Spousta smůly, ale na druhou stranu velmi silný tým, který má na to vítězit. Tak hodnotí první půlku sezony v Lamborghini Super Trofeo Europe šéf týmu Mičánek Motorsport powered by Buggyra Jiří Mičánek jr.
Seriál Lamborghini Super Trofeo letos prošel spoustou změn včetně úplně nové evoluce auta. Jaký letošní ročník je?
Je vidět velký posun v kvalitě i v konkurenci šampionátu. Paradoxně nejvíc se konkurence zvýšila ve třídě Pro-AM, ve které jezdíme my. Pokud se podíváte na výsledky podle kategorií, tak profesionální posádky jsou promíchané s posádkami Pro-AM. Takže paradoxně je mnohem jednodušší být v celkovém pořadí v top ten, ale mnohem těžší být na pódiu v Pro-AM.
To se vám každopádně podařilo hned v prvním závodu na Imole, který pro vás ale začal těžkou nehodou Broňka Formánka při testech.
Ta nehoda byla jedna z nejtěžších, které jsme kdy měli. A zpětně jsem hlavně rád, že z toho auta Broněk vylezl bez větších zranění. A to že dokázal sednout za volant, hodit tu nehodu za hlavu, a ještě dojet s Pepou Zárubou na třetím místě, byl skvělý výkon. A pro celý tým i euforie.
Pak ale přišel první smolný víkend…
Na Paul Ricard jsme o pódium přišli kvůli chybě při střídání jezdců a penalizaci. Vyjeli jsme z pit lane o pár vteřin dřív, než jsme měli. Byla to úplně zbytečná chyba, to mě mrzí nejvíc.
Byl to i důvod, proč jste udělal po tomto víkendu změny v týmu?
Částečně. Všichni jsme cítili, že potřebujeme nový impuls. Vyměnili jsme inženýry a po dohodě s Pepou Zárubou, který čekal narození dítěte, jsme do týmu vzali loňského mistra Super Trofeo Europe ve třídě Pro-AM Karola Basze.
Tedy vašeho loňského největšího soupeře.
To ano, ale Karol je neuvěřitelný profesionál. A po všech stránkách nás posunul dopředu. Pomohl nám s nastavením auta, ve spolupráci s inženýry. Díky němu zrychlil i Broněk.
Hned první závod jste vyhráli.
Je to tak. Dopředu jsme věděli, že Karol je jedním z nejlepších jezdců mezi profesionály a Broněk jedním z nejlepších jezdců mezi amatéry. Proto jsme nemohli mít jiné ambice než jet o nejvyšší příčky a myslet i na velmi dobré umístění v absolutním pořadí.
V neděli pak přišla další velká nehoda této sezony.
To byla velká smůla. Karol skvěle odstartoval a jel na třetím místě celkově, když jej zezadu lehce trefil soupeř a roztočil ho. Než nastartoval a rozjel se, tak do něj ve vysoké rychlosti narazil Dani Pedrosa. Kromě toho, že jsme přišli o možnost zajet další skvělý výsledek, tak jsme hlavně přišli o auto.
Jak velké bylo to poškození?
Dá se říct že fatální. Byl poškozený rám, motor. V podstatě jsme museli koupit nové auto.
Ve Spa pak musel Karol Basz odstoupit ze závodu v zaváděcím kole.
To byla další smůla. I přes velký traffic na dráze jsme zajeli kvalifikaci solidně a závod měl rozjíždět Karol, jednoznačně jsme chtěli jet na stupně vítězů. Bohužel v zaváděcím kole mu klesl tlak oleje, takže zajel do boxů. A ukázalo se, že je poškozený motor. Až do večera jsme řešili, jestli dokážeme od Lamborghini dostat nový a vyměnit jej. Nakonec jsme se rozhodli, že do toho závodu s časem nepůjdeme.
Ve Spa jste přišli i o druhé auto.
Ano, druhý Huracán měl už ve čtvrtek těžkou nehodu v tréninku. Ve velmi vysoké rychlosti šel bohužel přímo do svodidel. Škoda byla totální.
Jak moc to člověku sebere motivaci?
Jsme profesionální tým se silným zázemím, takže i když je ta šňůra nepříjemná, řekli jsme si, že se z toho nesesypeme. Prostě se díváme dopředu a půjdeme si za výsledky, které nám náleží. Teď budeme mít vlastně úplně novou techniku, takže není důvod, abychom na konci září nejeli do Barcelony s cílem být na stupních vítězů nebo vyhrát.
Pojede za vás opět Karol Basz?
S Karolem jsme se domluvili na angažmá do konce sezony už v Misanu, takže ano. Máme před sebou ještě šest závodů – čtyři evropské a potom světové superfinále. Pořád máme dost příležitostí ukázat, že patříme v Super Trofeo Europe na špičku.
Na okruzích jste letos jeli kromě Super Trofeo Europe na podniku FIA CEZ na Hungaroringu, kde jste s Broňkem Formánkem vyhráli ve vytrvalostním závodě svoji třídu a celkově byli druzí.
Tam se opět ukázalo, jak silný je náš tým i to, jak extrémně kvalitní a rychlé je Lamborghini Huracán ST EVO2. Pro mě to bylo hodně zábavné závodění i díky souboji na konci závodu, kde jsem musel hájit pozici před Philippem Baronem.
Když mluvíme o autě – letos jste přesedli na novou specifikaci EVO2. Je to velký posun?
Auto se zrychlilo na všech tratích, je stabilnější v rychlejších zatáčkách a tam, kde jsme loni nemohli jet naplno, teď můžeme. Jezdci si to pochvalují, nový aerodynamický kit auto mnohem lépe podrží. A navíc jsou ta auta hezčí. Druhou zásadní modifikací byly brzdy. I tam je zlepšení viditelné. Kromě většího brzdného účinku je auto při brzdění klidnější.
Pojedete letos ještě nějaký jiný okruhový podnik kromě Super Trofeo Europe?
Chystáme se na poslední závod sezony FIA CEZ na Masarykově okruhu. Loni nám to nevyšlo kvůli kolizi s termínem Super Trofeo, takže letos si to užijeme. Ještě se rozhodneme, kolik aut a jaké jezdce nasadíme, předběžně počítám s tím, že sprinty by jel Josef Záruba a Kurt Wagner.
Letos jste znovu výrazně zasáhl i do vrchařského mistrovství, které bude také končit v Brně v říjnu. Počítáte, že závod pojedete?
Určitě ano. I když jsem jel jen část sezony, tak mi to pořád bodově vychází tak, že bych mohl být vicemistrem republiky. Pokud všechno vyjde, tak se o tento titul utkáme s Martinem Jermanem v přímém souboji právě v Brně. A ještě navíc se stejnými auty.
Kromě zmíněného zónového mistrovství na Hungaroringu jste letos jel jen vrchy.
Po loňsku mě to opravdu chytlo. Nejen tím závoděním, ale hlavně atmosférou, fanoušky kolem trati, tím, jak je depo přímo ve městě a člověk může být v kontaktu s lidmi. Navíc ke všem závodům, které jsem jel, mám nějaký osobní vztah. Brno je pro mě domácí podobně jako Náměšť nad Oslavou. A k legendární Ústecké 21 mě vážou vzpomínky na dětství, kdy jsme tam jezdívali s tátou a já trávil čas u našeho rodinného přítele pana Urbana. Takže kromě závodu jsem si užil i to, že jsem se po dlouhé době viděl s lidmi z dětství. Jinak kromě závodění jsme si skvěle zajezdili i na exhibici při závodu Supermoto, který se letos jel v Moravském Krumlově.
Zvládáte při tomto zápřahu nějaký relax?
Když můžu, snažím se trávit čas na jetsurfu. Ve Valticích v pískovně mám v podstatě natrvalo zaparkovaný motorhome a jak je prostor, jsem tam.
Už je čas myslet i na příští sezonu?
Určitě ano. Víme, že chceme zůstat v Super Trofeo Europe, ideálně s více auty. Já počítám s tím, že zase budu chtít jezdit vrchy. Jsme tým na evropské úrovni, ale stejně chceme být vidět i doma. Další závody pak budeme zase ladit podle toho, jak bude vycházet kalendář Super Trofea.
Externí materiály upravené redakcí MotorMixu.