Vítězství pro Minibergera i Sitnianského, Kopecký příjemně překvapil. RTR projects mělo v Mostě důvody k radosti

Další úspěšný závod Carbonia Cupu pro stáj RTR projects. Zatímco Tomáš Miniberger ovládl skupinu A+, Milan Sitnianský byl nejlepší ve třídě C5. V dobrém světle se ukázal i nováček Jan Kopecký, který hned při premiéře dojel v klasifikaci C5 na třetí příčce.

Miniberger přitom svůj start s vozem KTM X-Bow GTX pojal zejména jako testování: "Bral jsem to jako přípravu na GT2 závody. GTX je totiž v porovnání s vozem GT2, který bychom měli brzy dostat, téměř shodné auto. Naším cílem je účastnit se evropských a světových šampionátů třídy GT2," vysvětluje Miniberger, proč se rozhodl startovat.

Jeho tempo ale rozhodně nelze označit jako tréninkové. Nejprve totiž zvítězil v kvalifikaci skupiny A+ jak absolutně, tak ve třídě A9. Stejný výsledek poté zopakoval i v závodě a navázal tak na své květnové vystoupení na okruhu Slovakiaring, kde dosáhl na celkový triumf v obou jízdách.

"S nastavením jsem byl maximálně spokojen. Auto fungovalo. Řekl bych, že jsme připravili dobré gentlemanské auto, které je dostatečně rychlé na to, aby prohánělo vozy GT3," pochvaloval si Miniberger chování svého GTX.

Jeho vítězství se ocitlo v ohrožení pouze jednou - hned po startu. Po něm ho totiž zdolal německý závodník Christian Arnold, který rovněž startoval s KTM X-Bow GTX. Netrvalo ale dlouho a Miniberger se s ním vypořádal.

"Arnoldovo GTX mělo silnější motor z GT2. Po startu mě tím pádem předjel. Jeho auto ale bylo těžší a musel s ním tak brzdit o trochu dříve. Díky tomu jsem se dostal zpátky na první místo. Pak už jsem jezdil o několik vteřin na kolo rychleji a dojel jsem si pro vítězství. I když je Carbonia Cup takové gentlemanské a tréninkové závodění, tak si myslím, že má úroveň," říká Miniberger.

Uspěli i Sitnianský s Kopeckým

Tým RTR projects ale mohl mít v Mostě radost nejen z výkonu Tomáše Minibergera, ale také z vystoupení Milana Sitnianského a Jana Kopeckého s vozy KTM X-Bow RR ve skupině C. Zatímco Sitnianský dokázal triumfovat v hodnocení C5, Kopecký skončil v této klasifikaci třetí. Jednalo se přitom o jeho první závod s vozem KTM.

Na Minibergera udělala nová tvář dojem: "Hodně mě překvapil. V KTM nikdy předtím neseděl. Odjel pouze večerní trénink, potom dva oficiální tréninky a zajížděl velmi dobré časy. Zazávodil si, sžil se s autem, nenaboural a rozhodně neudělal žádnou ostudu. Na to, že to je gentleman, tak si myslím, že v sobě má velký potenciál," složil poklonu Kopeckému.

Další podnik letošního Carbonia Cupu se uskuteční v úterý 9. srpna. Pojede se na maďarském Pannoniaringu.

Foto: RTR projects

 

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.