WTCR v Mostě bylo hodně lákavé. Monzu si chci hlavně užít, říká Petr Čížek

Petra Čížka čeká o víkendu v barvách stáje Horňák-Aditis vystoupení při podniku TCR Europe v Monze. Ještě před začátkem víkendu si na nás mostecký závodník udělal čas a poskytl exkluzivní rozhovor. Kromě TCR Europe přišla řeč také na nedávno skončenou sezonu TCR Eastern Europe nebo na podnik WTCR v Mostě.

Na začátku se vraťme ještě k nedávno skončené sezoně TCR Eastern Europe. V ní jste opět závodil s vozem Cupra Leon Competición TCR stáje Fullinrace Academy. Celkově jste obsadil osmé místo a připsal jste si i jedno pódiové umístění. V Brně jste dojel třetí. Jak sezonu hodnotíte?

Jsem zklamaný. Během první poloviny sezony auto nefungovalo. V Grobniku se nám při kvalifikaci rozbil přední splitter a nedokázali jsme ho opravit, protože nebylo dost času. To ale byla trochu i moje chyba.  Od předposledního podniku na Slovakiaringu už to ale bylo dobré a auto fungovalo, jak jsme si představovali. Celkově jsem ale zklamaný. Ve výsledkové listině jsem chtěl být výše.

Závěrečný podnik TCR Eastern Europe v Brně přinesl Petru Čížkovi pódium. Foto: TCR Eastern Europe

Poslední podnik sezony na Masarykově okruhu v Brně vyšel stáji Fullinrace Academy na výbornou. Carol Wittke vyhrál oba víkendové závody a vy, jak už jsem řekl, jste skončil v prvním závodě třetí. Myslíte si, že brněnská forma vozů Cupra Leon Competición byla spíše jednorázová záležitost nebo to berete jako náznak, že přichází doba, kdy se novější Cupry dostávají do popředí a budou nad staršími vozy dominovat?

Určitě to bylo dáno novou koncepcí auta. Minulou sezonu (první s vozem Cupra Leon Competición TCR – pozn. red.) bych skoro ani nebral jako závodní. Hodně jsme se prali s autem. Diferenciál se nám samovolně rozbíjel a my jsme to zjistili až v Brně. Letos jsme už ale všechny problémy vychytali, víme, co od auta očekávat, našli jsme správné nastavení a myslím si, že to v tomto duchu bude pokračovat i nadále.

Letošní sezona TCR Eastern Europe sice skončila, vás ale čeká během nadcházejícího víkendu ještě jeden podnik. V Monze nastoupíte s vozem Audi RS 3 LMS TCR stáje Horňák-Aditis a zúčastníte se závodů seriálu TCR Europe. Jak se těšíte?

Monza mě láká. Je to chrám rychlosti, jezdí se tam F1 a jsou tam fanatičtí italští fanoušci. Jedu si to tam spíše užít. Beru to jako takové slavnostní zakončení sezony.

Týmovým kolegou Petra Čížka bude v Monze u stáje Horňák-Aditis jeho letošní soupeř z TCR Eastern Europe Bartosz Groszek. Foto: TCR Eastern Europe

Jedete za tým Horňák-Aditis. V TCR Eastern Europe vás ale vídáme v barvách stáje Fullinrace Academy. Jak se tedy zrodil váš start za Horňák-Aditis?

Za ta léta už se všichni v paddocku známe. Bavili jsme se o tom. Nejdříve jsem dostal nabídku, abych jel se svým autem. To nám ale přišlo strašně složité logisticky. Horňák-Aditis sídlí v Brně, já jsem z Mostu a náš tým (Fullinrace Academy – pozn. red.) z Plzně. Dohodli jsme se tedy, že nakonec pojedu s jejich autem.

Měl jste šanci vůz před podnikem otestovat nebo se připravujete pouze na simulátoru?

Vůbec jsem netestoval, jenom na simulátoru.

V říjnu se na Autodromu Most uskuteční podnik WTCR. Vy jste rodák z Mostu a závodíte za tým Fullinrace Academy, který se již v minulosti ve WTCR spolu se svým šéfem Petrem Fulínem ukázal. Když jste tedy zaregistroval informaci, že se v Mostě pojede, nezajímala vás také nějaká možnost startu na divokou kartu?

Jsem realista. Já jsem ryzí amatér a ve WTCR jezdí kluci, kteří od mala sedí v motokárách nebo ve formulích a potom přejdou do aut. Polovina z nich jsou profesionálové. Jelikož se jede v Mostě, tak to bylo hrozně lákavé. Rozum ale zvítězil nad egem.

Petra Fulína jsme mohli ve WTCR vidět naposledy loni na Slovakiaringu. Foto: Petr Fulín/Facebook

Když jsme spolu mluvili v létě, řekl jste, že o plánech na sezonu 2022 rozhodnete až v zimě. Pokud by ale nezáleželo na ničem jiném než na vás, chtěl byste absolvovat další sezonu v TCR Eastern Europe s týmem Fullinrace Academy nebo máte nějaké jiné plány?

Vůbec teď nemám ponětí. S Petrem Fulínem se sejdeme v zimě a řekneme si, co dál. Nejraději bych ale samozřejmě pokračoval v TCR Eastern Europe.

Je možná i varianta, že byste se k Horňák-Aditis přesunul natrvalo a nezůstalo jen u startu v Monze?

Nevím. Všechno je otázkou nabídky a poptávky. Já jsem otevřen všem jednáním.

Úvodní foto: Petr Frýba

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.