Další body v Pro-Am i boj s deštěm. Knoll přivezl z Le Castellet jedno deváté místo

Jakub Knoll a Filip Vava-Atanackovič rozšířili při druhém letošním podniku GT4 European Series v Le Castellet své bodové konto. Při úvodním závodě víkendu dosáhla posádka stáje NM Racing na devátou pozici ve třídě Pro-Am. Ke spokojenosti ale měla dvojice daleko.

"Víkend rozhodně nedopadl podle našich představ. Nepodal jsem dobrý výkon a navíc nám nevyšla ještě řada dalších věcí. Tento víkend pro nás povedený nebyl. S Monzou se to nedá vůbec srovnávat," byl k sobě Knoll sebekritický.

První závod víkendu skončil pro Knolla a Vavu-Atanackoviče, kteří přijeli do Francie posilněni třetím místem z Monzy, na bodech. Dvojice obsadila v rámci své třídy deváté místo. Knolla takový výsledek ale netěšil.

"Nedokázal jsem držet dobré tempo. Tím pádem jsem ztratil nějaké pozice, které Filip vybojoval v první polovině závodu. Když mi předával auto, byli jsme v Pro-Am pátí. Zejména v závěru jsem se docela dost propadl. Neměl jsem rychlost, v Pro-Am jsem určitě měl dojet o pár pozic výše," sypal si popel na hlavu.

Ani v neděli ale štěstí nepřálo. V první polovině Knoll bojoval těsně za nejlepší desítkou své třídy. Poté předal svůj vůz svému španělskému parťákovi. Ten si ale na suchu moc dlouho nezajezdil. V závěrečných 20 minutách se totiž mohutně rozpršelo. Posádka NM Racingu se stejně jako zhruba 80 % startovního pole rozhodla zajet do boxů pro mokré gumy. Zde ale byly pohřbeny naděje Knolla a Vavy-Atanackoviče definitivně.

"Při naší zastávce došlo k chybě při měření tří minut, které musíte v boxech strávit povinně. Kvůli tomu jsme tam ztratili další minutu," vysvětluje Knoll, jaké potkaly jeho parťáka při přezouvání potíže.

V cíli nakonec obsadili Knoll a Vava-Atanackovič 12. příčku v rámci Pro-Am. Ve zbytku závodu se ukázalo, že přezutí na mokré pneumatiky nebylo nejlepším rozhodnutím.

"Dojet na suchých by bylo lepší. Bylo to ale hodně na hraně. Po trati tekly proudy vody. Nechápu, jak to vozy, které nepřezouvaly, zvládly. Bylo to totiž opravdu o přežití. Ti, kteří nepřezuli, jezdili časy okolo 3:15. Auta na mokrých gumách zajížděly zhruba 2:45. V životě jsem neviděl, aby byl mezi polem takový rozdíl. I přesto se ale vozy se suchými gumami udržely vpředu. Ukázalo se, že ve druhé polovině závodu už nemá smysl přezouvat, a to bez ohledu na počasí. Taková ztráta už se totiž nedá sjet," bere si ponaučení pro příště.

Další podnik GT4 European Series se bude konat od 30. června do 1. července. Pojede se na belgickém okruhu Spa-Francorchamps v rámci doprovodného programu legendární čtyřiadvacetihodinovky. Knoll a Vava-Atanackovič vstoupí do víkendu jako devátá nejlepší posádka třídy Pro-Am.

Foto: GT4 European Series

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.