V Moravském Krumlově to bude úplně jiné, říká organizátor podniku Supermoto Ševčík

Závody supermotardů i čtyřkolek, ale také exhibiční jízdy vozů Lamborghini Huracán Evo 2 nebo dakarského Fordu. To vše bude k vidění při letošním ročníku podniku Supermoto, který se vůbec poprvé uskuteční v Moravském Krumlově. Bude to něco úplně jiného, slibuje v exkluzivním rozhovoru pro server MotorMix organizátor závodu Tomáš Ševčík.

Jelikož jsou Hrušovany nad Jevišovkou využívány jako objížďka, muselo dojít k přesunu Supermota do Moravského Krumlova. Kdybyste měl vybrat zásadní odlišnosti, které tato změna v porovnání s předchozími ročníky přinese, co by to bylo?

Moravský Krumlov je krasné město a postavíme zde originální trať pro třídy S1 a S2 i pro Lamborghini. Budou zde krásné úseky a myslím si, že to, co bude v Moravském Krumlově k vidění, rozhodně bude stát za to.

Když srovnáte okruh v Hrušovanech s tratí v Moravském Krumlově, jaké novinky přinese Moravský Krumlov?

Rozhodně to bude delší terén. Jsou zde také příčné retardéry, dva v zatáčce, tři na rovince. Musíme je přeasfaltovat, aby je auta vůbec zvládla přejet. Pojede se tedy stylem brzda, plyn. Pro supermota a čtyřkolky to bude něco úplně jiného, na čem ještě doteď nejeli. Jsem zvědavý, jak se s tím kluci popasují. Podmínky ale budou pro všechny stejné a bude to hodně zajímavé.

Jak už jste nakousl, supermota budou rozdělena do dvou tříd - S1 a S2. Můžete fanouškům přiblížit, podle jakého klíče se budou závodníci rozdělovat?

Ve volných trénincích budou jezdci rozděleni tak, jak se přihlásili. Po nich je ale rozdělíme podle jejich výkonnosti napůl. Nejrychlejší jezdci pojedou S1, druhá polovina nastoupí v S2. Třídy S1 se účastní i jezdci, kteří závodí v mistrovství světa.

Součástí podniku bude jedna kvalifikace, ale hned tři závodní jízdy. Jak se tedy bude tvořit startovní rošt pro závody? Předpokládám, že do prvního závodu jezdci odstartují podle výsledků kvalifikace. A co zbylé dva závody?

I do nich budou jezdci startovat podle výsledků kvalifikace.

Když se podíváte do startovní listiny, na které jezdce byste diváky nalákal nejvíce?

Z S1 to jsou určitě Erik Provazník, Petr Ludvík, Miloš Řihák nebo Rudi Bauer. Ti určitě pojedou hezky. Ve čtyřkolkách bych pozval na Petra Ševčíka, Miroslava Sýkoru nebo Láďu Boušku. Ti se vždy starají o skvělou show.

Na co koukat určitě bude i při exhibici vozů Lamborghini Huracán Evo 2 stáje Mičánek Motorsport powered by Buggyra...

Ano. Bude to sice exhibice, kluci ale vždy jezdí velmi svižně, asi tak na 80 %.

Můžete fanouškům přiblížit, co přesně je čeká za doprovodný program?

Budou to například jízdy v safety carech nebo soutěž o nejlepší drift. Na náměstí vystoupí DJ, uskuteční se také afterparty. Budou se konat různé soutěže, lidé dostanou možnost vyzkoušet si motoskate z firmy JetSurf a tak dále...

Při jízdách v safety caru si na své přijdou i dakarští fanoušci...

Ano, na to jsem zapomněl. Co se týče prvního safety caru, zde to je ještě otevřené. Máme slíbený Mercedes SL 63 AMG, ten ale ještě nedorazil, protože stojí na výstupní kontrole v Německu. Pokud by to nakonec nevyšlo, nahradil by ho Mercedes A 45 AMG. S prvním safety carem pojedu já. Po mně pak pojede Boris Vaculík s dakarským Fordem.

Před necelým měsícem jste uvedl, že se Supermoto možná nebude moci v Hrušovanech konat ani v dalších třech letech. Dovedete si tedy představit, že by i další ročníky hostil Moravský Krumlov?

Určitě ano. Dáváme vše do toho, abychom tento ročník odjeli. Pak uvidíme, jak to vezme město, organizační tým a Supermoto. Pokud ale bude ta možnost a partneři do toho budou mít i nadále chuť, věříme tomu, že tento závod uspořádáme i příští rok. Baví nás to. Děláme to pro lidi a hlavně pro tento sport, který skomíral. Jednou za rok si na tom sice mákneme, ale můžeme se u toho například vidět s lidmi, se kterými bychom se normálně nepotkali.

Pokud bude mít Supermoto v Moravském Krumlově úspěch, může tam zůstat i natrvalo?

Ano, dokážu si to představit.

Foto: Supermoto

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.