velmi náročná, jelikož se na jaře téměř nemohlo testovat a tak jsme jeli na první závodní víkend do Grobniku po přibližně 700 najetých kilometrech, což po více než šesti měsících od posledního závodu nebylo mnoho.

Tento trend, kdy se nedalo moc testovat, trval po celou sezonu. Vzhledem k tomu, že jsme k autu nedostali žádné nastavení, bylo pro nás důležité najet co nejvíce kilometrů, abychom mohli vyzkoušet co funguje a co ne. S každým závodem jsme se posunuli dále a když se podívám na výsledky napříč sezonou, je to vidět. Se sezonou jsem celkově spokojen.

Na který moment ze sezony 2020 budete vzpomínat nejraději? Je to již zmíněný druhý závod na Hungaroringu?

Ano, je to tak. Každý víkend jsem si přál, aby pršelo, protože vím, že jsem na vodě rychlý a také nastavení hraje menší roli než na suchu. Do závodu jsem vstupoval s tím, že mám na mokru s TCR najeto kolem 50 kilometrů, což opravdu není moc (směje se). Byl to moment, kdy jsem musel ukázat, že ve mně opravdu něco je. A to se povedlo.

Na letošní Hungaroring bude Michal Makeš vzpomínat pozitivně. Foto: TCR Eastern Europe

A na který moment z letošní sezony budete vzpomínat naopak nejhůře?

Nejhorší pro mě byl první závod na Slovakiaringu. Hodně jsme experimentovali a rozhodli jsme se, že dozadu dáme staré gumy, abych měl více přetáčivé auto. Chtěl jsem zkusit něco, co by v závodě pomohlo předním pneumatikám. Toto ale byla zrovna špatná volba, která přišla v tu nejméně vhodnou chvíli.

S autem jsem se od začátku pral. V každé zatáčce jsem jel bokem, v jedné jsem se vybrzdil a po několika kolech jsem se rozhodl odstoupit, protože jsem nemohl autu vůbec věřit a nenašel jsem recept, jak bych mohl pokračovat. Nicméně to byla zkušenost, která nás zase posunula dále.

Tento rok jste závodil pro stáj Mičánek Motorsport powered by Buggyra. S tímto týmem jste závodil už během předchozích dvou sezon v ESET Cupu při závodech kategorie Renault Clio Cup. Myslíte si, že vám skutečnost, že jste vstupoval do TCR Eastern Europe s týmem, který jste dobře znal, poskytla nějakou výhodu?

Samozřejmě, že to pro mě byla výhoda. Na každé testování i závod se mnou jel Tomáš Mičánek, který mi dělá inženýra po celou dobu, co závodím na okruzích. Po předešlých sezonách, co jsme spolu strávili, ví, jak mě co nejrychleji posunout co nejdále. Právě jemu musím poděkovat za to, jak mě naučil jezdit, obzvlášť na vodě. Když Tomáš závodil, byl na mokru velmi rychlý a tyto zkušenosti mi výborně předal.

Samozřejmě mi spoustu zkušeností předal i Jiří Mičánek (šéf týmu – pozn. red.), který se stará, aby všechno bezproblémově fungovalo. Za celou sezonu nedošlo k žádným problémům a za to musím poděkovat právě Jirkovi.

Musím poděkovat také našim mechanikům, kteří byli schopni upravit nastavení a opravit auto ve skvělém čase, abych mohl najet co nejvíce kilometrů.

Jaké jsou vaše plány pro sezonu 2021? Budete pokračovat v TCR Eastern Europe s týmem Mičánek Motorsport powered by Buggyra? Nebo máte v úmyslu například přestup do jiné série?

I příští sezonu budu pokračovat v TCR Eastern Europe, samozřejmě s týmem Mičánek Motorsport powered by Buggyra. Nic jiného než TCR Eastern Europe není momentálně finančně reálné. Pokud se nám povede najít sponzory, tak bych se samozřejmě rád podíval do Evropy. Za momentální situace je to ale ještě těžší než kdy předtím.

Titulní fotografie: TCR Eastern Europe

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0