Rada se vrací na Monte. Alfu Romeo vystřídala "zadokolka" Abarth

Po sedmi letech se český jezdce Martin Rada vrací Rallye Monte Carlo. Zatímco navigátor Jaroslav Jugas zůstává, Alfu Romeo nahradil Abarth 124 Rally RGT.

Agrotec Czech Abarth Team vyráží na Monte posílen loňskými výsledky v českém šampionátu i třetím místě na Barum Rallye v hodnocení ERC 2.

"Celkově to pro nás byla náročná sezona s velkým počtem soutěží, ale získali jsme mnoho nových zkušeností a posunuli jsme se zase o kus dál. Až na podnik v Maďarsku, kde jsme z kvůli poruše řízení museli odstoupit z třetího místa v ERC2 a prvního místa v Abarth Cupu, bylo naše auto velmi spolehlivé a ostatní starty jsme vždy zakončili na cílové rampě,“ liboval si hustopečský jezdec Rada.

Zatímco Radu česká na Rallye Monte sedmý start, navigátor Jugar bude mít o jeden více. Spolu tato posádka vyrazí do slavné soutěže pošesté.

"S Alfou Romeo jsem absolvoval šest startů na Monte Carlo a pětkrát se nám s týmem podařilo tento náročný závod dokončit. Skvělé zážitky a atmosféra tohoto závodu nás lákají vrátit se zpět i s Abarthem,“ uvedl Rada.

"Start s Abarthem, tedy ‚zadokolkou‘, je velká výzva. S tímto typem vozu to nebude jednoduché. Za podmínek, které tam obvykle panují, bude náročnější na řízení, než to bylo s Alfou. Vzhledem k tomu, že půjde o náš první start na zimní soutěži se současným vozem, bude pro nás velmi důležité naučit se reagovat na povětrnostní podmínky a jejich změny a tomu přizpůsobit nastavení vozu. Jako obvykle velkou loterií bude volba pneumatik pro jednotlivé sekce," dodal 53letý pilot.

Soutěž po letech opouští rodiště Sébastiena Ogiera v Gapu a vrací se do Monackého knížectví. Konkrétně do centra Monte Carla a městského přístavu.  

"Organizátoři se vracejí k původnímu formátu, kdy je servis pouze v Monaku. I když by se mohlo zdát, že se tím sníží počet přejezdových kilometrů, opak bude pravdou. Proti roku 2021 je jich letos o něco více. Ale to souvisí i s nárůstem celkové délky rychlostních zkoušek o cca 40 km. Dá se odhadovat, že letošní Monte Carlo bude zase o něco náročnější,“ míní navigátor Jugas.

Očekávanou náročnost dokladuje i fakt, že hned na úvod soutěže absolvují posádky po tmě dvě slavné rychlostní zkoušky Luceram – Lantosque a La Bollène - Vésubie  –  Moulinet. Harmonogram soutěže obsahuje i řadu nových úseků a neznámé názvy zkoušek. To platí i pro zkušenou hustopečskou dvojici Agrotec Czech Abarth Teamu.

"Většina rychlostek je pro mě asi nových, ale skutečnost poznáme až na seznamovacích jízdách. Ty proběhnou od pondělí do středy. Právě už program seznamovacích jízd v takto krátkém intervalu prověří naši připravenost,“ dodal Rada před soutěží, která odstartuje první dvojicí rychlostních zkoušek ve čtvrtek večer.

Foto: Agrotec Czech Abarth Team

Fotogalerie

Autor

Radek Vičík

Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.