Libor Milota potrápil ve třídě GT3 letošního suveréna Filipa Salaquardu a po třech stříbrných výsledcích si definitivně pojistil titul sprintového vicemistra, Václav Šafář dosáhl při svém návratu po roční pauze na dvě vítězství mezi vozy F3. I proto se mohla stáj GT2 Motorsport po posledním podniku letošního ročníku ESET Cupu v Brně radovat.
„Bylo to fantastické. Když jsem přijel na okruh ve čtvrtek odpoledne, tak jsem z toho měl trochu respekt. Asfalt se tu totiž nachází ve špatném stavu a úmrtnost pneumatik je opravdu vysoká. Nakonec to ale bylo dobré. Bylo krásné počasí, přišla spousta fanoušků a moc jsem si to užil. Doufám, že se závody líbily i divákům. Kromě fantastické atmosféry jsme nesmírně spokojeni i s našim sportovním výkonem,“ odjížděl Milota z letošního finále spokojen.
Již před začátkem brněnského víkendu měl jezdec stáje GT2 Motorsport jistotu, že se ve vytrvalostním hodnocení třídy GT3 stane vicemistrem. Ke stříbrnému úspěchu byl velmi blízko i ve sprintu, ještě mu ale zbývalo udělat jeden krok. A ten v úvodním brněnském sprintovém klání skutečně udělal, když dosáhl na další druhé místo. To ale nebyla jediná věc, která ho těšila. Při závodě si totiž tak trochu zavzpomínal na svou loňskou mistrovskou sezonu.
„Na startu se mi podařilo předjet Filipa Salaquardu a vedl jsem ve třídě GT3. Nedá se popsat, jak velkou radost jsem během těch úvodních dvou kol měl. Snažil jsem se jet rychle a ze začátku jsem mu opravdu trochu ujížděl,“ popisuje rodák z Jablonce nad Nisou vydařený vstup do závodu.
Zanedlouho se ale vše vrátilo zpět do letošních obvyklých kolejí: „Trochu se mi začaly přehřívat zadní pneumatiky a nebyl jsem tak schopen Filipa za sebou udržet. Ve Schwantzovce měl lepší výjezd a předjel mě. Pak už jsem mu sice nestačil, ale moc mě to bavilo, od Filipa bylo vše férové a sportovní,“ pochválil svého krajana.
Druhé místo Milota zopakoval i v podvečerní hodinové vytrvalosti. Zde ho nerozhodily červené vlajky v úvodu, které zapříčinila kolize Petra Lisy a Kurta Wagnera, ani dotírající Max Hesse. Německý závodník startoval s vozem BMW M6 GT3 stáje Trevor Racing a tvořil posádku s Gregorem Zisgem.
„Max jel dlouho za mnou a souboj s ním mě moc bavil. Každou chvíli jsem věděl, co dělám. Hrál jsem si s tím tak, aby mě nemohl předjet. Přemýšlel jsem, co se mu honí hlavou a kde se přede mě asi bude chtít dostat. Řekl bych, že se mi ho dařilo číst dobře, protože jsem ho za sebou dokázal udržet. Mám tento sport rád a snažím se proto dělat hezké závody pro lidi, kteří mu fandí také. A myslím si, že tentokrát se mi to podařilo,“ neskrýval svou spokojenost.
Nedělní sprint byl pro Milotu na rozdíl od sobotních klání tak trochu osamělou jízdou. I tak ale dokázal přidat další druhé místo ve třídě GT3.
„V tomto případě to sice nebylo tak zábavné, ale i tak jsem opět makal, jak jsem mohl. Max Hesse s BMW ovšem tentokrát nejel v rámci třídy GT3, ale otevřenou třídu. I když jsem se moc snažil, tak jsem se ho zkrátka neudržel. Najednou jsem se ocitl v situaci, kdy nebyl nikdo přede mnou a nikdo za mnou. Takové závody sice nebývají úplně nejhezčí, tak to ale zkrátka někdy je. Výsledek považuji za úspěch a za náš sportovní výkon se určitě nemusíme stydět,“ zhodnotil nedělní závod.
Stáj GT2 Motorsport se na Masarykově okruhu v Brně neradovala pouze kvůli Liboru Milotovi. Uspěl totiž i Václav Šafář. Ten se po roční pauze opět vrátil na okruhy, když usedl do monopostu Dallara F309. A šlo o vydařený návrat. V obou závodech divize 2 totiž dosáhl na vítězství mezi monoposty F3. V absolutní klasifikaci skončil v sobotu i v neděli pátý. Zejména ho těšil výkon ze druhého závodu.
„Dojel jsem jenom kousek za Jánosem Magyarem s formulí Master. V sobotu mi přitom ujel o asi 15 vteřin. Možná tomu pomohla i teplota. Nejeli jsme v takovém horku jako v sobotu a gumy na tom byly o dost lépe. V sobotu auto fungovalo perfektně asi jen tři nebo čtyři kola a pak jsme najednou byli o dvě nebo tři vteřiny pomalejší,“ říká.
Trofeje vybojoval pro GT2 Motorsport i Dennis Waszek. Ten s vozem Lamborghini Huracán ST EVO dojel nejprve třetí v sobotním sprintu GTC a poté obsadil druhé místo v nedělním klání tohoto hodnocení. V úvodním závodě Waszek vedl, později se ale projevily výhody novějšího Lamborghini Huracán ST EVO druhé generace, které má lepší aerodynamiku a rovněž se s ní dají lépe šetřit pneumatiky. Před pilota stáje GT2 Motorsport se proto dostali jak Jáchym Galáš, tak Matěj Pavlíček. Při nedělní cestě za stříbrem musel Waszek hned v úvodu řešit krizovku.
„Matěj Pavlíček přede mnou kolidoval s Mirem Konopkou a šel do hodin. Abych do něj nenarazil, tak jsem musel téměř zastavit a objel jsem ho,“ popisuje hektické okamžiky. „Později se mě sice Matěj pokoušel dojet, ale udržoval jsem si od něj odstup a zajistil si druhé místo,“ dodává.
Foto: Automotodrom Brno – Brno Circuit, Dušan Bouzek
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.