Úhybný manévr se zásadními důsledky. Salače poslal k zemi zlomený seřizovač

Slibný začátek, nakonec ale pád a nula bodů na kontě. Pro Filipa Salače skončil závod Moto2 v Mugellu předčasně. Jezdec stáje Marc VDS zaplatil daň za zlomený seřizovač přední brzdy.

"Špatné dny potkají každého z nás. Toto byl bohužel jeden z nich. Věřil jsem, že budeme konkurenceschopní, protože jsme našli dobré nastavení pro použité pneumatiky," posteskl si 22letý jezdec, který v Itálii nebodoval poprvé od března.

Český závodník se mohl v Mugellu cítit tak trochu jako na horské dráze. Nejprve totiž zažil jeden ze svých nejlepších pátků v letošní sezoně. Po prvním měřeném tréninku se nacházel na sedmé pozici a zdálo se, že má nakročeno k přímému postupu do druhé části kvalifikace. Na něj ale nakonec nedosáhl. Nejprve se v sobotním druhém tréninku propadl až na 16. pozici, což ho odsoudilo k účasti v první kvalifikaci. Z té se ale dostat nedokázal a poté, co ho trápily vibrace předního kola, si pro start závodu zajistil až 19. příčku.

Úvod nedělního klání, které bylo po přerušení závodu Moto3 zkráceno z 19 na 12 kol, ale Salačovi vycházel velmi dobře. Hned v prvním kole se totiž byl schopen propracovat až na desátou pozici. "Měl jsem úžasný start, hned v úvodu se mi podařilo předjet devět soupeřů," pochvaloval si svůj vstup do velké ceny.

Brzy se ale věci opět začaly otáčet k horšímu. V úvodu druhého kola totiž nastal nejenom propad do druhé desítky, ale ještě důležitější moment, na který Salač nakonec doplatil. "Musel jsem rychle reagovat na jezdce, který mě předjížděl, a přitom jsem rukou zlomil seřizovač přední brzdy," říká Salač.

S tímto poškozením sice jezdec stáje Marc VDS zvládal dvě kola jet, ve čtvrtém okruhu ale jeho účinkování skončilo. "Přední brzda začala měknout kvůli přehřátí a motorka špatně brzdila. S tím nešlo během závodu nic dělat, a proto jsem také havaroval. Dělal jsem, co šlo, ale bohužel jsme měli tentokrát smůlu," vrací se k incidentu, který ho vyřadil ze závodu.

S nulou opouštěl Itálii celý tým Marc VDS. Domácí Tony Arbolino totiž dorazil do cíle až jako šestnáctý. Loňský vicemistr doplatil na postartovní strkanici, ve které byl vytlačen soupeřem a propadl se až na 25. pozici.

Kvůli odsunutí Velké ceny Kazachstánu na září nyní čeká účastníky mistrovství světa čtyřtýdenní pauza. Ta skončí o víkendu 28.-30. června, kdy se pojede v nizozemském Assenu. Salač do osmého podniku vstoupí jako osmnáctý nejlepší muž průběžného pořadí se 14 body na kontě. Tony Arbolino je s 33 body třináctý.

Foto: Marc VDS

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.