Po jedenácti letech znovu na Hockenheimringu. Knoll se pokusí odčinit belgický nezdar

Jakuba Knolla a jeho parťáka Filipa Vavu-Atanackoviče čeká na Hockenheimringu předposlední podnik letošního ročníku GT4 European Series. Pro českého jezdce půjde o první start na této trati po dlouhé jedenáctileté pauze, přesto si ale nemyslí, že by tento fakt měl hrát v jeho neprospěch. Cílem je odčinit nevydařené vystoupení ve Spa-Francorchamps.

"Hockenheimring sice znám spíše z minulosti, protože jsem zde naposledy startoval v roce 2011, i tak ho ale mám docela rád. Myslím si, že má dlouhá pauza od posledního závodu na tomto okruhu vadit nebude. Na jaře jsme tu testovali a navíc jde ve srovnání s ostatními okruhy v kalendáři o relativně snazší trať," říká jezdec stáje NM Racing.

Jak už bývá v početném startovním poli GT4 European Series zvykem, v kvalifikaci bude kvůli hustému provozu zásadní najít si dobré místo na dráze. Zapotřebí ale bude podle Knolla rovněž preciznost.

"Tato trať je specifická v tom, že se na ní nesmí udělat žádná chyba. Tento okruh je totiž jednodušší a mezi jezdci zde nejsou zas tak velké rozdíly. Každá desetina se tedy bude počítat. Očekávám, že v kvalifikaci budou časy velmi vyrovnané. Bude nutné poskládat perfektní kolo. Tady to není tak, že byste mohli chybu dohnat v jiném sektoru. Navíc bude větší provoz než ve Spa. Na roštu sice bude méně aut, tento okruh je ale výrazně kratší," vysvětluje Knoll, který se spolu se svým parťákem Vavou-Atanackovičem utká s dalšími 42 posádkami.

V závodech pak bude zásadní hospodaření s pneumatikami: Degradace je tu výrazná, možná i větší, než by se čekalo. Už jsme to ale zažili v testech, takže to pro nás nebude žádný šok," dodává.

Do víkendu by mohlo promluvit rovněž počasí. Podle předpovědi by se totiž mohl v sobotu přihlásit o slovo déšť.

"S GT4 jsem zatím jel na mokru jenom v testech, navíc jen krátce. Nemám tedy žádné srovnání, abych řekl, jestli by pro mě bylo lepší sucho nebo mokro. Po zkušenostech z testů si ale myslím, že by to špatné být nemuselo. Když se jede na mokru, bývá to u mě obecně jako na houpačce. Záleží na tom, jak moc mokrá trať je, jaká je teplota a tak dále. Když je chladno, tak mi to většinou dělá problémy, protože se mi nedaří zahřát pneumatiky a hodně ztrácím. Jsou ale i případy, kdy mi to jede lépe než na suchu," říká k možnosti deště.

Na Hockenheimringu se bude Knoll snažit odčinit nevydařené vystoupení z posledního červencového víkendu ve Spa-Francorchamps. Zde se mu totiž nepodařilo rozšířit své bodové konto. Zatímco v prvním závodě obsadil s Vavou-Atanackovičem 27. pozici, v tom druhém dojela dvojice po penalizaci za příliš rychlou zastávku v boxech až na 35. místě.

V průběžném pořadí třídy Pro-Am se Knoll a Vava-Atanackovič nacházejí na 14. místě. Dosud nasbírali 12 bodů. Nejvíce se jim dařilo v italském Misanu, kde v rámci třídy Pro-Am zaznamenali osmou a sedmou příčku.

Oficiální program víkendu startuje v pátek dvojicí volných tréninků (první od 10:35, druhý od 13:45). V sobotu se uskuteční první kvalifikace (11:55), druhá kvalifikace (12:25) a také první závod (16:55). Druhá jízda odstartuje v neděli ve 12:10.

Foto: NM Racing

 

 

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.