TCR European Endurance nakonec bez Brna. Finále se přesune na Slovakia Ring

Zbrusu nový seriál TCR European Endurance nakonec na Masarykův okruh v Brně nezavítá. Organizátoři se totiž rozhodli závěrečný podnik přesunout na Slovakia Ring. Důvodem je snaha zmenšit rozestup mezi předposledním a posledním závodem.

„Jezdci a týmy měli zájem o to, aby mezi třetím a čtvrtým podnikem existovala menší pauza. Těm, kteří momentálně plánují svůj program na rok 2024, něco takového pomůže z pohledu logistiky a také při přípravě,“ vysvětluje úpravu kalendáře promotér šampionátu Mauricio Slaviero.

Původním plánem bylo, že se v Brně sezona uzavře o víkendu 12.-13. října. Mělo se tak stát téměř tři měsíce po předposledním závodě v Misanu, který se za umělého osvětlení pojede v termínu 21.-22. června. Nyní se ale tato čtvrtroční mezera výrazně zmenší. Závěrečný závod na Slovakia Ringu se totiž pojede už 25. srpna, a to o stejném víkendu jako ESET Cup.

Jak již název napovídá, TCR European Endurance bude vytrvalostní sérií určenou výhradně vozům kategorie TCR. Každý ze závodů se pojede na dvě hodiny, tento časový úsek ale posádky nikdy neabsolvují v kuse. Závody totiž budou rozděleny na dvě hodinové části a konečné výsledky utvoří součet časů z obou polovin.

Kromě Slovakia Ringu a již zmíněného Misana najdeme v kalendáři premiérového ročníku také Balaton Park s Vallelungou. Zatímco na nedávno otevřeném maďarském okruhu sezona o víkendu 27.-28. dubna začne, ve Vallelunze bude od 18. do 19. května pokračovat druhým podnikem. Stejně jako na Slovakia Ringu se i na Balaton Parku představí seriál po boku ESET Cupu.

Plán nastoupit v premiérové sezoně TCR European Endurance prozatím ohlásily tři týmy. Jsou jimi italské stáje AIKOA Racing, RC Motorsport a NOS Racing.

Evropská elita v září

Ačkoli start TCR European Endurance se nakonec odvolává, neznamená to, že by čeští fanoušci letos na Masarykově okruhu neměli spatřit žádné závody kategorie TCR. Kromě již tradičního podniku TCR Eastern Europe se totiž na jihu Moravy premiérově ukáže také TCR Europe. Tento prestižní šampionát, který je na scéně TCR považován za druhý nejvýznamnější hned za TCR World Tour, pojede na dráze 7.-8. září v rámci Masaryk Racing Days. Jejich součástí bude i TCR Eastern Europe.

Letošní Masaryk Racing Days sice přinesou TCR Europe, je tu ale také špatná zpráva pro fanoušky formulí. Součástí programu totiž po dlouhé době nebude seriál Boss GP. V něm účinkují starší monoposty z různých sérií včetně F1.

Na Automotodromu Brno se ale během roku ukáže více šampionátů. V termínu 6.-7. dubna zde začne nová sezona mistrovství republiky vrchařů. Následovat budou podniky Tuning Show (13. dubna), 8h Le Brno (14. dubna), Jarní cena Brna s International Sidecar Trophy (20.-21. dubna), Histo Cup (11. května), Alpe Adria (6.-7. července), Brno Grand Prix Revival (13.-14. července), Velká cena Bohumila Staši (28.-29. září) a závěr roku přinese návrat tradičního Epilogu (12. října) pro gétéčka a cestovní vozy.

Foto: Automotodrom Brno – Brno Circuit, TCR Europe

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.