ZLOMÍ V BRNĚ PETR FULÍN SVÉ ZÁVODNÍ PROKLETÍ?

ZLOMÍ V BRNĚ PETR FULÍN SVÉ ZÁVODNÍ PROKLETÍ?

Před finálovým podnikem Evropského poháru cestovních vozů stojí před lídrem tabulky Petrem Fulínem zdánlivě jednoduchý úkol – pohlídat osmibodový násk

Mičánek Motorsport zahajuje závodní sezónu 2016
Abraham dokončil domácí závod na 19. pozici
Brněnské aktuality

Před finálovým podnikem Evropského poháru cestovních vozů stojí před lídrem tabulky Petrem Fulínem zdánlivě jednoduchý úkol – pohlídat osmibodový náskok na Maťa Homolu. Jak ale ukazuje inventura dosavadních účastí ve finále nejrůznějších závodních sérií, v důležitých momentech se k českému jezdci otočilo štěstí zády.

\”Na koncovky asi nemám dostatečnou přízeň závodních bohů nebo prostě mám smůlu, snad se to konečně zlomí,\” říká před pátým podnikem ETCC Petr Fulín. Jeho kariéru přitom smůla ovlivnila měrou až neuvěřitelnou:

V roce 2007 Petr během závěrečného víkendu Octavia Cupu absolvoval i doplňkový podnik BMW 1 Challenge. Kdyby tehdy platil systém škrtání výsledků – tehdy v jiných sériích běžný – získal by titul.

O rok později byla situace přesně opačná. V Octavia Cupu měl \”Fulda\” před posledním víkendem zhruba 20bodový náskok na Michaela Vorbu, nakonec kvůli škrtání o 2 body prohrál. \”Ještě hodinu po závodě to na ředitelství závodu počítali. S Michaelem jsme tehdy čekali a vůbec netušili, jak to dopadne. Nakonec se radoval on,\” vzpomíná Petr Fulín.

Na německém Oscherslebenu absolvoval český jezdec i víkend SEAT Leon Eurocup, kde bojoval o účast v Mistrovství světa cestovních vozů: \”V prvním závodě jsem byl na stupních vítězů a ten druhý jsem vedl a měl náskok několika sekund. Kdyby mi pár kol před cílem neodešla převodovka, bezplatně bych se svezl další víkend ve WTCC.\”

Smůla Petra Fulína provázela i v dalším poháru se seaty. V SEAT Leon Supercopa byl v roce 2011 před posledním, osmým víkendem na druhém místě a ačkoliv byl v závodech třetí a čtvrtý, jeho soupeři měli více štěstí a Petr skončil čtvrtý se ztrátou 2 bodů na druhé místo a 1 bodu na třetí místo.

Poslední smůlu si jistě fanoušci vybaví – minulý ročník ETCC, Imola. \”Počítalo se, že za nedostižným Fernandem Monjem s turbodieselem budu první ze zbytku pole, v Imole po prvním závodě stačilo dojet. Vedl jsem, ale po pár kolech mi odešel motor, a tak jsme skončili o dva body třetí,\” uzavírá rekapitulaci Petr Fulín.

Prolomí na Masarykově okruhu prokletí finálových závodů? Šestého října držme palce!

PR Zdeněk Míka

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0