Königovo trápení se starou technikou pokračovalo i v Indonésii. Do druhého závodu ho vůbec nepustila

Olivera Königa limitovala i při druhém letošním podniku MS superbiků v indonéské Mandalice starší specifikace motocyklu Kawasaki Ninja ZX-10RR. Na své první body v sezoně ani tentokrát nedosáhl a do závěrečného závodu dokonce nemohl kvůli technickým problémům vůbec odstartovat.

"I když jsme si zkoušeli různě poradit a bojovat, opravdu nemá cenu jezdit na závody s dva roky starým motorem a snažit se o něco proti špičkovým továrnám typu Ducati. Ke konci jsem už neměl moc důvěru k této motorce a na trati se mi s ní hůře zatáčelo. Jezdíme rychlostí přes 300 km/h, potřebujete mít absolutní jistotu ke stroji. Chci ale poděkovat našim mechanikům, že se snažili mi pomoct a přicházet s řešením. Jenže s opotřebovanými komponenty kouzla jen tak neuděláte," mrzelo Königa.

Svůj nejlepší výsledek víkendu zaznamenal jezdec stáje Orelac Racing Movisio hned při úvodní jízdě v sobotu. Do té se sice kvalifikoval jako poslední 21., na roštu mu ale patřila 20. příčka. Kvůli akutní gastroenteritidě totiž nenastoupil Eric Granado. Cílem závodu projel König jako sedmnáctý.

V úvodu sice český jezdec vycestoval z trati, poté ale sváděl souboj se šampionem z roku 2013 Tomem Sykesem: "Když jsem ho zkoušel poprvé překonat, byl jsem delší. Pak jsem ho dohnal a předjel. Jenže kvůli tomu jsem přišel o kontakt s dalšími jezdci," popisoval König souboj s Britem.

Sykese později postihly technické potíže, kvůli kterým musel do boxů a závod proto dokončil se čtyřmi koly ztráty. König tak dojel do cíle osamocen. Na šestnáctého Hafizhe Syahrina totiž ztratil 7,680 sekundy.

Se svým tempem spokojen nebyl: "Zatím se nám nedaří zrychlovat, jezdím o dost pomaleji než v minulém roce, někdy dokonce o dvě sekundy. Nejsme schopni zjistit proč, není to úplně příjemná situace. Je těžké stroj zrychlit, ale snažíme se s tím bojovat a vylepšit vše na neděli," dodal.

Konec hned na startu

Zlepšení se ale Königovi v neděli dosáhnout nepodařilo. Superpole závod pro něj začal slibně. Po hektickém prvním kole, který přinesl mimo jiné incident mezi Danilem Petruccim, Lorisem Bazem a Alexem Lowesem, se posunul na 13. místo. Když ovšem ve druhém kole upadl i Jonathan Rea, došlo k vyvěšení červených vlajek. Po restartu už König tuto pozici neudržel a skončil osmnáctý.

Do závěrečné druhé jízdy měl Oliver vyrážet jako devatenáctý. Závod ale pro něj skončil ještě dříve, než začal. Nezvládl totiž odjet ani ze startovního roštu.

"Praskl napínák k řetězu, takže se posunulo kolo dopředu, zkroutilo se a do toho spadl řetěz. S motorkou nešlo jet. Nic podobného se mi ještě nestalo," říká ke své smůle.

Na MS superbiků nyní čeká 1,5 měsíce dlouhá pauza. Třetí podnik v nizozemském Asssenu se totiž uskuteční až o víkendu 21.-23. dubna.

Pro Assen už by měl König mít k dispozici motocykl letošní specifikace. Podle jeho manažera Miloše Čiháka ale ani toto není zatím zcela stoprocentní.

"Snažím se, aby měl Oliver co nejdříve novou motorku, řeším seznam hlavních komponentů. U půlky z nich je termín dodání neznámý. Prostě nejsou. Momentálně se nedají objednat ani nové motory. Snad se povede a stihne vše. Moc dobře vím, že jezdec potřebuje cítit stoprocentní jistotu, jinak to tam nepošle v závodě. Věřím, že motor, rám a nové pérování budeme mít v Assenu. Ale stoprocentně uvidíme až tam," říká Čihák.

Během přestávky plánuje König vyrazit na lyže. Poté chce pokračovat v přípravě ve Španělsku.

Foto: Orelac Racing Movisio

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.