Propad po startu, triumf v cíli. Mareček i na Lausitzringu kraloval své třídě

Jan Mareček si při závodě Carbonia Cupu na Lausitzringu připsal už třetí letošní prvenství v hodnocení třídy C5 a upevnil si tak průběžné vedení. V absolutním pořadí skupiny C dorazil pilot stáje RTR projects do cíle jako čtvrtý.

Třetí letošní triumf ve třídě C5 a čtvrtá pozice v absolutním pořadí skupiny C. S těmito výsledky odjel ze třetího podniku letošní sezony Carbonia Cupu Jan Mareček. Jezdec stáje RTR projects tak znovu navýšil své vedení v průběžném pořadí C5, kde zatím vyhrál tři ze čtyř dosud odjetých letošních závodů.

Ani tentokrát ale samozřejmě nebylo vítězství zadarmo. Hned v úvodu se totiž objevila komplikace, po které Mareček o první místo v C5 přišel: "Na startu jsem trochu polevil, protože jsem nechtěl jít do rizika, že se v první zatáčce do něčeho připletu. Předjeli mě proto dvě auta včetně jednoho KTM. To byla v zásadě chyba, protože pak jsem se musel půl závodu probojovávat zpět," popisuje Mareček momenty po startu.

Pilot stáje RTR projects cítil, že nebýt opatrnosti na startu, mohl vystoupat i na celkové pódium: "Měl jsem na dosah celkovou třetí pozici. Kvůli chybě na začátku jsem se na ni už ale nedostal," přiznává.

Rozhodně se ale nedá říct, že by se Mareček v úterý za volantem nudil. Stejně jako při loňském vystoupení na této dráze totiž neměl o akci nouzi.

"Byl to poměrně kontaktní závod. Se spoustou jezdců jsem bojoval kolo na kolo. Navíc jsme jeli na krátké verzi, takže bylo hodně vozů předjeto okolo. Proto vznikaly i situace, kdy bojovaly třeba i čtyři vozy mezi sebou a musely u toho předjíždět pomalejší auta. Byl to velmi rychlý závod, jezdily se v podstatě kvalifikační časy," přibližuje dění na dráze.

Za volant vozu KTM X-Bow RR se Mareček posadí znovu ve středu 6. července. V tomto termínu bude Carbonia Cup pokračovat podnikem na Autodromu Most.

Úvodní foto: Archiv Jana Marečka

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.