Vicemistři. Buggyra si odnáší z premiérové sezony ve 24H Series stříbro

Druhé místo. To je výsledek, který vybojovala stáj Buggyra ZM Racing v letošním ročníku evropského mistrovství 24H Series v rámci třídy GT4. Útok na titul při posledním víkendu v Barceloně týmu zhatily technické problémy už v samotném úvodu 24 hodin dlouhého závodu.

„Byla to extrémně náročná a dlouhá sezona. Od Dakaru jsme se nezastavili. Absolvovali jsme celý ročník vytrvalostních závodů a také několik dálkových rallye. Vytrvalostní sezona se od začátku vyvíjela dobře, během roku jsme vedli. Měli jsme párkrát smůlu, ale nedělali jsme velké chyby. Budeme tvrdě pracovat na tom, abychom příští rok byli ještě lepší. Na náš tým jsem velmi pyšný, nikdy se nevzdává,“ hodnotí letošní účinkování Buggyry v seriálu 24H Series její šéf Martin Koloc.

Od počátku sezony stáj patřila ke špičce třídy GT4. Adam Lacko, David Vršecký a Aliyyah Kolocová něco takového potvrdili zejména v květnu při dvanáctihodinovce na okruhu Spa-Francorchamps, kterou dokázali vyhrát. Před závěrečným podnikem sezony, kterým byl čtyřiadvacetihodinový závod v Barceloně, mohla stáj pořád pomýšlet na titul, a to jak ve třídě GT4, tak v celkové klasifikaci GT vozů. Zatímco v prvním případě jí patřilo druhé místo, celkově byla třetí. V obou hodnoceních ale ztrácela pouhé dva body na vedoucí pozici.

Po páteční kvalifikaci to s šancemi na titul nevypadalo vůbec špatně. Posádka Buggyry, kterou v Barceloně tvořili kromě tradičního tria i Jaroslav Janiš s Jaromírem Jiříkem, totiž vybojovala i navzdory deštivému počasí pole position ve své třídě. Pak ale přišla sobota a naděje se začaly rozplývat ještě před startem.

David Vršecký se totiž s Mercedesem-AMG GT4 nebyl schopen rozjet do zaváděcího kola a musel být zatlačen do boxů. Zde pak tým nabral téměř hodinovou ztrátu. Usazeniny v palivu, které dodává účastníkům organizátor šampionátu, totiž ucpaly filtr. To způsobilo poškození palivového čerpadla a mechanici museli při opravě rozebírat i nádrž.

Nakonec se sice Buggyra do závodu vrátila, to ale neznamená, že už nezažila žádné komplikace. Jedna potkala Jaromíra Jiříka, kterému upadl závěs zadního kola.

„Jsem moc rád, že se mi podařilo dovézt auto zpátky do garáže. Stalo se to hned po rovince ve velké rychlosti a vypadalo to, že půjdu do zdi. Naštěstí jsem vůz ukočíroval,“ popisuje dramatický moment zkušený závodník, který v roce 2014 dokázal čtyřiadvacetihodinovku v Barceloně vyhrát s týmem Scuderia Praha.

V cíli z toho nakonec bylo třetí místo ve třídě, které znamenalo v konečném pořadí šampionátu druhou příčku. Pětice navíc ztratila pouze minutu a půl na druhou nejlepší posádku. Stalo se tak díky promyšlené strategii, na které se podílel mimo jiné i Jaroslav Janiš. Právě on dovezl auto do cíle.

„Měli jsme šanci a rychlost na to, abychom vyhráli. Nicméně je to dlouhý závod a je potřeba i trocha toho štěstí. A to na naší straně nebylo. Příští rok přijedeme silnější a připravenější a budeme mít více štěstí. Ale celkově jsem spokojený,“ uvedl po skončení závodu dvojnásobný účastník závodu 24 hodin Le Mans, který v posledních letech působí ve světě motorsportu zejména jako závodní inženýr.

Letošní ročník evropské části 24H Series nekončí pro Buggyru pouze stříbrem ve třídě GT4. Druhá skončila také Aliyyah Kolocová mezi juniory závodícími s vozy GT. Rovněž se stala nejlepší ženou.

„Když si uvědomíme, kolik skvělých mladých pilotů ve 24H Series jezdí, je to neuvěřitelný výsledek,“ chválí Martin Koloc svou dceru.

Foto: Buggyra Racing

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.