Rakouské strasti i slasti GT2 Motorsportu. Milota s Waszkem slavili úspěchy, ale řešili také potíže

Technické závady i pódiová umístění. Třetí podnik letošního ročníku ESET Cupu na Red Bull Ringu byl pro jezdce stáje GT2 Motorsport rozmanitý. Přinesl ale také další pokrok a naději na úspěšnější druhou polovinu sezony.

Libor Milota se stejně jako při předchozích dvou závodních víkendech podíval ve třídě GT3 na stupně vítězů. Zatímco při úvodním nedělním sprintu dorazil do cíle jako třetí, ve druhém si polepšil na stříbrnou příčku. Ještě předtím musel ale v sobotu skousnout hořkou pilulku. V době, kdy kroužil na čtvrtém místě a stále mohl živit naději na pokoření třetího Ernsta Kirchmayera, mu prasklo rameno levého předního kola. Vytrvalost tak pro něj skončila předčasně a v ohrožení byla i další účast ve víkendu.

Nakonec ale nebylo tak zle. Milotovi se totiž vyplatil jeho fair play přístup a pomoc, kterou poskytl svým soupeřům o den dříve, se mu vrátila zpět.

„V pátek jsme klukům ze stáje Good Speed Racing půjčovali náhradní díly, když měli závadu na motoru. Oni nám za to v sobotu půjčili horní rameno. Za to jim patří velké díky, protože bez něj bychom si poradili jen horko těžko. Máme spolu hezké vztahy a jsem rád, že je takový tým ve startovním poli,“ byl Milota vděčný konkurentům z Polska.

Na Mercedesu AMG GT3 se v tu chvíli mohlo začít pracovat a okolo půlnoci už byl vůz opraven. Nešlo ale o snadnou záležitost.

„Bylo to náročné. Upadlo nám uchycení horní těhlice, vyvrátilo se kolo a vzalo s sebou spoustu dalších komponent jako ABS, brzdové hadice, chlazení na brzdy a další věci. U vozu GT3 hraje roli každý milimetr. Pokud má auto jet rychle, musí být vše přesné, není možné dělat kompromisy. Klukům se to ale povedlo,“ vysvětluje Milota.

Neděle poté ukázala, že noční tvrdá práce nebyla zbytečná. Milota totiž odměnil úsilí svých mechaniků dvěma trofejemi. Zatímco úvodní sprint dokončil ve třídě GT3 na třetí příčce, o několik hodin později si ještě o místo polepšil, když nestačil pouze na dominantního Filipa Salaquardu a dojel druhý.

Cesta za bronzem v prvním sprintu navíc byla hodně záludná. V úvodu totiž byla trať po nočním dešti stále z velké části mokrá. To nachytalo řadu jezdců, nejvíce právě Piotra Wiru ze stáje Good Speed Racing. Polák havaroval již v zaváděcím kole a start tak musel být odsunut.

„Bylo to hodně nebezpečné. Na mokré pneumatiky to nebylo a v úvodu jsme tak jeli na suchých gumách dvě třetiny trati na vodě. To je vždy strašné, během každého kola jsme řešili řadu krizových situací,“ přiznává Milota.

Ve druhém sprintu pilota stáje GT2 Motorsportu nezastavily ani potíže s pneumatikami: „Narostl mi tlak v předních pneumatikách. Měl jsem problémy s jejich teplotou i konzistencí. To mě začalo trápit a zpomalovat.“

Díky dvěma pódiovým umístěním se tak nešťastně začínající víkend proměnil v úspěšný: „Jsme nesmírně spokojení. Celý víkend jsme makali a šli dopředu. Naše výkonnost stoupala. Rád bych poděkoval všem lidem, kteří se na tom podíleli. Odvedli jsme kus dobré práce,“ byl Milota nadšený.

Současně kouká s optimismem do dalších závodů: „Existuje několik drobností, které ladíme, abychom stačili Filipu Salaquardovi. Řekl bych, že tento víkend jsme se mu zase trochu přiblížili. Ve druhém sprintu jsme zajížděli fantastické časy, a to i v pokročilé fázi závodu. Navíc víme, kde máme nabrat zbytek času, který nám chybí. Věřím, že se během některého z dalších víkendů sejdou všechny okolnosti a že to zvládneme ukázat divákům.“

Waszkův statečný boj

Sbírku úspěchů stáje GT2 Motorsport rozšířil na Red Bull Ringu i Dennis Waszek. Ten dovezl své Lamborghini Huracán do cíle prvního sprintu na třetím místě ve třídě GTC. Před závodem přitom nezažíval snadné chvíle.

„Onemocněl jsem a tím pádem jsem se dával dohromady. Jsem rád, že jsem závod vůbec odjel,“ říká Waszek, kterého rovněž mrzelo špatně zvolené nastavení.

„Auto jsme nastavili spíše na mokro. Trať ale postupně osychala a tím pádem se to ukázalo jako špatná volba. Chyběla mi maximální rychlost a druhé místo jsem neudržel,“ litoval.

Do cíle druhého sprintu už Waszek nedojel. Na jeho voze totiž došlo k závadě na motoru.

Druhá polovina letošního ročníku ESET Cupu odstartuje o víkendu 5.-6. srpna na Autodromu Most. Zatímco Milota se v průběžném pořadí nachází na druhé příčce GT3 sprintu a na bronzové pozici v GT3 vytrvalosti, Waszek je v GTC sprintu třetí.

Foto: GT2 Motorsport

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.