Nenáviděný i milovaný Oschersleben. Šmarda chce stát na stupních vítězů

Technická trať, kterou všichni nenávidí. Takový je Oschersleben, který bude hostit další podnik seriálu Porsche Sports Cup Deutschland. Českokanadský závodník Josef Šmarda se naopak na úzký zatáčkovitý okruh těší. „Bude to o preciznosti a technice. Jsem stoprocentně připravený a stačí to prodat na dráze,“ říká sedmašedesátiletý závodník.

Ten krátkou pauzu po předchozím podniku na Red Bull Ringu věnoval fyzické přípravě, navíc absolvoval i krátký test na okruhu v Brně. V něm se tým Mičánek Motorsport zaměřil na otestování nového měřicího zařízení. To by mělo podle Šmardy zvýšit jeho konkurenceschopnost v šampionátu, ve kterém je na průběžném druhém místě ve třídě Drivers Competition Pro.

„Na testech v Brně se ukázalo, že nový Race Logic funguje perfektně, i když jsme jezdili v největší průtrži mračen letošního léta,“ popisuje Šmarda. „Většinu času jsem jel v proudech deště skoro po paměti, i tak jsem ale jezdil časy jen s minimem trestných bodů,“ je závodník spokojený s testy.

Sezona Porsche Sports Cup Deutschland se do druhé poloviny přehoupne na specifické trati v Oscherslebenu. Okruh měřící jen 3,7 kilometru má 9 zatáček a šířku mezi 12 a 14 metry. „Ta dráha je hodně úzká a plná zatáček, není mezi jezdci moc oblíbená. Mně se naopak líbí, mám rád, že je technická a že na ní záleží na preciznosti,“ říká Šmarda. Ten očekává, že na start se i kvůli tomu postaví méně závodních aut, než je obvyklé. Pro jeho třídu, ve které jde o přesnost jízdy, to bude znamenat více místa na trati a větší důraz na preciznost. „Oschersleben umím a obvykle je to pro mě závod, kde se bodově odlepím od konkurentů. Soustředím se tedy na to, že musím zajet na bednu a o zbytek se nestarat,“ říká Šmarda.

Kromě samotného závodu se připravuje na extrémní horko, které má na trati ležící v polích asi 30 kilometrů jihozápadně od Magdeburgu panovat. „Má být až 35 stupňů, takže kromě techniky bude záležet i na fyzické kondici,“ předpovídá Šmarda.

Autor

Redakce

Externí materiály upravené redakcí MotorMixu.