Tři triumfy, stíhací jízda i havárie ještě před startem. GT2 Motorsport zažil v Maďarsku na události bohatý víkend

Úvodní podnik nové sezony ESET Cupu na Hungaroringu skončil pro stáj GT2 Motorsport třemi výhrami. Zatímco v sobotním sprintu slavil vítězství ve třídě GT3 Libor Milota, ve třídě GTC triumfoval v obou sprintech Dennis Waszek. Ten se navíc v sobotu k vítězství propracoval po velké stíhací jízdě. Milotu kromě triumfu v prvním sprintu potkala i havárie v nájezdovém kole při vytrvalosti, která jeho víkend předčasně ukončila.

Triumf Libora Miloty v úvodním sprintu třídy GT3, dále dvojice sprintových prvenství Dennise Waszka v hodnocení GTC nebo i havárie. To vše zažil tým GT2 Motorsport během úvodního podniku sezony ESET Cupu, který hostil o uplynulém víkendu maďarský Hungaroring.

Že by se mohlo pro českou stáj jednat o vydařený víkend, naznačila již sobotní deštivá kvalifikace na první sprint. V ní se totiž Liboru Milotovi podařilo s náročnými podmínkami bravurně vypořádat. Se svým Mercedesem AMG totiž dokázal vybojovat nejen první místo ve třídě GT3, ale i celkové kvalifikační vítězství.

Sprint už se na rozdíl od kvalifikace konal na suchu. Milota i ostatní jezdci si v něm sice zas tak moc nezazávodili, neboť většina 25minutového závodu byla kvůli havárii Martina Kocha na konci druhého kola odjeta za zpomlovacím vozem, i tak ale mohl mít český závodník v cíli důvod k úsměvu. V celkovém pořadí sice byl nad jeho síly pilot stáje ARC Bratislava Miro Konopka s prototypem Ligier LMP2 JSP2 a musel se tak spokojit se stříbrnou příčkou, vítězství ve třídě GT3 ale uhájil.

"V trénincích jsme hledali nastavení auta. Já se zase probouzel po zimní přestávce a hledal rychlost. Chvíli mi to trvalo, ale nakonec jsme si ukázali, že jsme to ještě úplně nezapomněli. Další ráno jsme se ale probudili do deštivého dne a vše pro nás začalo nanovo. Kvalifikace ale dopadla fantasticky, možná trochu i díky tomu, že mi nefungovala rádiová komunikace a že jsem přes mlhu neviděl na ceduli na boxové zídce. Řídil jsem se tak pouze tím, že je třeba jet, co to dá. Týmu se podařilo auto fantasticky nastavit. Z toho pak vzešel i  skvělý závodní výsledek," hodnotil Milota sobotní sprint.

Naděje na dobrý výsledek si mohl Milota dělat také před startem hodinového vytrvalostního klání, které se konalo v sobotu večer. V kvalifikaci totiž skončil mezi vozy GT3 třetí. V závodě ale jeho vystoupení skončilo ještě dříve, než začalo.

"Po sprintu jsme byli v parc fermé na technické kontrole auta. Dopadla na jedničku, ale zdrželi jsme se tam. Pak jsme nestihli dohřát pneumatiky, tak jak jsme měli. Do nájezdového kola jsem proto vjížděl na studených gumách. Už do první zatáčky jsem dojel těžko. Tam jsem se otřel o plyn, auto jsem nepochytal a narazil do svodidel. Nebyl to žádný velký náraz, naneštěstí tam ale byl sloupek, o který jsem utrhl splitter, který mi navíc prorazil pneumatiku. Tím pro nás skončil celý víkend. Auto fungovalo, tým fungoval, měli jsme rychlost a takto to skončilo," neskrýval Milota svou frustraci.

Waszek dvakrát vítězem

Kromě Libora Miloty mohl GT2 Motorsport v Maďarsku oslavovat také díky Dennisi Waszkovi. Ten totiž se svým vozem Lamborghini Huracán obsadil v obou sprintech jednak celkové třetí místo, ale zejména získal triumfy v rámci klasifikace GTC.

Před úvodním sprintem by ale hádal jen málokdo, že dokáže Waszek takového výsledku dosáhnout. Nepovedla se mu totiž kvalifikace a zatímco celkově skončil až dvacátý první, v rámci třídy GTC šestý. V závodě se mu ale dařilo skvěle prodírat startovním polem.

"Užil jsem si to. Mám rád, když startuji zezadu. Právě tehdy si to totiž užívám nejvíce, protože můžu hodně předjíždět. Samozřejmě mi pomohl i zpomalovací vůz, díky kterému se všechny vozy stáhly k sobě. Po restartu jsem mohl postupovat dál a dostal jsem se až na třetí místo," popisuje Waszek své sobotní tažení.

Pro nedělní sprint už byla Waszkova výchozí pozice výrazně lepší. Tentokrát už totiž v GTC startoval jako první a celkově mu patřilo čtvrté místo. Na startu pak navíc využil většího výkonu svého Lamborghini v porovnání s vozy GT3, které jsou v tomto ohledu omezeny pravidly Balance of Performance, a dostal se na první místo mezi gétéčky. Pak už se sice začaly projevovat u vozů GT3 výhody lepšího podvozku a aerodynamiky a Waszek se propadal, nakonec ale i tentokrát vystoupil na celkové stupně vítězů. Zopakoval třetí místo. Ve třídě GTC neměl konkurenci.

Optimismus před Red Bull Ringem

Druhý podnik letošní sezony ESET Cupu bude hostit o víkendu 4.-5. června rakouský Red Bull Ring. Tam se šampionát vrátí po tříleté pauze, kterou zapříčinila koronavirová pandemie. V akci se znovu objeví Milota i Waszek. A druhý jmenovaný si věří, že by mohl doplnit svého týmového kolegu v boji o celkové vítězství mezi gétéčky.

"Myslím si, že bych mohl útočit i na první nebo druhé místo. Na Red Bull Ringu je důležitý výkon a mohl by tak Lamborghini sedět lépe. Očekávám, že souboj s vozy GT3 tady bude zajímavější," je Waszek před druhým podnikem sezony optimistický.

Na Red Bull Ringu bude mít GT2 Motorsport na co navazovat. V roce 2019 zde totiž pro tým vybojovali celkem pět trofejí Libor Milota a Jáchym Galáš. Milota se svým Mercedesem bral třetí a druhé místo ve sprintech GT3, kte kterým přidal ještě bronz z vytrvalostního klání této kategorie. Jáchym Galáš, který ještě tehdy startoval s vozem Volkswagen Golf GTI, skončil druhý v úvodním závodě TCR Eastern Europe. Při vytrvalostním závodě pak vyhrál třídu D4-3500.

Úvodní foto: GT2 Motorsport

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.