Königovým cílem pro zbytek sezony třístovek je nejlepší desítka. O víkendu nastoupí v Divišově

Oliver König minulý víkend zažil vydařené vystoupení před domácími fanoušky, když při podniku mistrovství světa třídy Supersport 300 v Mostě vybojoval mimo jiné i jedno pódiové umístění. Jeho cílem pro zbytek sezony je skončit v celkovém pořadí mezi nejlepšími deseti. Mimo jiné i to prozradil v našem exkluzivním rozhovoru.

Minulý víkend jste se představil před domácími fanoušky v Mostě. A jednalo se o vydařené vystoupení. Zatímco v prvním závodě jste obsadil třetí příčku, ve druhém jste skončil šestý. Jak jste se svým mosteckým účinkováním spokojen?

Jsem maximálně spokojen. Kdyby mi někdo před víkendem řekl, že to takto dopadne, tak bych mu asi ani nevěřil. Myslím si, že se nám podařilo i nějaké věci prolomit a budu teď mít větší sebedůvěru. Už se těším na další závody.

Kromě toho, že se jednalo o váš domácí podnik a závodil jste na trati, kterou znáte, co dalšího podle vás stálo za tím, že vaše mostecké vystoupení bylo takto úspěšné?

Hlavně jsem se na tento závodní víkend extrémně těšil. Asi nikdy jsem si závodní víkend takto neužil. Hodně mi k tomu pomohli i kluci, kteří tam jeli na divokou kartu, jako třeba Filip Feigl nebo Matyáš Červenka. Když jsme zrovna nejezdili, tak jsem se s nimi odreagoval, řekli jsme si nějaké fóry a tak dále. A to mi taky strašně pomohlo.

Oliver König projel cílem prvního mosteckého závodu jako druhý. Po penalizaci za překračování traťových limitů se propadl na třetí příčku. Foto: Marek Paulíček

Most byl součástí kalendáře mistrovství světa superbiků a jeho doprovodných sérií vůbec poprvé. Během víkendu se objevilo několik stížností na tuto trať a také hlasy, že dokonce neodpovídá bezpečnostním standardům mistrovství světa superbiků. Jaký je váš názor na stav trati?

Závodění na motorce mi celkově připadá dost nebezpečné, takže bych se ještě zabýval únikovými zónami. Superbiky najíždějí do zatáček ještě o sto kilometrů rychleji, takže ty stížnosti chápu. Ale já to na třístovce nijak nepociťoval.

Zbývající čtyři letošní podniky se uskuteční v Magny-Cours, v Barceloně, v Jerezu a v Portimãu. Jak se těšíte na tyto tratě?

Všechny tyto okruhy kromě Barcelony patří mezi mé oblíbené. Na Barcelonu nemám z minulého roku moc dobré vzpomínky (po pádu v superpole se zranil a sezona pro něj skončila – pozn. red.). Jinak to jsou všechno super tratě a asi nejvíce se těším do Magny-Cours. Je to trochu jiná trať než ty španělské. Když jsme tam testovali, tak mi to docela šlo. Sice jsem tu ještě nezávodil, protože jsem byl vždy zraněný, ale těším se tam.

Kromě mistrovství světa jste se letos v rámci třídy Supersport 300 objevil i v italském mistrovství nebo v šampionátu Alpe Adria. Čekají vás tedy ve zbytku sezony kromě světového šampionátu i nějaké další starty v jiných šampionátech?

Určitě bych rád odjel co nejvíce podniků MMČR ve flat tracku. Tento víkend se zúčastním podniku v Divišově. Určitě pojedeme i nějakou Alpe Adrii. A zbytek zatím nevím. Je to vždy takové spontánní.

Olivera Königa čeká o víkendu v Divišově flat trackové vystoupení. Foto: Oliver König/Facebook

Už před sezonou jste uvedl, že letošní rok bude ve třídě Supersport 300 vaším posledním. Můžete již něco prozradit ohledně jednání o sedačce pro sezonu 2022?

Zatím jsem to s Milošem (Miloš Čihák, Oliverův manažer – pozn. red.) neřešil, všechno je to takové čerstvé. Teď se chci soustředit na to, abych dosáhl ve zbytku sezony co nejlepších výsledků, pravidelně dojížděl v nejlepší desítce. Rád bych skončil mezi nejlepšími deseti i celkově. Teď jsem třináctý a na deváté místo ztrácím šest bodů. Teď se budu věnovat hlavně třístovkám a zbytek nebudu řešit. Toto je na Milošovi.

Úvodní foto: Marek Paulíček

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.