Miniberger vítězem, Mareček šampionem. RTR projects úspěšně zakončilo Carbonia Cup

Tomáš Miniberger ovládl hodnocení A9, Jan Mareček se i navzdory technickým potížím stal novým šampionem klasifikace C5. Letošní sezona seriálu Carbonia Cup skončila pro RTR projects na mosteckém autodromu velmi dobře.

Před závodem skupiny A+ očekával Miniberger tvrdý boj. V nejsilnější třídě A9 pro vozy s objemem motoru nad 3500 ccm měl totiž hned pět soupeřů. Majitel stáje RTR projects sice se svým vozem KTM X-Bow GTX kraloval v obou volných trénincích, kvalifikaci i závodě, přesto ale nebyla cesta za vítězstvím úplně snadná. Zabrat mu totiž dal Karel Neffe s Porsche GT3 Cup.

„Krásně jsem si s ním zazávodil. Ten souboj jsem si opravdu užíval. Sice jsem jezdil o dvě sekundy na kolo rychlejší časy, když jsme ale dojeli pomalejší vozidla, tak nás zbrzdily a my se zase naháněli. Bylo to vážně pěkné. Na auto si zvykám stále více a moc dobře se mi s ním jezdí,“ měl Miniberger radost ze svého výkonu.

Z letošní sezony Carbonia Cupu tak Miniberger odchází s velmi slušnou bilancí. Ve všech závodech třídy A9, do kterých nastoupil, totiž triumfoval. Součástí startovního pole byl při květnovém podniku na Slovakiaringu, při červencových závodech v Mostě a poté také při zářijovém závodě na Slovakiaringu. Zatímco v prvních dvou podnicích a v tom posledním nastoupil s GTX, v září na Slovakiaringu si zazávodil s novým X-Bow GT2.

Mareček má titul

Důvod k radosti měl po posledním letošním podniku i další jezdec stáje RTR projects Jan Mareček. Tomu sice technické problémy na jeho voze KTM X-Bow RR neumožnily dojet do cíle, v předchozích závodech tohoto ročníku ale získal dostatek bodů a mohl se radovat z titulu šampiona ve třídě C5. Obhájil tak loňské prvenství.

Podobnou smůlu jako Mareček měl v Mostě také jeho týmový kolega Milan Sitnianský, kterého rovněž zradila technika. Zadařilo se ale zbylým klientům KTM. Zatímco pro vítězství si dojel Miroslav Šimon, třetí příčku bral Petr Koukola.

Právě Koukolův výkon Minibergera potěšil: „Auto jsme mu připravili tak, abychom udrželi homologaci pro silnici. I přesto ale jezdil rychle také na okruhu. Udělal nám radost,“ řekl.

Hned týden po finále Carbonia Cupu čeká na RTR projects další závěrečný podnik, tentokrát v seriálu ADAC GT4 Germany. Jeho dějištěm bude Hockenheimring.

Foto: Dušan Belica/Carbonia Cup

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.