Milota slavil titul, Waszek ztratil vedení. To byl slovenský ESET Cup pro GT2 Motorsport

Jezdci týmu GT2 Motorsport zažili při předposledním podniku ESET Cupu na Slovakiaringu chvíle velké radosti, ale také složité okamžiky. Zatímco Libor Milota si definitivně zajistil titul šampiona ve sprintovém hodnocení třídy GT3, Dennis Waszek přišel v GTC o celkové vedení a při posledních závodech v Brně tak bude muset zabrat.

Milotova situace vypadala ve sprintech velice dobře už před začátkem víkendu. Na svého nejbližšího pronásledovatele Gregora Zsiga měl totiž k dobru 17 bodů a to znamenalo, že pokud svůj náskok navýší o alespoň devět bodů, bude mít jistotu titulu.

Po sobotním závodě to ale původně vypadalo, že se jeho náskok zmenší. Jako první totiž projel cílem Zsigo a Milota se musel spokojit se druhou příčkou. Později ale ředitelství závodu udělilo hned několik třicetisekundových penalizací kvůli předjíždění za zpomalovacím vozem. Jedním z těchto hříšníků byl i Zsigo. V klasifikaci GT3 se tak kvůli tomu propadl až na třetí pozici, zatímco Milota se posunul na první příčku.

Z triumfu měl jezdec stáje GT2 Motorsport pochopitelně radost, raději by ale k němu přišel jiným způsobem: "Makali jsme tak jako vždy a závod se nám povedl. Bylo to ale trochu zamotané. Řada jezdců totiž předjížděla pod žlutými vlajkami. To mě trochu mrzelo, protože to podle mě bylo zbytečné. Třeba takový Gregor si tím například zbytečně pokazil závod," uvedl.

Po sobotním vítězství si tak Milota mohl být jistý tím, že si ze Slovenska odveze maximální možný počet 25 bodů (do hodnocení ESET Cupu se totiž započítává pouze jeden nejlepší výsledek z víkendu). Před nedělním kláním činil jeho náskok na Gregora Zsiga již 27 bodů, což by mu stačilo k titulu. Pokud by ale Zsigo v neděli skončil první nebo druhý, dostal by svou ztrátu opět pod 25 bodů a na rozhodnutí bychom si tak museli počkat až do posledního podniku v Brně.

Něco takového se ale nestalo a s trochou nadsázky můžeme říct, že Milota se mohl z titulu radovat už při výjezdu do zaváděcího kola. Na voze Gregora Zsiga se totiž nepodařilo opravit závadu, kterou způsobila kolize se Stanislawem Jedlinskim ve vytrvalostním závodě. Jeho BMW tak na startu v neděli chybělo a tím pádem bylo rozhodnuto. Přesto ale Milota závod nevypustil a dojel si pro další vítězství.

"Mám velkou radost a oslavujeme. Tento titul pro mě má velkou hodnotu. Přesně za ním jsme totiž celý rok šli," panovalo u českého jezdce nadšení.

Rovněž ale připomněl, že jeho letošní mise ještě není u konce a v Brně bude stále mít o co hrát: "Rád bych také vyhrál ve sprintu mistrovství České republiky a ve FIA CEZ. Na Slovakiaringu se nám podařilo v obou těchto hodnoceních navýšit náš náskok a máme tak velmi dobře nakročeno," dodal.

Kromě sprintů se Milota zúčastnil na Slovakiaringu pochopitelně i vytrvalostního závodu. I tam to zprvu vypadalo na vítězství. Naděje ale zničila olejová skvrna.

"Uvědomoval jsem si, že vedu. Snažil jsem se proto zvolnit. V pravotočivé zatáčce jsem ale najel na olejovou skvrnu. V tu chvíli začínalo mrholit, takže jsem ji nebyl schopen včas zahlédnout. Navíc jsem jel 200 km/h. Ještě předtím, než jsem do zatáčky najel, mi ustřelil zadek a já neměl šanci zareagovat. Zajížděli jsme fantastické časy, uvědomoval jsem si, že mám náskok, ale štěstí nám zkrátka nepřálo," popisuje krizovku.

Do cíle vytrvalostního závodu ale nakonec Milota dojel. Traťoví komisaři mu totiž pomohli vrátit se zpět na trať a přestože projel pod šachovnicovou vlajkou se ztrátou čtyř kol, skončil v GT3 jako třetí.

Ve vytrvalostním hodnocení třídy GT3 je Milota v trochu jiné situaci než ve sprintu. Patří mu totiž čtvrtá pozice a na vedoucí tandem ve složení Gregor Zsigo a Dennis Waszek ztrácí 18,5 bodu. Zbraně ovšem stále neskládá.

"Rozhodně to nevzdávám a k závodům v Brně přistoupím jako ke všem jiným závodním víkendům. Budeme pracovat se stejným nasazením jako vždy," říká.

Waszek už není první

Kromě Libora Miloty hájil na Slovakiaringu barvy GT2 Motorsportu také Dennis Waszek. Ten se za volant svého vozu Lamborghini Huracán vrátil poprvé od červnového podniku v Poznani. Tam havaroval ve volném tréninku a vůz se podařilo opravit až pro slovenský víkend. I přes absenci ve dvou podnicích Waszek zůstával lídrem GTC sprintu, kde vedl o 9,5 bodu před Petrem Brecku. Na Slovakiaringu se ale rozplynul i tento náskok.

V prvním závodě to přitom pro Waszka nebylo tak špatné. Po dobrém startu, kdy zužitkoval vysoký výkon svého Huracánu, dokonce chvíli figuroval na prvním místě mezi všemi vozy GT. Pak mu ale odlétly dveře, které zůstaly ležet na cílové rovince a na dráhu musel zpomalovací vůz. Waszek se kvůli chybějícím dveřím a problémům s aerodynamikou pochopitelně trápil a začal se propadat, v rámci GTC ovšem přijel do cíle jako první. Pak se ale ukázalo, že byl jedním z pilotů, kteří předjížděli za zpomalovacím vozem a dostal třicetisekundový trest. Ten ho v GTC srazil až na šestou pozici.

V neděli se mu sice dařilo lépe, ani tentokrát to ale na vítězství nestačilo. Cílem projel jako druhý jen těsně za polským jezdcem Jedrzejem Sczczesniakem, který stejně jako Waszek startoval s vozem Lamborghini Huracán a v cíli byl pouze o 125 tisícin dříve.

Po slovenském víkendu se Waszek propadl v průběžném pořadí za svého krajana Petra Brecku. Ten půjde do Brna s náskokem osmi bodů.

Foto: GT2 Motorsport

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.